رپرتاژ

نکات مهم قبل از خرید دوربین مداربسته

لیمو HR

این روزها با وجود تجهیزات پیشرفته و مدرنی همچون دوربین‌های مداربسته، کاربران به راحتی می‌توانند امنیت اماکن مختلف و حریم شخصی خود را حفظ و تأمین کنند. در خرید و نصب دوربین‌های مدار بسته فاکتورهای متعددی لحاظ می‌شوند. همین مسئله خرید دوربین‌های مداربسته را چالش برانگیز ساخته است. در این راستا توجه به نکات مهم قبل از خریدن دوربین مداربسته به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع کاربران می‌توانند با توجه به چند نکته کلیدی بهترین سیستم دوربین مداربسته را تهیه کنند و با نصب آن نیاز کاربری خود را مرتفع کنند. در این مطلب نکات مهم قبل از خریدن دوربین مداربسته را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت خرید و نصب دوربین مداربسته

قطعا وقتی به دنبال خرید دوربین مداربسته هستید، از اهمیت آن آگاهید.‌ نکته اینجاست که اهمیت نصب دوربین مداربسته در خرید نوع مناسب آن نیز تآثیرگذار است.‌ اگر هدف شما تأمین امنیت یک مکان خاص است و در راستای تحقق این هدف، با محدودیت مالی نیز مواجه نیستید، می‌توانید از بهترین و گران قیمت‌ترین دوربین‌های مداربسته استفاده کنید؛ اما مسئله این است که هر یک از انواع دوربین مداربسته برای موقعیت خاصی بهینه‌سازی شده‌اند؛ در نتیجه قبل از خرید دوربین باید نیاز کاربری خود را در نظر بگیرید تا به بهترین انتخاب برسید. به عنوان مثال در برخی از اماکن نیاز است که تنها رفت و آمدها زیر نظر قرار بگیرند. مسلما برای چنین موقعیتی دوربینی که قابلیت ضبط صدا دارد، چندان کارآمد نخواهد بود.‌

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

اهمیت خرید دوربین مداربسته بر کسی پوشیده نیست؛ باید نکات مهم قبل از خریدن دوربین مداربسته را در نظر بگیرید تا با هزینه مناسبی امنیت خود را تأمین کنید. بسیاری از افراد بر این باورند که امنیت قیمت ندارد؛ باید بگوییم که تأمین امنیت هزینه‌بر است و می‌توان روی آن قیمت گذاشت. تنها کافی است در انتخاب دوربین مدار بسته عملکرد درستی داشته باشید. تصور کنید شما برای نصب این دوربین‌ها هزینه‌های زیادی صرف کرده‌اید، اما دوربین مداربسته شما تصاویر بی کیفیتی را ذخیره کرده است. قطعا آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، تناسب نوع دوربین با نیاز کاربری است. در این بخش به بررسی نکات مهم خرید دوربین مداربسته صحبت می‌کنیم.

تکنولوژی دوربین

دوربین‌های مداربسته با دو تکنولوژی مجزا تحت عنوان دوربین‌های مداربسته اچ پی و آی پی عرضه می‌شوند. در انتخاب این دو دوربین، قیمت به عنوان فاکتور اصلی مورد توجه قرار می‌گیرد. تکنولوژی اچ پی نسبت به تکنولوژی آی پی هزینه کمتری برایتان خواهد داشت. با این وجود لازم است بدانید تعداد دوربین‌های تکنولوژی اچ پی که به فروش می‌رسند، بسیار بیشتر از دوربین‌های آی پی است. تکنولوژی آی پی یا تحت شبکه بیشتر برای پروژه‌های بزرگ کارایی دارد. به همین خاطر است که همواره تأکید می‌کنیم در بررسی نکات مهم قبل از خریدن دوربین مداربسته به نیاز کاربری خود توجه کنید.

دوربین مداربسته بی سیم بخریم یا سیم دار؟

دوربین‌ها از لحاظ کابل کشی در دو نوع بی سیم و سیم دار طراحی می‌شوند‌. طبیعتا استفاده از دوربین‌های بی سیم در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بیشتری دارند؛ اما لازم است بدانید برای پروژه‌های بزرگ‌تر دوربین‌های مداربسته با سیم انتخاب بهتری هستند. این دوربین‌ها از طریق کابل شبکه به ضبط‌کننده، روتر و سایر اجزا متصل‌اند. همین اتصال فیزیکی سبب می‌شود که بین دوربین و سایر اجزای آن تداخلات و اختلالات نویزی ایجاد نشود و تصاویر باکیفیت بالاتر ثبت و ذخیره شوند. در انتخاب دوربین مداربسته بی سیم یا سیم دار می‌توانید بر اساس موقعیت نصب دوربین اقدام کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که دوربین شما از هر نوعی که باشد، باید سنسوری با تراکم بالا داشته باشد. هر چه تراکم سنسور بیشتر باشد و در واقع سنسور بزرگ‌‌تر باشد، کیفیت تصویر در آن باکیفیت‌تر می‌شود.

ثبت تصاویر باکیفیت توسط دوربین مداربسته

اگر ثبت و ضبط جزئیات توسط دوربین مداربسته برایتان اهمیت دارد، باید در بررسی نکات مهم قبل از خریدن دوربین مداربسته سطح نور محیط را بررسی کنید. پس از آن باید محل قرارگیری دوربین در محیط‌های تاریک و توانایی آن در ضبط تصاویر را لحاظ کنید. معمولا برای چنین کاربردهایی از دوربین‌های مجهز به دید در شب یا مادون قرمز استفاده می‌کنند. از طرفی کیفیت این دوربین‌ها با پارامتری به نام لوکس مشخص می‌شود.‌ هر چه این عدد در دوربین مداربسته بیشتر باشد، تصاویر با نور بیشتر و در نتیجه شفافیت بالاتر بازسازی می‌شوند. جالب است بدانید دوربین‌های مجهز به مادون قرمز حتی در تاریک‌ترین نقاط نیز تصاویر شفافی ثبت می‌کنند. این دوربین‌ها بیشتر برای اماکن امنیتی کاربرد دارند.

 

چگونه تصاویر دوربین مداربسته را مرور کنیم؟

این روزها همه کاربران از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه گوشی‌های موبایل همیشه همراه افراد هستند، بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند دوربین مداربسته‌ای را تهیه کنند که نمایش تصاویر آن برای موبایل تعریف شده باشد. این در حالی است که برخی از برندهای دوربین مداربسته به امکانات دوربین توجه چندانی ندارند و نرم افزارهای محدودی را برای دوربین در نظر می‌گیرند. در این راستا هنگام بررسی نکات مهم قبل از خریدن دوربین مدار بسته باید این ویژگی را نیز لحاظ کنید و به پخش تصاویر روی گوشی موبایل، آنتن مرکزی، کامپیوتر، تلویزیون و …. توجه کنید.

 

مدت زمان ذخیره‌سازی تصاویر در دوربین مداربسته

برخی از مدل‌های دوربین مداربسته پس از یک مدت مشخص تمامی تصاویر ضبط شده را پاک می‌کنند. به این ترتیب می‌توان حدس زد که حافظه ذخیره‌سازی این دوربین‌ها محدود است. به همین خاطر اگر به فشرده‌سازی تصاویر و نگهداری آن‌ها برای مدت طولانی نیاز دارید، باید به کیفیت دوربین مداربسته و قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر آن توجه کنید.‌ در واقع انتخاب نوع دوربین، نوع و تعداد هارد آن به نیاز کاربری شما بستگی دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به نکات مهم قبل از خریدن دوربین مداربسته صحبت کردیم و چند نکته مهم در این خصوص را مورد بررسی قرار دادیم. هر چند نکات بسیار دیگری در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به برند دوربین، تعداد دوربین مداربسته برای موقعیت مورد نظر شما، نوع سیستم مورد نیاز شما، هزینه خرید دوربین و نصب آن، قابلیت ضبط صدا در دوربین، هزینه امکانات و لوازم جانبی دوربین و فاکتورهای دیگر اشاره کرد. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت تمام فاکتورهای موثر در خرید دوربین به نیاز کاربری شما و سپس هزینه‌ای که در اختیار دارید، بستگی دارد.

منبعسایت آریاهوشمند

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *