رپرتاژ

قیمت سئو یک سایت چگونه مشخص می شود؟

سئو یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به سایت ها کمک می کند به رتبه های برتر صفحه نتایج جستجو برسند و بدین صورت، فروش محصولات و خدمات را از طریق سایت افزایش دهند. صاحبان کسب و کارهای مختلف که اقدام به راه اندازی سایت کرده اند، باید از یک کارشناس سئو کمک بگیرند تا بتوانند سایت خود را به رتبه های برتر در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل برسانند. دریافت رتبه های برتر گوگل چه با کمک تبلیغات در گوگل ادز و چه با خدمات سئو، هزینه دارد.

هزینه سئو سایت بر اساس اینکه زمینه فعالیت سایت چیست، رقبای سایت چقدر قوی هستند، از زمان فعالیت سایت چقدر گذشته است و … هزینه سئو مشخص می شود. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که هزینه سئو سایت چگونه مشخص می شود و چه عواملی بر هزینه سئو سایت موثر هستند؟ دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات در این زمینه، در ادامه همراه ما باشید.

قیمت سئو یک سایت چگونه مشخص می شود؟

عوامل مختلفی بر قیمت سئو سایت موثر هستند و به همین دلیل، نمی توان یک قیمت مشخص را برای سئو تمام سایت ها تعیین کرد. این عوامل عبارتند از :

رقابت کلمات کلیدی

هر سایت از چندین کلمه کلیدی فرعی و چند کلمه کلیدی اصلی تشکیل شده است و تمام سایت ها تلاش می کنند که در کلمات کلیدی اصلی، جایگاه داشته باشند و در نتایج بالای موتور جستجو قرار بگیرند. هر چقدر که یک کلمه کلیدی پررقابت تر باشد، نیاز به هزینه های بیشتری برای کسب جایگاه دارد و مدت زمان بیشتری هم طول می کشد تا به نتایج برتر صفحه جستجو برسد.

عمر سایت و زمان ثبت دامنه

عامل موثر دیگر بر هزینه سئو سایت، عمر سایت و زمان ثبت دامنه است. سایت های دارای دامنه قدیمی تر، توسط گوگل شناخته شده اند و زمینه فعالیت این سایت ها نزد گوگل شناسایی شده است بنابراین راحت تر می توان اصول سئو را در این سایت ها پیاده سازی کرد و زودتر هم به نتیجه رسید. البته توجه داشته باشید که منظور از عمر سایت، زمان خرید دامنه نیست بلکه از زمانی که سایت بر روی دامنه آپلود شده و فعالیت دارد، عمر سایت محاسبه می شود.

زمینه فعالیت

سایت ها شامل انواع مختلف فروشگاهی، خدماتی، آموزشی و … هستند و سئو کردن هر یک از این سایت ها، اصول خود را دارد. برای مثال در سایت های فروشگاهی، نیاز است که چندین صفحه محصول سئو شوند و با توجه به زیاد بودن تعداد صفحات سایت، هزینه سئو نیز بیشتر خواهد بود اما در سایت های آموزشی که دوره های آموزشی مختلفی را برگزار می کنند، تعداد صفحات سایت به نسبت سایت فروشگاهی، محدودتر بوده و در نتیجه هزینه سئو کمتری هم دارند.

تعداد صفحات ایندکس شده

تعداد صفحاتی از سایت که توسط گوگل ایندکس شده اند، بر قیمت سئو سایت موثر است زیرا ایندکس شدن صفحات به این معناست که سایت چندین بار توسط گوگل، بررسی شده و شناخته شده است بنابراین در زمان کمتر می توان رتبه های مناسبی را از گوگل کسب کرد.

با زیاد بودن تعداد صفحات ایندکس شده سایت، می توان لینک داخلی صفحات را تقویت کرد و از اعتبار صفحات قوی برای اعتباربخشی به صفحات ضعیف استفاده کرد. با این کار، از صرف بسیاری از هزینه ها جلوگیری می شود.

هزینه سئو سایت

جایگاه سایت در مقایسه با رقبا

از دیگر مواردی که بر قیمت سئو سایت تاثیر می گذارد، جایگاه سایت در مقایسه با رقباست. اگر در حال حاضر سایت شما رتبه مناسبی دارد، بدین معناست که توانسته اید اعتماد گوگل را نسبت به سایت خود جلب کنید و می توانید با پرداختن بیشتر به سئو سایت، رتبه های بهتری را هم برای صفحات سایت خود به دست آورید.

تعداد کلمات کلیدی

سایت ها با توجه به زمینه فعالیتی که دارند، ممکن است چندین کلمه کلیدی داشته باشند و هر چقدر که تعداد کلمات کلیدی یک سایت بیشتر باشد، نیاز به صرف هزینه و زمان بیشتری برای کسب رتبه در آن کلمات خواهد بود. البته کلمات کلیدی سایت باید توسط کارشناس سئو انتخاب شوند تا از هزینه کردن برای کلماتی که سرچ زیادی ندارند و هدف مشتریان نیستند، جلوگیری شود.

هزینه تولید محتوا

یک بخش از هزینه سئو سایت مربوط به تولید محتواست و مقدار آن بر اساس اینکه سایت شما به چه تعداد محتوا نیاز دارد، مشخص می شود. میزان فعالیت سایت شما باید بر اساس میزان فعالیت سایت رقبا باشد و حتی بهتر است که به عنوان یک سایت تازه کار، فعالیت بیشتری نسبت به سایت های رقیب داشته باشید. هزینه تولید محتوا با توجه به تعداد کلمات هر محتوا مشخص می شود و در صورت تخصصی بودن زمینه فعالیت سایت، باید هزینه بیشتری هم برای تولید محتوای سایت خود پرداخت کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی برای تبلیغات سایت

از هزینه های سئو سایت، هزینه مربوط به انتشار رپورتاژ آگهی برای تبلیغات سایت است. رپوتاژ آگهی در سایت های پربازدید منتشر می شود و کاربران با خواندن آن، ترغیب می شوند که وارد لینک صفحه ای از سایت شما شوند و بدین ترتیب، تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش داده می شود. تیم سئو برای اعلام قیمت سئو سایت، هزینه رپوتاژ آگهی را هم که هر چند وقت یکبار منتشر می شود، به شما اعلام می کند.

 

هزینه خرید بک لینک از سایت های معتبر

یک بخش از سئو خارجی سایت، بک لینک گرفتن از سایت های معتبر می باشد. با دریافت بک لینک از سایت های معتبر، گوگل به سایت شما ارزش و اعتبار می دهد و می توان صفحات سایت را به رتبه های بهتر گوگل رساند. هزینه هر بک لینک نیز با توجه به اتوریتی سایت بک لینک دهنده، سن دامنه سایت بک لینک دهنده، فالو یا نوفالو بودن بک لینک، محل قرار گیری بک لینک و … مشخص می شود.

سئو سایت توسط تیم تخصصی فامین ادز

فامین ادز از تیم تخصصی ارائه دهنده خدمات سئو تشکیل شده است و شما می توانید صفر تا صد سئو سایت خود را به دست تیم مجرب و حرفه ای این شرکت بسپارید. لطفا برای کسب اطلاعات درباره قیمت سفارش سئو سایت در زمینه های های فروشگاهی، شرکتی، آموزشی، خدماتی و همچنین آشنایی با انواع روش های تبلیغات در گوگل و استفاده از آن با فامین ادز تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *