اخبار استارتاپی

پلنت از نقشه اکوسیستم نوآوری فعالان اینشورتک رونمایی کرد

پلنت مرکز نوآوری حوزه اینشورتک از نقشه اکوسیستم نوآوری اینشورتک‌های ایران رونمایی کرد. این نقشه در هفت سرفصل به نمایش بازیگران فعال این حوزه می‌پردازد.

به گزارش پیوست، پلنت در رویداد دورهمی پایان سال فعالان اینشورتک ایران اینشورتک سامیت ۲۰۲۳ از نقشه اکوسیستم نوآوری اینشورتک‌های ایران رونمایی کرد.

این نقشه در هفت سرفصل به نمایش رسانه‌‌های اکوسیستم نوآوری بیمه، اینشورتک‌های فرایند بیمه‌گری، اینشورتک‌های نوآوری محصول، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری، توانمندسازان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر حوزه‌های اینشورتکی پرداخته است.

عباس امامی، عضو مرکز رشد پلنت، در گزارشی کوتاه به شرح اتفاقات و رویدادهای مربوط به حوزه اینشورتک ایران پرداخت و ادامه داد: اتفاقات مهمی مثل سوییچ بیمه آمیتیس و اعتراض فعالان این حوزه، تصویب شدن ثبت کروکی تصادفات آنلاین و رویداد بورس بانک بیمه از مهم‌ترین اتفاق‌های نیمه اول سال ۱۴۰۱ بودند. اما نیمه دوم امسال مشکلات اجتماعی و سیاسی کشور و اختلال اینترنت اینشورتک‌ها را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش فروش آنلاین بیمه شد. تهیه گزارش اینشورتک ۲۰۲۲ از سوی هلدینگ مکس، صدور پروانه فعالیت شرکت بیمه هوشمند فردا و افتتاح مرکز نوآوری بیمه مرکزی هم در زمره رخدادهایی بودند که برای فعالان این حوزه مهم قلمداد می‌شدند.

در بخش دیگری از این رویداد مدیران پلنت از کتاب آینده بیمه‌نگری رونمایی کردند. این کتاب به آینده این صنعت و چالش‌های پیش‌ روی آن می‌پردازد.

در ادامه رویداد هانیه کارخانه بنیان‌گذار استارت‌آپ یارا ۷۲۴ نیز به موضوع اهمیت هوش مصنوعی در استارت‌آپ‌های حوزه اینشورتک پرداخت و گفت: هوش مصنوعی قطعاً حوزه اینشورتک در ایران را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و من آینده این صنعت را با فناوری هوش مصنوعی عجین می‌دانم. اما به هر حال تحریم، افزایش هزینه‌ها و افزایش حقوق صاحبان کسب‌وکارهای حوزه بیمه را نیز به چالش می‌‌کشد.

حامد کاظمی، نماینده انجمن اینشورتک، نیز در صحبتی کوتاه از ماموریت‌ها و اهداف انجمن اینشورتک ایران صحبت کرد و گفت: این انجمن سال ۹۷ با هدف مطالبه‌گری، توسعه و حمایت از این صنعت شکل گرفت. ما از همان ابتدا هدف‌مان را  بررسی مشکلات کوچک اما پایه‌ای این صنعت گذاشتیم و همچنان هم بر همین اصول پایبندیم. چون معتقدیم سنگ بزرگ علامت نزدن است و ما ابتدا باید به حل مشکلات خرد این صنعت بپردازیم.

در پایان این رویداد از نقشه اکوسیستم نوآوری بیمه رونمایی شد. همایون قطب‌الدینی طراح این نقشه هدف از رونمایی این نقشه را این‌طور عنوان کرد: ما می‌خواستیم نشان بدهیم که تنها نیستیم و فعالان زیادی در این صنعت مشغول به کار هستند و هر یک از ما می‌توانیم در توسعه آن نقش داشته باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *