رپرتاژ

مشهد رفتیم کجا غذا بخوریم؟

لیمو HR

مشهد رفتیم کجا غذا بخوریم؟

کمتر کسی است که از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد خبر نداشته باشد و یا دست کم برای یک‌بار هم که شده به‌منظور تفریح یا زیارت راهی این کلان‌شهر مشهور و مهم نشده باشد. مسلم است که پیدا کردن رستوران یا مکانی برای صرف غذا در این شهر پر گردشگر آن‌هم در طول سفر ابداً کار دشواری نیست؛ اما وقتی صحبت از بهترین گزینه‌ها برای غذا خوردن در این شهر می‌شود عده زیادی از افراد ایده‌ی خاصی در این مورد ندارند و نمی‌دانند در طول سفر به مشهد بهتر است کجا غذا بخورند. ازاین‌رو قصد داریم تا در مطلب حاضر به معرفی بهترین مکان‌ها و رستوران‌های مشهد بپردازیم.

رستوران پسران کریم مشهد

رستوران پسران کریم از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های شهر مشهد است و کیفیت بالای غذاهای این رستوران در کنار سرویس‌دهی شایسته به مشتریان موجب شده است تا نام این رستوران در صدر فهرست محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر قرار بگیرد. با نگاهی به نظرات کاربران در فضای مجازی درباره این رستوران نیز می‌توان دریافت که یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف غذا آن‌هم برای افراد مشکل‌پسند همین رستوران است. سالن غذاخوری این رستوران محیطی دل‌باز و وسیع اما با چیدمانی ساده است؛ اما کیفیت غذاها به‌ویژه غذاهای کبابی در این رستوران فوق‌العاده بالاست؛ البته به همان نسبت نیز گران‌تر از بسیاری از رستوران‌های دیگر است. گفتنی است چلو ماهیچه ازنظر طعم و کیفیت طبخ جزو پرطرفدارترین غذاهای این رستوران محسوب می‌شود.

ساعت‌های کاری: همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۱۶ و بعدازظهرها از ۱۹:۳۰ تا ۲۳

آدرس: میدان خیام، بلوار خیام، مجتمع مروارید

رستوران معین درباری مشهد

برای آن دسته از افرادی که علاوه بر کیفیت غذا به مکان و نحوه طراحی دکوراسیون سالن رستوران توجه دارند رستوران معین درباری مشهد گزینه ایده‌آلی است. این رستوران از رستوران‌های لوکس و البته گران‌قیمت مشهد محسوب می‌شود. سالن غذاخوری وسیع این رستوران بسیار شیک چیدمان شده است و مناسب قرارهای کاری رسمی یا دورهمی‌های مناسبتی است. غذاهای این رستوران اغلب از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که از میان آن‌ها ششلیک طرفداران بیشتری دارد.

گفتنی است این رستوران شعبه دیگری با عنوان «رستوران معین درباری شاندیز» دارد. این شعبه‌ی بسیار بزرگ سالن‌هایی با ظرفیت بالغ‌بر ۱۰۰۰ نفر دارد؛ بنابراین اگر با قطار تهران به مشهد سفر کرده‌اید و به دنبال رستورانی لوکس و با کیفیت هستید بهتر است به دو شعبه‌ی این رستوران سری بزنید.

ساعت‌های کاری: همه‌روزه از ۱۱:۴۵ ظهر تا ساعت ۲۳

آدرس: مابین میدان تلویزیون و میدان پارک، حاشیه شهرک نوفل‌لوشاتو

رستوران باباقدرت مشهد

خوشبختانه گزینه‌های متنوعی برای صرف غذا در طول سفر به مشهد وجود دارد که با سلایق گوناگون همخوانی دارند. رستوران باباقدرت مشهد یکی از رستوران‌هایی است با سلیقه‌ی سنتی پسندها بسیار هم‌خوانی دارد. این رستوران درواقع بخشی از مجموعه‌ی گردشگری باباقدرت مشهد است که به‌صورت رستوران، چایخانه و بازارچه سنتی در یک بنای قاجاری قرار گرفته است. از بنای تاریخی رستوران با طاق‌های جناقی شکل و مبلمان کاملاً سنتی و درعین‌حال شیک رستوران که بگذریم لباس‌های سنتی پرسنل رستوران نیز بسیار جالب است. غذاهای این رستوران شامل غذاهای سنتی است که با کیفیت بالا طبخ می‌شوند و خوردنشان در فضای دل‌نشین سنتی رستوران که یادآور کاروانسراهای قدیمی است بسیار لذت‌بخش است.

ساعات کاری: همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۸ و بعدازظهرها از ۱۹:۱۵ تا ۲۳

آدرس: انتهای بازار امام رضا، میدان ۱۷ شهریور، صدر ۱۶

رستوران روژه فودفکتوری مشهد

اگر از طرفداران غذاهای فست فودی هستید و به‌زودی قرار است با خرید بلیط قطار آنلاین راهی مشهد شوید و به دنبال یک رستوران لوکس به سبک مدرن هستید که این دسته غذاها را با کیفیت بالا طبخ کند بهتر است یک‌راست سراغ رستوران روژه فودفکتوری مشهد را بگیرید. این رستوران فضای بسیار لوکسی دارد و طراحی دکوراسیون داخلی آن به شیوه‌ای خلاقانه و هنری انجام شده است به‌طوری‌که کمتری مشتری با ورود به فضای نشاط‌آور آن از خیر گرفتن عکس‌های یادگاری در گوشه و کنار آن می‌گذرد. گفتنی است این رستوران دو شعبه دیگر هم دارد که اغلب کاربران از آن‌ها به سه‌گانه‌ی روژه فودفکتوری اشاره می‌کنند و از کیفیت غذاها و نوشیدنی‌های همگی آن‌ها نیز در سطح بالایی است.

آدرس: منطقه ۱، هوشیار، نبش هوشیار ۱۰

ساعات کاری: از ۸ صبح تا ۱۶ و بعدازظهرها از ۱۹ تا ۲۴

رستوران بابادونر مشهد

گردشگران شهر مشهد تنها به گردشگران شهرهای دیگر محدود نمی‌شود و گردشگران خارجی به‌ویژه گردشگران کشورهای عرب‌زبان زیادی به مشهد سفر می‌کنند و همین موضوع موجب شده است تا رستوران‌هایی که غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند بیشتر از شهرهای دیگر باشد. اگر شما هم جزو خیل عظیم مسافرانی هستید که با خرید بلیط قطار آنلاین راهی این مقصد گردشگری می‌شوید بهتر است از فرصت استفاده کنید و در طول سفرتان سری هم به این دسته از رستوران‌ها بزنید. رستوران بابادونر مشهد یکی از نمونه‌های خوب این رستوران‌ها است که برای چشیدن طعم کباب دونر که از غذاهای مشهور در استانبول ترکیه است گزینه مناسبی است. این رستوران دارای فضاهای سنتی و مدرن و همچنین فضای سرپوشیده سالنی و فضای روباز است.

آدرس: هاشمیه ۶۲، نبش فراز

ساعت‌های کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

رستوران شبدیز مشهد

رستوران شبدیز مشهد از رستوران‌های پرطرفدار این شهر است که کیفیت انواع فست فودها به‌ویژه پیتزاها و مرغ‌های سوخاری آن مثال‌زدنی است. شعبه اصلی این رستوران در وکیل‌آباد مشهد قرار دارد و به‌جز آن این رستوران یک شعبه در هفت‌تیر و یک شعبه دیگر هم در بلوار خیام دارد که طعم و مزه غذاهای فست فود آن نه‌تنها در میان اهالی مشهد بلکه حتی در میان مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند نیز زبانزد است. شما نیز می‌توانید با قطار تهران به مشهد به این رستوران سری بزنید. ازنظر طراحی فضا هر سه شعبه این رستوران مدرن و لوکس طراحی شده‌اند اما اغلب کاربران فضای شعبه هفت‌تیر را به سبب بازسازی اخیر آن دل‌نشین‌تر می‌دانند.

آدرس شعبه مرکزی: وکیل‌آباد، نبش وکیل‌آباد ۶۷

ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ساعت ۱ بامداد

شکم گردی در شهرک عرب‌های مشهد

یکی دیگر از گزینه‌های شکم گردی در شهر مشهد که فضای آن کاملاً متمایز از رستوران‌های مدرن این شهر است غرفه‌های غذا در شهرک شهید بهشتی مشهد است. در این شهرک که به شهرک عرب‌ها نیز شهرت دارد یک‌راسته طولانی از فلافلی‌ها و غرفه‌های ساندویچ‌فروشی قرار گرفته است که درست مانند خیابان لشگر آباد اهواز است و انواع غذاهای فست فودی یا غذاهای خیابانی به سبک عربی در آن طبخ می‌شود و به‌صورت سلف‌سرویس و با قیمت بسیار ارزانی عرضه می‌شود. اگر به گشت‌وگذار در راسته غرفه‌های فروش غذاهای خیابانی با فروشنده‌های خون گرم و مهمان‌نواز و همچنین چشیدن طعم غذاهایی مانند سمبوسه، فلافل و انواع خوراک‌های بندری علاقه‌مند هستید حتماً در طول سفرتان به مشهد سری هم به این منطقه از شهر بزنید.

آدرس: شهرک شهید بهشتی، بلوار شهید رستمی، رستمی ۵۰

کلام آخر

مشهد یکی از اولین و مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. هرچند اغلب ما این شهر را با حرم امام رضا (ع) می‌شناسیم؛ ولی خوب است هنگام سفر به مشهد از سایر جاذبه‌های آن غافل نشویم. رستوران‌های غذاب و غذاهای خوشمزه‌ی مشهد می‌توانند تجربه‌ای تکرارنشدنی برای شما بسازند! با شناخت بهترین رستوران‌های مشهد می‌توانید مستقیماً به رستوران موردعلاقه‌تان بروید و غذای دلخواهتان را سفارش دهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *