اخبار استارتاپی

نام‌نویسی حضور در رویداد “کافه سرمایه” نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ آغاز شد

رویداد "کافه سرمایه" از مهم‌ترین رویدادهای ویژه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ برای جذب سرمایه برای کمک به شرکت‌های نوپا و شبکه‌سازی با حضور سرمایه‌گذاران خبره اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حساس‌ترین چالش حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نوپا چگونگی تأمین مالی آنها است. این شرکت‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود ازگزینه‌های تأمین مالی محدودی برخوردارند. اغلب آنها یا وثایق کمی داشته و یا اصلاً ندارند، درنتیجه تأمین مالی از طریق بدهی برای آن‌ا مشکل است.

حالا پارک فناوری پردیس برای رفع این مشکل از سال‌های گذشته و در جریان نمایشگاه اینوتکس برای شرکت‌های نوپا رویداد کافه سرمایه را پیش‌بینی کرده است. قرار است این رویداد در جریان برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ نیز به همراهی شرکت مبنا توسعه بازار برگزار شود که در ادامه با آن‌ آشنا می‌شویم.

سیدمحمدهادی خالقی؛ مدیرعامل شرکت مبنا توسعه بازار در این زمینه می‌گوید: «کافه سرمایه»، محلی برای شناخت نیازهای شرکت‌های دانش بنیان نوپا برای معرفی به سرمایه‌گذار است. «کافه سرمایه» از مهم‌ترین رویدادهای ویژه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ و فرصتی خاص برای صاحبان شرکت‌های نوپا، جهت جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران و ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین اجزا و افراد فعال در این حوزه به ‌شمار می‌رود.

خالقی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این رویداد، با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز و حوزه فعالیت و خدماتشان به سرمایه‌گذاران متناظر معرفی شده و جلسات ویژه‌ای برای آنها ترتیب داده خواهد شد. در این جلسات، سرمایه‌گذاران به بررسی ابعاد مختلف استارتاپ پرداخته و در صورت علاقه‌مندی به طرح و تمایل به سرمایه‌گذاری، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارتاپ‌ها را مطرح می‌کنند.

وی گفت: همچنین تمام‌ ایده‌ها و نیاز‌های تیم‌های ثبت‌نام‌کننده برای حضور در رویداد ثبت شده و پیش از برگزاری رویداد به شرکت‌های سرمایه‌گذار ارائه خواهد شد تا احتمال سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های نوپا بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت مبنا توسعه بازار تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های این دوره از رویداد کافه سرمایه برگزاری آن به عنوان یکی از بخش‌های نخستین دوره از رویداد فینوتکس است که تحول اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد کرد. فینوتکس با ۹ جزء امسال رونمایی و اجرا می‌شود که یکی از اجزاء آن رویداد کافه سرمایه است که در خلال آن جلسات B2B برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه جانبی ارائه خدمات سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، معرفی پروژه‌های کلان ملی که نیازمند تأمین مالی جمعی است نیز از بخش‌های دیگر این نمایشگاه جانبی است.

به گفته خالقی نشست‌های تأمین مالی بانکی با حضور اعضای اکوسیستم تأمین مالی در زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری، آموزش با هدف توانمندسازی در بین سرمایه‌گذاران خطرپذیر و بروکر‌های تأمین مالی جمعی برای بالا بردن استاندار‌های کیفی، مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری و ایجاد چشم‌انداز مورد نیاز در تأمین مالی، برگزاری پنل‌های تخصصی با موضوع چالش‌های روز حوزه سرمایه‌گذاری، سمینار‌ها و نشست‌های تبیین قانون‌های حوزه فناوری و نوآوری کشور، برگزاری جشنواره تشویقی در زمینه سرمایه‌گذاران برتر و موفق حوزه فناوری کشور و در نهایت برگزاری مسابقات متنوع در خلال رویداد فینوتکس از دیگر بخش‌های این رویداد است.

نخستین رویداد ملی فینوتکس و دوازدهمین رویداد کافه سرمایه در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس با همکاری پارک فناروی پردیس، طی ۴ روز و از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به شرکت در رویداد کافه سرمایه اینوتکس ۲۰۲۳، می‌توانند تا بیستم اردیبهشت ۱۴۰۲، از طریق لینک www.invest. inotex.com به ثبت طرح کسب و کاری خود، اقدام کنند.

استارتاپ‌هایی که برای شرکت در این رویداد پذیرفته شوند، می‌توانند از دوره‌های آموزشی تواتمند‌سازی این برنامه نیز بهره‌مند شوند. رویداد کافه سرمایه در سال گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ موفق به جذب ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوین و نوپای حوزه علم و فناوری کشور شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *