متفرقه

مسیریاب نشان، ویژگی‌های «ذخیره‌‌ باتری»، «پیاده‌روی» و «کنکاش» جدید را معرفی کرد

قابلیت‌های تازه مسیریاب نشان به کاربرانش کمک می‌کند تا تجربه بهتری در نوروز 1402 داشته باشند.

آخرین نسخه نقشه‌ و مسیریاب نشان با چند قابلیت جدید پیش از تعطیلات نوروز منتشر شد. از مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به ویژگی حالت «ذخیره‌ باتری» و «مسیریابی سخن‌گو پیاده» اشاره کرد. همچنین در این نسخه بخش «کنکاش» تغییرات زیادی ویژه‌ تعطیلات نوروز داشته است.

جدیدترین نسخه مسیریاب نشان با ویژگی‌های تازه در دسترس کاربران این پلتفرم قرار گرفته است. در ادامه با این تغییرات آشنا می‌شویم.

کاهش ۴۵ تا ۷۰ درصدی مصرف باتری

اپلیکیشن‌های مسیریابی به‌دلیل روشن‌ نگه‌داشتن صفحه‌‌نمایش و استفاده‌ از GPS در طی مسیر، مصرف باتری زیادی دارند. این مسئله در مسیرهای طولانی و سفرهای بین شهری بیشتر به‌چشم می‌آید. برای رفع این موضوع، گزینه‌ای با عنوان «حالت ذخیره‌ باتری» به بخش تنظیمات نسخه‌ جدید نشان اضافه شده است.

با فعال‌کردن این تنظیم، برخی عملکردهای مسیریابی تغییر می‌کنند تا مصرف باتری کمتر شود. در یکی از مهم‌ترین تغییرات، سرعت دریافت GPS کاهش می‌یابد و به موازات این کاهش انیمیشن‌های مرتبط حرکت نرم نشان‌گر نیز خاموش می‌شوند. به‌این‌ترتیب نشانگر همچون گذشته روان و نرم حرکت نمی‌کند، اما در مقابل مصرف باتری کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین رنگ نقشه نیز تغییر می‌کند و بخش عمده‌ نقشه سیاه‌رنگ می‌شود. این تغییر البته بیشترین تأثیر را برای گوشی‌های دارای صفحه‌‌نمایش OLED دارد و مصرف باتری صفحه‌‌نمایش را به‌شدت کاهش می‌دهد.

نسخه جدید مسیریاب نشان

در صورتی که تنظیم «ذخیره‌ باتری» خاموش باشد و حین مسیریابی باتری گوشی به زیر ۳۰ درصد برسد، هشدار کم بودن باتری به‌صورت خودکار روی صفحه نمایان می‌شود. دکمه‌ روشن و خاموش کردن حالت «ذخیره‌ باتری» نیز در گوشه‌ صفحه قرار می‌گیرد.

با فعال‌کردن حالت «ذخیره‌ باتری» مصرف باتری وضعیت مسیریابی نشان، بسته به نوع گوشی و صفحه‌نمایش آن از ۴۵ تا نزدیک به ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مسیریابی سخن‌گو پیاده در نسخه جدید نشان

از مدت‌ها پیش در صفحه‌ «مسیرها»، مسیر پیاده‌روی نیز در کنار سایر روش‌های مسیریابی (خودرو، موتور، دوچرخه و حمل‌ونقل همگانی) به کاربران نشان ارائه می‌شد. بااین‌حال امکان مسیریابی سخن‌گو (راهنمایی گام‌به‌گام در طی مسیر) وجود نداشت.

این پلتفرم با توجه به اینکه کاربران زیادی در طی این سال‌ها پیگیر فعال‌شدن این ویژگی در نشان بوده‌اند، آن را در نسخه جدید در دسترس عموم قرار داده است. با دریافت آخرین نسخه نشان، کاربران می‌توانند با انتخاب مسیریابی پیاده و زدن دکمه‌ «پیاده‌روی»، مسیریاب سخن‌گو را فعال کنند تا این پلتفرم گام‌به‌گام کاربر را تا مقصد راهنمایی کند.

نسخه جدید نشان

پلتفرم نشان مدعی است تیم ادیتورهایش تمرکز ویژه‌ای روی مسیرهای پیاده‌روی و پیاده‌‌راه‌های شهرهای مهم گردشگری کشور داشتند تا دقیق‌ترین مسیر پیاده‌روی در اختیار کاربر قرار بگیرد. ضمن‌ آنکه از گذشته نشان نقشه‌ بسیار دقیقی از خطوط عابر پیاده، پل‌ها و گذرگاه‌های پیاده را ارائه می‌داد و حتی در این حالت، شیب و پستی‌وبلندی مسیر پیشنهادی نیز در صفحه‌ «مسیرها» به کاربر نمایش داده می‌شد.

این نسخه به‌صورت «آزمایشی» در دسترس قرار گرفته است و طی فصل بهار، نسخه‌ نهایی «مسیریابی سخن‌گوی پیاده» نیز ارائه خواهد شد.

کنکاش جدید و گشت‌وگذاری آسان‌تر در شهرها

قابلیت کنکاش ویژه‌ نوروز ۱۴۰۱ به نشان اضافه شد تا کاربران با استفاده از آن مکان‌های مهم و جذاب هر منطقه و شهری را پیدا کنند. کاربر می‌تواند از نوار پایین نقشه‌ نشان تب کنکاش را بزند تا مکان‌های محدوده فعلی به وی نمایش داده شود. با جا‌به‌جا‌کردن نقشه نیز لیست‌ها براساس موقعیت جدید به‌روز خواهند شد.

در نسخه جدید نشان بخش کنکاش با تغییرات زیادی مواجه شده است. فهرست‌های پیشنهادی به‌صورت کامل بازبینی شده‌اند. همچنین در شهرهای مهم گردشگری لیست‌های ویژه‌ شهرگردی در اختیار کاربران قرار گرفته است. به عنوان مثال در شهر شیراز، لیست‌های شیرازگردی و در جزیره‌ کیش لیست‌های ویژه‌ کیش‌گردی پیشنهادهای جامع‌تری را به کاربر ارائه می‌دهند.

قابلیت کنکاش نشان

در تغییری دیگر تجربه‌‌های سایر کاربران از مکان‌ها در کنکاش به‌صورت ویژه‌تری ارائه می‌شود. با مرور کنکاش، هر کاربر می‌تواند تجربه‌های سایر کاربران از مکان‌ها را همراه با عکس‌ها و توضیحات آن‌ها مشاهده کند و مکان‌های ویژه و جذاب را براساس تجربه‌ کاربران دیگر انتخاب نماید.

به کلام ساده‌تر، نسخه جدید کنکاش حالا برای سفرها قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتری به کاربران می‌دهد. برای مثال اگر تصمیم دارید به شیراز سفر کنید، در کنکاش می‌توانید فهرست کاملی از مکان‌های متنوعی را پیدا کنید که ارزش وقت شما برای بازدید را دارند.

وضعیت آب‌وهوای شهر بعدی در رادار جاده‌ای

«رادار جاده‌ای» هم یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه نشان برای نوروز ۱۴۰۱ بود که مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

نسخه جدید نشان

این ویژگی در مسیرهای بین‌شهری به‌صورت خودکار فعال شده است و مکان‌های جاده‌ پیش رو مانند جایگاه‌های سوخت، استراحتگاه‌ها، پارکینگ و از همه مهم‌تر فاصله تا شهر بعدی را به‌صورت لحظه‌ای به کاربر نمایش می‌دهد.

در نسخه‌ جدید رادار، وضعیت فعلی آب‌‌وهوای شهر بعدی نیز حین مسیریابی به کاربران نمایش داده می‌شود. این قابلیت با توجه به تغییرات جوی بهار بسیار کاربردی خواهد بود و افرادی که در جاده هستند می‌توانند با آمادگی بیشتری در مسیر حرکت کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *