بر اساس گزارش تپسل، سال ۱۴۰۱ برای کمپینهای نتیجهمحور سالی طلایی محسوب میشود؛ چرا که در فروش و ارائه خدمات آنها نتیجه ملموسی از خود به جا گذاشته است. اهدافی که کسبوکارها در این کمپینها دنبال میکنند شامل جذب لید، افزایش فروش، رجیستر و احراز هویت، ساخت و تکمیل اکانت و افزایش نرخ بازگشت است.
این شرکت شش نوع خدمات کمپین نتیجه محور شامل کمپینهای اکشنی، کمپینهای شبهاکشنی، کمپینهای Session، کمپینهای موضوعی، کمپینهای NeeUser و کمپینهای رفتاری را ارائه میدهد.
همچنین با گسترش آگاهی و توانمندسازی آگهیدهندگان، کمپینهای ریتارگتینگ تپسل، رشد ۲برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتهاند. نرخ بازگشت کاربران در کمپینهای ریتارگتینگ اپ و وب هم در خدمات تپسل ۴برابر رشد داشته است.
تبلیغات نتیجه محور نوعی استراتژی بازاریابی است که مطابق آن تبلیغدهندگان به جای انجام کار، زمان صرفشده یا اقدامات، به ازای نتایج کمپین هزینه پرداخت میکنند. این نوع تبلیغات بر دادههای قابل اندازهگیری و معیارهایی مانند کلیکها، دانلودها و تبدیلها تمرکز دارد. همچنین، کمپینهای نتیجه محور میتوانند مستقیماً به تولید سرنخ فروش بپردازند.
محبوبترینها به گفته تپسل
بنابر این گزارش، تعدادی از تگهای استفاده شده توسط کسبوکارها به ترتیب زیر بوده است:
۱. همه مخاطبان
۲. مشاهده سبد خرید
۳. خرید موفق
۴. تکمیل فرم
۵. افزودن به سبد خرید
همچنین کسبوکارهای حوزه فروشگاه اینترنتی، آرایشی و بهداشتی و سلامتی و آموزشی کسبوکارهایی بودند که به کمپینهای ریتارگتینگ علاقه نشان دادند.
صد و چهل هزار وبسایت و اپلیکیشن
اندازهگیری محبوبیت یک رسانه با توجه به میزان ترافیک و کیفیت آن، بر اساس تعامل و میزان تبدیل کاربران آن رسانه توسط تپسل اندازهگیری شده است. در نمودار زیر فارغ از آمار کمی، محبوبیت و کیفیت رسانهها نیز در نظر گرفته شده است. بیشترین ظرفیتی که تپسل دارا بوده، به رسانههای ورزشی مربوط میشود که ۹۵درصد در اختیار تپسل بوده است. همچنین ۴۰درصد رسانههای موسیقی نیز به عنوان کمترین رسانهها در اختیار این شرکت قرار داشته است.
تغییرات نصب به تفکیک ماه
در نمودار زیر، تغییرات میزان نصب در اپهای بازی و غیربازی به تفکیک ماه مشاهده میشود:
در این نمودار نیز میزان نمایش در اپهای بازی و غیربازی به تفکیک ماه قابل مشاهده است:
توزیع درآمد ناشران
با توجه به سرمایهگذاری ناشران در حوزههای اخبار مجلات و ورزشی بر بستر اینترنت و تجربه سالهای اخیر آنها به عنوان صاحب رسانه، در تمامی شرایط سیاسی و اجتماعی موفق به کسب بیشترین میزان نمایش و درآمد شدند. که رسانههای ورزشی بیشترین و رسانههای سبک زندگی کمترین میزان نمایش را به خود اختصاص دادند.
توزیع درآمد ناشران در اپلیکیشنهای بازی
در جوامع تورمی، معمولاً تمایل مردم به سمت تفریحات رایگان است؛ به خصوص بازیهایی که صرفاً تفننی هستند و هدف خاصی را دنبال نمیکنند. تعداد اپلیکیشنهای بازیهای تفننی و مجموع درآمدشان از تبلیغات بالاترین نقطه نمودار را به خود اختصاص دادهاست و پایینترین نقطه به بازیهای تفننی اختصاص دارد.
محبوبترین جایگاههای تبلیغاتی
طراحی جایگاههای تبلیغاتی در اپلیکیشنها و وبسایتها از مهمترین مواردی است که به افزایش درآمد ناشران کمک خواهد کرد. در سال گذشته، با فعال کردن جایگاههای زیر، توانستهاند به ۳برابر افزایش درآمد برسند.
شما میتوانید فایل گزارش کامل را از این لینک دریافت کنید.