کسب و کارهای هوش مصنوعیمعرفی استارتاپ

معرفی استارتاپ Remark: استفاده از هوش مصنوعی مولد برای هدایت مشتریان پیش از خرید

خرید کردن سرگرم کننده است، اما تصمیم گیری در مورد یک جفت جوراب یا یک طرح تی شرت در میان هزاران گزینه، ممکن است ساده نباشد. اینجاست که استارتاپ Remark خودش را وارد بازی می کند. محصول این استارتاپ به مشتریان برندها، پیش از خرید مشاوره می دهد و سعی می کند مراجعان را به خریدار تبدیل کند.

محصول خاص استارتاپ Remark

تئو ساتلوف، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل استارتاپ Remark در مصاحبه با تک کرانچ گفت:« این استارت آپ دو ساله به خریداران کمک می کند تا با اطمینان بیشتری خرید کنند.»

Remark برای این کار خریداران را از طریق یک چت زنده ناهمزمان با یکی از ۵۰۰۰۰ متخصص انسانی مرتبط می کند. هنرمندان، نوازندگان، سبک‌شناسان، گلف بازان، مربیان اسکی و… از این متخصصان هستند که درست مثل کارمندان خرده‌فروشی در مورد موارد بحث می کنند.

Remark در حین ارائه این خدمت، مدل‌های هوش مصنوعی خود را بر اساس پاسخ های متخصصان نیز آموزش می دهد. این مدل ها نهایتا می‌توانند با همان سبک همتایان انسانی خود به سؤالات پاسخ دهند. به این ترتیب همواره یک متخصص آماده به خدمت خواهد بود. به ازای آموزش مدل هوش مصنوعی و هر پاسخ از طریق این مدل ها، این استارتاپ به متخصصان انسانی درصدی از فروش را می دهد.

محصول استارتاپ Remark به شرکت های مخلتف امکان استفاده از این مشاوران هوش مصنوعی را در همان صفحات و فروش محصول می دهد. این شرکت از درآمد بدست آمده به دلیل استفاده از Remark، کمیسیون کمی می گیرد. هیچ هزینه پلتفرمی وجود ندارد و شرکت سود را به اشتراک می گذارد.

Satloff گفت:« هدف ما این است که بهترین راهنمای ممکن برای خریداران در هر تجربه تجارت الکترونیکی باشیم.»

بنیانگذاران  استارتاپ Satloff Ian Patterson و Carl-Philip Majgaard در ابتدا فکر می کردند که عمده مصارف محصولشان به خرید های گران قیمت مثل لباس های لوکس و لوازم اسکی مرتبط باشد. اما پس از مدتی متوجه شدند که صرف نظر از قیمت خرید کردن یک امر احساسی است. مشتریان آن ها تقریباً برای هر خریدی حتی یک جفت جوراب از Remark استفاده می کردند.

فقط برای برند جوراب Darn Tough ، کارشناسان Remark با ده ها هزار مشتری صحبت کرده و صدها هزار تعامل با آنها داشتند، همه و همه فقط برای خرید جوراب.

Satloff گفت: «این موضوع برای ما آموزنده بود. چرا که به ما نشان داد که حتی چیزی بسیار کم هزینه، باز هم یک خرید با ملاحظات و احساسات بالا است.»

استفاده از محصول استارتاپ Remark در برند فروش جوراب Darntough
استفاده از محصول استارتاپ Remark در برند فروش جوراب Darntough

استارتاپ Remark در حال حاضر با مشتریانی از صنایع مرتبط با محصولات فضای باز (مثل میز و صندلی)، محصولات کودک، زیبایی و بهداشت پوست کار می کند. محصول هوش مصنوعی این استارتاپ با پلتفرم های فروشی مثل ووکامرس نیز قابل استفاده است. مشتریان شاهد افزایش ۹ درصدی درآمد و نرخ تبدیل ۳۰ درصدی هستند. Satloff این نرخ را حیرت انگیز توصیف می کند.

وی این عدد را با تجربه یک فروشگاه فیزیکی مقایسه می کند. وقتی یک مشتری وارد فروشگاه می‌شود، خرده‌فروش تقریباً ۳۰ درصد مواقع می تواند مشتری را به خریدار تبدیل کند. Satloff ادامه داد:« برندها به وب‌سایت‌های خود به‌عنوان تجربه اصلی برند خود نگاه می‌کنند، بنابراین باید همان راهنمای استثنایی انسانی را داشته باشند که در خرده‌فروشی‌های فیزیکی ارائه می دهند.»

یک راهکار نوآورانه با هدف شکستن مرزها

خرید با کمک متخصص Remark یک گام فراتر از راهنمای الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس خریدهای گذشته است. سیستم هایی مثل پیشنهاد هوشمند که توسط شرکت‌هایی مانند آمازون و دیجیکالا استفاده می شود. این سیستم حتی از محصولات استارتاپ هایی مانند Shoptrue برای مد و Halla برای خواربارفروشی نیز پیشرفته تر است.

بنیان گذاران استارتاپ Remark
بنیان گذاران استارتاپ Remark

Satloff گفت که برخی از این محصولات بیشتر بر روی خدمات پس از فروش مشتری متمرکز هستند. در حالی که Remark بر روی پشتیبانی و راهنمایی تصمیم گیری پیش فروش تمرکز دارد. این شرکت همچنین دارای مزیتی است که مالک ارتباط با متخصصان خود است. به این ترتیب این استارتاپ می‌تواند داده‌های جدید را به صورت دائمی و در زمان نیاز تولید کند.

Satloff گفت:« ما در ساختن مدل مبتنی بر شخصیت انسان واقعی  پیشتاز هستیم. ما به معنای واقعی کلمه در حال شکستن مرز ها و ایجاد رویکردهای جدید برای ایفای نقش و استفاده از چندین مدل به صورت همزمان هستیم.»

برای ادامه توسعه محصول و فناوری، استارتاپ Remark اخیراً ۱۰.۳ میلیون دلار سرمایه از یک کنسرسیوم شامل Spero Ventures، Stripe، Shine Capital، Neo، Sugar Capital، Visible Ventures و سرمایه‌گذاران فرشته مانند دیو هابیگر، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره JD Power  و رددیت، جف بارنت، مدیر عامل سابق Demandware/CommerceCloud)؛ و وارشا رائو، مدیر عامل سابق Nurx جمع‌آوری کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۴]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *