رپرتاژ

هوش تجاری چیست؟

لیمو HR

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری چیست؟ کاربرد هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری (BI) فرآیندی تحول‌آفرین است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و مصورسازی حجم وسیعی از داده‌های کسب و کار خود تصمیمات آگاهانه و مبتنی بر داده بگیرند. این رویکرد به عنوان پلی میان داده‌های خام و بینش‌های عملی نق ایفا می‌کند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا عملیات‌های پیچیده در بخش‌های مختلف را رصد کنند، از صحت عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل کنند و بتوانند همگام با تغییرات پویای حوزه‌ی کسب و کار خود پیش‌روی کنند و حتی موقعیت‌هایی را برای پشت سر گذاشتن رقبای خود کشف کنند.

هوش تجاری چگونه کار می‌کند؟

فرآیند هوش تجاری سیستماتیک است و با جمع‌آوری داده‌های خام از نقاط تولید داده‌ مختلف مانند فروش، تعامل با مشتری و عملیات شروع می شود. این داده‌ها تحت عملیات پردازش، تمیز کردن قرار می‌گیرند و سپس در قالب‌های ساختار یافته ذخیره می‌شوند. پس از ذخیره‌سازی، کاربران می‌توانند به این داده‌ها دسترسی پیدا کنند، آن‌ها را با استفاده از ابزارهای تخصصی تجزیه و تحلیل کنند و نتایج را مصورسازی کنند و مجموعه داده‌های پیچیده را به اطلاعات قابل درک و بینش‌های عملی تبدیل کنند.

هوش تجاری چگونه کار میکند؟

هوش تجاری چگونه کار می کند؟

تارت راهکار ۳۶۰ درجه هوش تجاری

تارت یک نرم افزار هوش تجاری است که در عین ساده‌سازی تجزیه و تحلیل، نیازمندی‌های سازمان‌ها و کسب وکارهای ایرانی را در حوزه‌ی هوش تجاری مرتفع کرده است. تارت به راحتی به تمامی منابع داده شما متصل شده و امکانات فراوانی را برای مصورسازی داده‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما این امکان را دارید تا با محاسبه‌ی شاخص‌های کلیدی عملکرد در زمینه‌های مختلف آن‌ها در یک داشبورد مصورسازی شده به نمایش بگذارید و با یک نگاه وضعیت تمامی آنها را زیر نظر بگیرید؛ هم‌چنین دوره‌ی به‌روزرسانی داده‌ها و در نتیجه ثبت تغییرات در نمودارهای مختلف داشبورد در تارت قابل تنظیم بر اساس نیاز شما هستند.

تارت یک نرم‌افزار سلف سرویس است و کاربران تمامی ابزارها و امکانات برای ارائه داده‌ی خام به نرم‌افزار و تبدیل آنها به بینش‌های عملیاتی را در اختیار دارند.

مزایای هوش تجاری

مزایای فراوانی برای هوش تجاری می‌توان شمرد. دقت تصمیم‌گیری را افزایش می‌دهد، روندهای پنهان را آشکار می‌کند و عملیات را بهینه می‌کند. این مزایا در تمامی بخش‌های مختلف سازمان‌ها و کسب و کارها می‌توانند نقش مثبت ایفا کنند.

رصد خطوط تولید در یک کسب و کار تولیدی، یا مدیریت توزیع در یک کسب و کار فعال در صنعت زنجیره تامین، مدیریت فرایندهای منایع انسانی در یک هولدینگ بسیار بزرگ، نظارت بی‌درنگ بر روند اجرای یک کمپین تبلیغاتی در بازه‌های اوج فروش در سال، مثال‌های اندکی از مزایای بی‌شمار پیاده‌سازی هوش تجاری در مدیریت یک سازمان یا کسب و کار است. باید توجه داشت که هوش تجاری مزایای زیادی از جمله پرورش فرهنگ مبتنی بر داده تا افزایش سودآوری و بهره‌وری عملیاتی را برای سازمان فراهم می‌کند، در عین حال در مسیر پیاده‌سازی آن چالش‌های بسیار مهمی مانند به خطر افتادن امنیت داده‌ها وجود دارد.

در توسعه‌ی تارت تمامی استانداردهای امنیتی لحاظ شده و هم‌چنین طبق نیاز شما پیاده‌سازی تارت می‌تواند بر بستر ابری و یا برای اطمینان بیشتر نسبت به دوری از چالش‌های امنیتی بصورت نصب بر روی سرورهای داخلی سازمان‌ انجام شود،با استفاده از این امکان و قطع دسترسی سراسری از طریق شبکه‌ی اینترنت به نرم‌افزار، بسیاری از نگرانی‌های امنیتی از بین خواهند رفت.

منابع داده در هوش تجاری و ارتباطات آنها

روش پیاده سازی هوش تجاری

پیاده‌سازی هوش تجاری

در پیاده‌سازی هوش تجاری، یکپارچگی نرم‌افزار با منابع داده متنوع اهمیت بالایی دارد. از سیستم‌های CRM گرفته، تا ابزارهای ERP و منابع داده خارجی، همه‌گی باید امکان ایجاد اتصالات یکپارچه را با نرم‌افزار مورد استفاده داشته باشند.

تارت با توجه با این نکته‌ی بسیار مهم امکان اتصال مستقیم منابع داده با تکنولوژی‌های مرسوم مانند اس کیو ال و اوراکل، انواع وب‌سرویس و فایل‌های سیستمی مانند اکسل را فراهم کرده است، داده‌های ذخیره شده در همه‌ی این منابع داده را به راحتی می‌خواند و بطور مداوم به روزرسانی می‌کند، این ویژگی تارت امکان رصد مداوم تغییرات را فراهم می‌کند.

دسته بندی های تجزیه و تحلیل تجاری

هوش تجاری شامل رویکردهای تحلیلی مختلفی است، از جمله تحلیل توصیفی (آنچه اتفاق افتاده)، تحلیل پیش‌بینی‌کننده (آنچه ممکن است اتفاق بیفتد) و تحلیل تجویزی (آنچه باید انجام شود). در حال حاضر شما در تارت تمامی امکانات مورد نیاز برای پیاده‌سازی تحلیل توصیفی را در اختیار دارید.

هم‌چنین تیم تخصصی خدمات هوش تجاری تارت، آماده است تا با بررسی نیازمندی شما، سطوح پیچیده‌تری از تحلیل را با استفاده از داده‌های شما پیاده سازی کند؛ این تیم شامل متخصصینی در حوزه‌های تحلیل داده، تحلیل داده‌های کسب و کار، تحلیل کسب و کار است که از مشاورین باتجربه‌ای در صنایع مختلف کمک می‌گیرند تا بهترین و موثرترین تحلیل‌ها را متناسب با نیازمندی‌های کسب و کارها در صنایع مختلف ارائه کنند.

ارائه بینش؛ هدف مهم هوش تجاری

هدف مهم هوش تجاری

اگرچه هوش تجاری فرآیندها و روش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، هدف اصلی آن ارائه بینش‌های عملی است. با استفاده از نرم‌آفزار تارت، سازمان‌ها نه تنها به قابلیت‌های پردازش داده و مصورسازی مجهز شده‌اند، بلکه بینش‌هایی که برای تصمیم‌گیری آگاهانه ضروری است، برای آنها فراهم می‌شود.

نرم‌افزار تارت تمامی ابزارهای ممکن برای ارائه‌ی بینش‌های لازم در فرایند نظارت بر شاخص‌های کلیدی عملکرد را فراهم کرده است و تیم خدمات هوش تجاری تارت هم آماده است تا با استخراج این شاخص‌ها مسیر صحیح رصد بخش‌های مختلف یک سازمان را فراهم کند.

هوش تجاری سلف سرویس

هدف اصلی هوش تجاری سلف سرویس در توانمندسازی افراد، صرف نظر از مهارت فنی آنها، برای به دست آوردن بینش است. فکر پشت توسعه‌ی بومی هوش کسب و کار تارت همین ایده است که تجزیه و تحلیل داده‌ها را نه فقط برای متخصصان بلکه برای همه قابل دسترسی کند.

اجرای بسیاری از عملکردهای مهم در مدیریت و راهبری نرم‌افزارهای هوش تجاری مرسوم نیازمند دریافت آموزش و کسب تجربه و تخصص سطح بالا است، ولی همه‌ی این موارد در تارت با حذف فرایندهای پیچیده که مستعد بروز خطا هستند، تبدیل به یک تجربه‌ی بسیار ساده شده که کاربر به راحتی را استفاده از امکانات نرم‌افزار آنها را اجرا می‌کند.

آینده‌ی هوش تجاری

افق هوش تجاری همیشه در حال گسترش است. با پیشرفت در هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل بی‌درنگ، و یادگیری ماشین، هم‌چنین پیشرفت تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ابزارها و راه‌‌حل‌های هوش تجاری هم توانمندی‌های سطح بالاتری در دریافت و تبدیل داده‌های خام به بینش‌های عملیاتی کسب می‌کنند.

راه کار هوش تجاری تارت

ما در شرکت هوش تجاری تارت داده‌های خام و پراکندده سازمان شما را به داشبوردهای مدیریتی تبدیل می‌کنیم تا شما بتوانید به سادگی فعالیت‌های در حال اجرا و شاخص‌های کلیدی سازمان را رصد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *