اخبار ارز دیجیتال

آیا زمستان کریپتو در سال ۲۰۲۳ بهار می‌شود؟

نشست خبری گزارش سالانه ۲۰۲۲ آبان تتر صبح روز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.

 

بخش اول این نشست به پنل گفتگویی با موضوع چالش های قانون گذاری و رگولاتوری رمزارز ها با حضور آقایان رضا جمیلی سردبیر کارنگ، آقای عباس آشتیانی مدیرعامل انجمن بلاکچین، آقای مصطفی امیری، دبیر انجمن فین‌تک، آقای رضا قربانی، رئیس کمیسیون فین‌تک نصر تهران و آقای مهدی فاطمیان، رئیس انجمن فین‌تک اختصاص داشت.

نخستین سخنران این پنل آقای آشتیانی، از چالش های جدیدی که فضای رگولاتوری با توجه به ماهیت خاص رمزارزها با آن روبرو بود گفت. به گفته ایشان سنگ بنای رگولاتوری در ایران بعد از رویدادهای رگوبلاک و ویابیتی‌سی گذاشته شد و حاکمیت را متوجه کرد که در راستای حقوق مردم این تنظیم گری باید انجام شود.

در ادامه از چالش ها و مشکلاتی که بر سر راه کسب و کارهای فعال در این حوزه برای جا انداختن این موضوع به نسبت جدید بود گفت که علی رغم تمام تهدیدها به بازداشت و ممنوع الخروج کردن فعالان پا پس نکشیدند و دستاورد تمامی آن از خودگذشتگی ها و جنگیدن ها جایگاهی است که اکوسیستم کریپتویی در حال حاضر به آن دست یافته است.

 

سخنران دوم، مصطفی امیری از ضرورت گفتگو و تعامل برای جا انداختن دیدگاه های نو و از بین بردن نگرانی حاکمیت و باز کردن فضا برای ورود بازیگران جدید به این عرصه گفت و نسبت به آینده رمزارزها اظهار خوشبینی کرد.

 

سخنران سوم رضا جمیلی، سردبیر کارنگ، از عدم قابلیت نهاد های موجود و نیاز به نهادی جدید برای رگولاتوری رمزارزها گفت. در ادامه از رشد اکوسیستم کریپتویی ایران گفت که برخلاف سال های ابتدایی اش دیگر منحصر به اشخاص و افراد نیست و تبدیل به کسب و کار هایی شده است که حاضر به تعاملند و این دستاورد را قدم بزرگی دانست. همچنین خاطر نشان کرد نباید جلوی نوزایی و ورود بازیگران جدید به اکوسیستم گرفته شود.

 

سخنران چهارم مهدی فاطمیان از منشا سپردن رگولاتوری رمزارزها به بخش خصوصی با ایجاد اینماد رمزارزها که به واسطه آن شفافیت تعامل اکوسیستم کریپتویی با حاکمیت افزایش یافته است گفت.

نشست خبری گزارش سالانه 2022 آبان تتر

در بخش دوم رویداد فرهاد فلاح، قائم مقام آبان تتر، به ارائه گزارش سالانه ۲۰۲۲ پرداخت.

به گفته فلاح سال ۲۰۲۲ سال بسیار سختی برای جامعه کریپتویی در سرتاسر جهان بود. روند نزولی بازار با سقوط لونا شروع شد در ادامه  ۹۶ شرکت و پروژه رمزارزی ورشکست شده و از بین رفتند ولی آبان تتر با داشتن ۷۰۰ هزار کاربر در این زمستان سخت با سربلندی دوام آورد چرا که امنیت و تعهد را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

یکی از نمونه های تعهد آبان تتر به کاربرانش پرداخت خسارت ۳۴۰ هزار دلاری است که زمان هک شبکه گالا متوجه کاربران شده بود است.

و به واسطه همین تعهد و امنیت علی رغم تمام رکودها آبان تتر در سال ۲۰۲۲ دارای رشدی ۵۰ درصدی بوده است و با سربلندی درمیان ۴ صرافی برتر ارزدیجیتال ایستاده است.

در ادامه فلاح از بیشترین کوین معامله شده در ۱۱ ماه از ۱۲ ماه سال که تتر بوده است گفت و آن استثنا مربوط به فوریه ۲۰۲۲ است که در این ماه بیشترین تراکنش‌ها مربوط به رمزارز شیبا بوده است.

در آبان تتر همیشه جز پرچم داران لیست کردن کوین های جدید در ایران است و  بیش از ۳۰۰ رمزارز درآن لیست می شود که هدف آن ها افزایش دسترسی ایرانیان به پروژه های بیشتر است.

آبان تتر همیشه بر آن بوده تا بهترین خدمات و پشتیبانی را در خدمت کاربرانش قرار دهد مانند کاهش نیاز کاربران به چت آنلاین، کمتر شدن زمان ماندن در صف، احراز هوشمند در کسری از ثانیه، بهبود کار با سایت و کاهش انتظار مکالمه تلفنی تا ۵۰ درصد از جمله کارهایی بوده که آبان تتر برای ارائه هرچه بهتر خدماتش انجام داده است چراکه شعار آنها همواره این است که کاربران تمام دارایی آبان تتر هستند.

در ادامه امید مولایی، مدیر بلاکچین آبان تتر، از تکنولوژی به کار رفته در آبان تتر به نام زدآدرس که برای حفظ امنیت اموال کاربران در بخش لاجیک آبان تتر پیاده شده است گفت

دومین تکنولوژی به کار رفته در آبان تتر سیستم استیکینگ آن هاست که تماما حاصل زحمات برنامه نویسان پرتلاش آبان تتر است.

سومین دستاورد آن ها کمتر شدن فی و افزایش سرعت نقل و انتقالات بیت کوین در آبان تتر به واسطه استفاده از شبکه لایتنینگ دراین مجموعه است.

وی در ادامه چشم انداز آبان تتر برای سال ۲۰۲۳ را این گونه تشریح کرد: ادامه کار بر روی اسمارت کانترکتها، اختصاص پرسنال ولت به هر یوزر و آبان ولت

نشست خبری آبان تتر

در ادامه این نشست، پریسا حسین زاده، مدیر منابع انسانی اعلام کرد تعداد کارمندان این شرکت در سال گذشته به ۱۲۰ نفر رسید و در سال پیش رو قرار است به ۱۵۰ نفر برسد. او تصریح کرد که در سال گذشته ۲۸۰۰ رزومه توسط آنها بررسی شده است که درنهایت ۳۲ نفر از آنها جذب آبان تتر شده اند. به گفته حسین‌زاده، ۷۰ درصد نیروهای شرکت آبان تتر را آقایان و ۳۰ درصد باقی‌مانده را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

در بخش پایانی این رویداد نیز آقای فلاح، آقای مولایی و خانم حسین‌زاده به پرسش و پاسخ با خبرنگاران پرداختند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *