رپرتاژ

نکات مهم برای خرید اسپیکر بلوتوثی قابل‌حمل

لیمو HR

گوش‌دادن به موسیقی یا فیلم دیدن یکی از سرگرمی‌های مفرح هست که اکثر افراد در اوقات فراغت خود انجام می‌دهند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای برای گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم‌ها به‌وجود آمده‌است. کیفیت و وضوح صداهای شنیده‌شده یکی از آیتم‌های مهم است که برای بیشتر افراد بسیار اهمیت دارد. گوش‌دادن به آهنگ در مهمانی‌ها، مجالس، در حین رانندگی و دورهمی‌های دوستانه، می‌تواند لحظات خوبی را برای افراد به ارمغان آورد.

امروزه اسپیکرهای متنوعی برای پخش صدا و موزیک ساخته شده‌اند که هرکدام از آن‌ها، دارای ابعاد، شکل، تن صدا و کیفیت متفاوتی هستند. اسپیکرهای بلوتوثی یکی از انواع اسپیکرهای پرطرفدار هستند که به‌دلیل وصل‌شدن به گوشی، امکان دسترسی به هر نوع آهنگ و موزیکی را به افراد می‌دهد. این نوع اسپیکرها نیز در ابعاد و اشکال متفاوتی تولید می‌شوند، به همین دلیل افراد هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی، باید به نکات مهمی توجه کنند تا بتوانند بهترین اسپیکر را متناسب با نیاز خود خریداری کنند.

در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهمی که هنگام خرید این وسیله باید به آن توجه شود آشنا کنیم.

images_1680538116_642afa04353bf.jpg

معرفی اسپیکر بلوتوثی قابل‌حمل

امروزه اسپیکرهای متنوعی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی هستند. اسپیکرهای بلوتوثی جزو اسپیکرهای محبوب هستند که در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. اسپیکرهای بلوتوثی قابل‌حمل گزینهٔ بسیار مناسبی برای افرادی هستند که دوست دارند آن‌ها را به همراه خود به مسافرت و گردش ببرند. پرتابل بودن این نوع اسپیکر یکی از مزیت‌های خوب آن‌ها محسوب می‌شود.

با توجه به این‌که این اسپیکرها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، انتخاب یک اسپیکر مناسب کمی دشوار است، به همین دلیل افرادی که قصد خرید اسپیکر بلوتوثی را دارند، باید قبل از خرید به نکات مهمی توجه داشته باشند. گفتنی است که قیمت این وسیله با توجه به کیفیت صدا، اندازه، شکل و… متفاوت است. برخی از اسپیکرها در کنار پخش صدا، قابلیت‌های دیگری مانند چراغ‌قوه نیز دارند.

نکات مهمی که قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی باید به آن‌ها توجه شود

با توجه به تنوع زیاد اسپیکرهای بلوتوثی، افراد قبل از خرید آن‌ها باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. ازجمله این نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کیفیت صدای بلندگو

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی باید به آن توجه شود، کیفیت صدای بلندگو است. هنگام خرید برای دانستن کیفیت و توان بلندگو، باید به RMS اسپیکرها توجه شود. هرچقدر عدد ار‌ام‌اس بیشتر باشد، نشان‌دهندهٔ توان بیشتر بلندگو است. اگر دوست دارید اسپیکری با توان صدای بالا خریداری کنید، باید اسپیکری را خریداری کنید که ارام‌اس آن زیاد باشد. برای اطمینان از توان و کیفیت صدای اسپیکر، بهتر است که در فروشگاه به خریدار بگویید که آن را برای شما روشن کند.

images_1680506925_642a802d98d8c.jpg

طراحی و شکل ظاهری اسپیکرها

هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی، یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود، طراحی و شکل ظاهری اسپیکرها است. اسپیکرها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. امروزه شرکت‌های تولیدکننده برای افزایش جذابیت محصولات خود، آن‌ها را در طرح‌های مختلفی تولید می‌کنند، به همین دلیل شما می‌توانید با توجه به سلیقهٔ خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برخی از اسپیکرها علاوه‌بر قابلیت پخش صدا، قابلیت‌های دیگری مانند چراغ‌قوه و رقص نور نیز دارند، به همین دلیل با خرید آن‌ها، می‌توانید از قابلیت‌های بیشتری برخوردار شوید.

شایان ذکر است که شکل اسپیکرها تأثیر زیادی بر روی کیفیت صدای آن‌ها دارد، به همین دلیل اگر کیفیت صدا برای شما خیلی مهم است، باید علاوه‌بر سلیقهٔ شخصی، هنگام انتخاب طرح و مدل اسپیکرها به این نکته نیز توجه کنید.

تعداد کانال‌های صدای اسپیکر

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی باید به آن توجه کنید، تعداد کانال‌های صدای اسپیکر است. امروزه شرکت‌ها اسپیکرهایی با چند کانال تولید می‌کنند. بهتر است مدهایی را انتخاب کنید که سه یا چهار کانال دارند؛ تعداد کانال‌ها به‌طور مستقیم روی کیفیت صدای آن‌ها تأثیر می‌گذارد. در اسپیکرهایی که سه یا چهار کانال دارند، یکی از کانال‌ها برای خروجی صدای بم طراحی شده‌است. این نوع اسپیکرها صدای باکیفیت‌تری دارند.

اندازه و ابعاد اسپیکر

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، اسپیکرها را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌کنند، به همین دلیل نیز هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی، باید به ابعاد و اندازهٔ آن‌ها نیز توجه شود. اسپیکرهای بزرگ الزاماً خوب و کاربردی نیستند. هنگام انتخاب اسپیکر باید به مکان نگه‌داری آن توجه داشته باشید. به‌طوری‌که اسپیکرهای بزرگ برای خانهٔ کوچک، گزینهٔ مناسبی نیستند و باعث اشغال فضای زیاد در خانه می‌شوند. از طرفی اگر دوست دارید آن را به همراه خود داشته باشید، بهتر است اسپیکرهایی را انتخاب کنید که ابعاد کوچک‌تری دارند و حمل آن‌ها آسان‌تر است.

ظرفیت و توان نگه‌داری شارژ باتری اسپیکر

توجه به ظرفیت و توان نگه‌داری شارژ باتری اسپیکرها، یکی دیگر از نکات مهمی است که باید هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی به آن توجه شود. اسپیکرها دارای باتری‌هایی با ظرفیت و کیفیت متفاوت هستند. اسپیکرهای قابل‌حمل باید دارای باتری‌های باکیفیتی باشند تا بتوانید برای مدتی طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

images_1680506925_642a802d9ca08.jpg

خرید هدفون بلوتوثی

بعد از اسپیکرهای بلوتوثی، هدفون‌های بلوتوثی جزو ابزارهای کاربردی و پرطرفدار هستند. به‌طوری‌که امروزه انواع و اقسام هدفون‌های بلوتوثی تولید و روانهٔ بازار می‌شود. این نوع هدفون‌ها دارای شکل و اندازه‌های متفاوتی هستند، به همین دلیل نیز قیمت آن‌ها متفاوت است. یکی از مزیت‌های خوب آن‌ها، این است که می‌توان از آن‌ها هنگام دویدن، پیاده‌رویی، دوچرخه‌سواری و… استفاده کرد. امروزه این نوع هدفون‌ها را با باتری‌های باکیفیت‌تری تولید می‌کنند، به همین دلیل کارایی آن‌ها نیز بسیار بهبود پیدا کرده‌است.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که اسپیکرها ابزارهای کاربردی و محبوب هستند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند. اسپیکرهای بلوتوثی یکی از انواع اسپیکرهای کاربردی و محبوب هستند که در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. هنگام خرید این وسیله، باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید بهترین مدل را انتخاب نمایید. برای خرید اسپیکر بلوتوثی و انواع لوازم جانبی موبایل، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی سیبما مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید انواع و اقسام اسپیکرهای بلوتوثی را با قیمتی مناسب خریداری و درب منزل دریافت کنید.

همچنین برای مطالعه آخرین مقالات فناوری و تکنولوژی ، راهنمای خرید ، رمز ارزها ، بازی ها و… میتوانید به وبسایت سیبما مراجعه فرمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *