رپرتاژ

ایده‌هایی جذاب برای بسته بندی محصول

بسته بندی یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که شما در بازارهای رقابتی می‌توانید از دیگران پیشی بگیرید. یکی از اصلی‌ترین پارامترهایی که سبب می‌شود تا محصول شما دیده شود، این است که شما نوع بسته بندی متفاوت‌تری را نسبت به سایر رقبا در نظر داشته باشید. هرچقدر در این راه ایده های متنوع‌تری به خرج دهید قطعاً قوی‌تر و موفق‌تر در کسب‌وکار خود قدم خواهید برداشت.

  • ایده بسته بندی محصول
  • بازاریابی متمایز
  • خلق ایده های جدید

از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون ایده های جذاب برای بسته بندی محصول مطالبی را با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید. بسته بندی های خلاقانه سبب متمایزتر شدن شما در بازارهای رقابتی می‌شود.

ایده بسته بندی محصول

همه ما همیشه بر اساس احساسمان تصمیم می‌گیریم و داشتن یک بسته بندی شیک در کنار یک محصول باکیفیت، ما را تشویق به خرید می‌کند. به این خاطر که زیبایی همیشه فریبنده بوده و همچنان نیز این امر ادامه دارد. پس برای خلق ایده های جدید در کسب‌وکار خود، با ما همراه شوید. طرح‌های عنوان‌شده توسط تیم آزاد پک برای شما قابل آماده‌سازی است کافی است با مشاورین بخش فروش در ارتباط باشید. خاص باشید و این منحصربه‌فرد بودن را به رخ بکشید.

ایده بسته بندی محصول با هنر چاپ

برای اینکه دیده شوید در قدم اول باید بسته ‌بندی متمایزی را نسبت به سایر رقبا، برای محصول خود در بازار تهیه کنید. این امر یعنی خلق یک ایده جدید و تا زمانی که سایر رقبا تصمیم به عرضه محصولی مشابه محصول شما بگیرند شما در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به‌خوبی شناخته‌شده‌اید. چاپ کردن برند، آدرس و تمامی مشخصات شما بر روی بسته بندی سبب بهتر دیده شدن برند شما خواهد شد. به این خاطر که با این کار ارتباط بهتری را با مشتری خواهید گرفت.

اگر شما یک متن نوشته زیبا که مفهومی است را روی جلد محصول یا داخل باکس بسته بندی خود قرار دهید، این کار قطعاً در ذهن ماندگار خواهد شد و برند شما خواه‌ناخواه به یاد سپرده می‌شود. به‌عنوان‌مثال برای کسب‌وکارهای نو پا مثل جعبه شکلات دست ساز استفاده از ایده چاپ متفاوت بر روی بسته بندی شما در کوتاه‌ترین زمان بهترین بازخورد را برایتان فراهم خواهد کرد.

الهام گرفتن از طبیعت در حوزه بسته بندی

شما می‌توانید از المان‌های موجود در طبیعت برای بسته بندی های خود استفاده کنید؛ مثلاً شکل زنبورعسل را بر روی بسته بندی عسل خود می‌توانید مورداستفاده قرار دهید. از طرح گل با تم‌های رنگی صورتی ملایم برای بسته بندی مقوایی ظرف گلاب کمک بگیرید. خوراکی‌های میوه‌ای را با همان طرح از میوه به نمایش بگذارید.

ظاهر متفاوتی را برای شیشه‌های نوشیدنی با قطره‌هایی از آب بر روی جلد آن نمایش دهید. این امر نشان از سردی نوشیدنی دارد و لذت نوشیدن آن را برای مخاطب به تصویر می‌کشد. بسته‌های ژله را با طعم میوه مخصوص به آن نشان دهید. یا اینکه جعبه دستمال‌کاغذی را با ایده‌ای از جنگل و درختان قطع‌شده در معرض دید بگذارید. طرح‌های که با احساسات مشتری بازی می‌کند بدون شک سبب انتخاب محصول شما از قفسه‌های فروشگاه می‌شود.

در ایده بسته بندی محصول ساده گرایی فراموش نشود

اگر شما در دنیای مدرن زندگی می‌کنید پس نباید فراموش کنید که اصلی‌ترین پارامتر برای بسته بندی، سبک مینیمال است. ساده گرایی در هر چیزی نظر مشتری را به خود جذب می‌کند. حتی برندهای بزرگ هم این ایده را برای جذابیت بصری بیشتر مشتری همیشه در نظر می‌گیرند. کافی است شما از بسته بندی های کوچک با فونت‌های جذاب و تم‌های رنگی کم اما جذاب برای محصولات خود بهره بگیرید. حتی اگر قرار است با انواع جعبه فست فود این مهم دنبال شود، این امر برای سبک مینیمالیست بهترین گزینه در دنیای مدرن محسوب می‌شود.

هنجارشکنی راهی برای دیده شدن

می‌خواهید دیده شوید و با سایر رقبا تفاوت داشته باشید؟ برای این منظور کافی است که هنجارشکنی کنید یعنی کاری که تا امروز در راستای بسته بندی محصول دنبال نشده است را شما دنبال کنید. بدون شک همه شما دیده‌اید که ظرف‌های شیشه‌ای برای عرضه مربا، عسل و یا سس استفاده می‌شود. شما می‌توانید شکل ساختاری آن را تغییر دهید. اگر قرار است مربا هویج را بفروشید شکل بسته بندی کاغذی شیشه مربا را شبیه هویج در نظر داشته باشید. یا برای ظرف عسل دو بال کاغذی زرد شبیه زنبور طراحی کنید. مشتری به‌سادگی با مشاهده بسته بندی می‌تواند تصمیم‌گیری و اقدام به خرید کند. این امر نام برند شما را در ذهن حک می‌کند.

ایده بسته بندی محصول با معرفی طعم خوراکی‌ها

شما اگر می‌خواهید خوراکی مثل غذاهای فست فودی، شکلات های میوه‌ای و خوراکی‌هایی با طعم‌های جدید را به فروش برسانید، توصیه می‌کنیم که طعم خوراکی را به مشتری معرفی کنید. اگر قرار است خوراکی لذیذی را معرفی کنید، خرید عمده جعبه آماده را می‌توانید با چهره مدلی که لذت خوردن از آن خوراکی را نشان می‌دهد سفارشی‌سازی کنید. این امر به مشتری انگیزه برای خرید می‌دهد و به‌راحتی می‌تواند با آن محصول ارتباط برقرار کند.

ایده بسته بندی محصول به‌صورت شفاف

بسته بندی های شما درصورتی‌که نور مستقیم خورشید به محصول آسیبی وارد نمی‌کند میتواند شفاف باشد. این امر برای حبوبات، قند و شکر و ادویه بهترین گزینه انتخابی است. شما می‌توانید قند و شکر را در دو ظرف شیشه‌ای جدا و دو جعبه مقوایی قرار دهید به‌گونه‌ای که قند و شکر نمایش داده شود.

یا اینکه حبوبات کاربردی که برفرض شش نمونه است را در یک بسته بندی شفاف در کنار یکدیگر به‌صورت جداگانه جای دهید تا تصویرسازی خلاقانه‌ای داشته باشد. شما می‌توانید از مشاورین بخش تولید آزاد پک در راستای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بسته بندی راهنمایی بگیرید.

بسته بندی فریبنده مواد خوراکی

به شما توصیه می‌کنیم اگر در حوزه بسته بندی مواد خوراکی گام برداشته‌اید بسیار خلاق باشید. برفرض برای بسته بندی چای تی‌بگ کافی است طرح یک ماهی را در یک لیوان چای تصور کنید. آیا مشتری شما تشویق به خرید نمی‌شود؟ یا اینکه شکل بسته بندی آدامس شبیه دندان به نمایش گذاشته شود.

استفاده از کاغذهای مقوایی زیبا مثل طرح پروانه و گل برای دسته آب‌نبات‌چوبی بچه‌ها یا نگه‌دارنده چای تی‌بگ، خود می‌تواند خلق ایده جدیدی باشد. مواد خوراکی مثل چیپس و پفک را می‌توانید با شکل حیوانات در نظر داشته باشید. برفرض جعبه‌های مقوایی شکل خرس که در داخل آن تنقلات بچه‌ها در یک پلاستیک قرار دارد، بی‌هیچ وقفه‌ای از روی قفسه فروشگاه توسط بچه‌ها انتخاب می‌شود.

کلام آخر پیرامون ایده های برای بسته بندی جذاب

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید بسته بندی اصلی‌ترین پارامتر برای فروش بیشتر محصول به شمار می‌آید. شما می‌توانید با مشاهده بسته بندی های آزاد پک، ایده ال ترین انتخاب را داشته باشید. این تیم برگزیده با ارائه مشاوره رایگان شما را برای رسیدن به طرح دلخواهتان یاری می‌کند. ضمانت کیفیت بسته بندی برای مواد خوراکی و مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت‌ها نسبت به عرف بازار از مؤلفه‌های بارز این تیم برگزیده محسوب می‌شود.

از سوی دیگر در نظر داشتن بسته بندی باکیفیت برای محصولات شکننده و خلق ایده های جذاب برای کسب‌وکارهای نو پا به‌منظور برند سازی نیز امر دیگر در حوزه کاری آزاد پک است. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای این معرفی و ایده های جذاب برای بسته بندی موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد و ازاین‌پس بهترین‌ها در پیش روی شما باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *