اخبار فین تک

سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد

360 میلیون سهام این شرکت قرار است برای عموم عرضه شود.

سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد معاملاتی «پی‌پاد»، چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه در بورس تهران عرضه خواهد شد. در نخستین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بازار سرمایه، ۳۶۰ میلیون سهام پی‌پاد عرضه می‌شود.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، چهارشنبه مورخ ۱۶ فروردین‌ماه، ۱۲ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به‌‌عنوان ششصدویکمین شرکت پذیرفته‌شده در ﺑﺨﺶ «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن»، با نماد «پی‌پاد» عرضه اولیه خواهد شد.

عرضه اولیه این شرکت به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. کف و سقف قیمت به‌ترتیب ۴۵۰ و ۵۵۰ تومان است و زمان شروع ثبت سفارش متعاقباً در روز عرضه اعلام خواهد شد. پی‌پاد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷۲۵ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و هر سهم این شرکت حدود ۶۵۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

عرضه اولیه پی‌پاد

حداکثر نقدینگی مورد‌نیاز برای این عرضه اولیه حدود ۲۷۵ هزار تومان است و افراد دارای کد بورسی می‌توانند از طریق کارگزاری‌های آنلاین نسبت به خرید سهام پی‌پاد اقدام کنند.

گفتنی است شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد بعد از چند سال فرازونشیب بالاخره به بازار سرمایه راه پیدا کرده است. مسیر ورود این مجموعه به بورس از سال ۱۳۹۹ شروع شد و یک سال پس از آن بود که هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در ۲ تیرماه ۱۴۰۰ با ورود این شرکت به بورس موافقت کرد. حال پس از گذشت ۲۲ ماه قرار است سهام پرداخت الکترونیک پاسارگاد برای عموم عرضه شود.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، سومین PSP کشور بوده و سرمایه شرکت با ۹۸۷ نیروی انسانی طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۷۲.۹ درصد سهام به شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت پیام آوران مدیریت ایرانیان و ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت کاشفان نواندیش پارس تعلق دارد.

شرکت با هدف طرح‌های سرمایه‌گذاری برنامه افزایش سرمایه از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *