کارآفرینی و استارتاپ

درآمد بالا برای علاقمندان به کار های فنی

تاکنون به این مورد فکر کرده اید که چقدر به شغل خود علاقه دارید و چند درصد صبح ها برای انجام کار با اشتیاق بیدار می شوید؟

تحقیقات نشان می دهد به صورت میانگین تنها ۲۰ درصد از افراد از شغل خود راضی هستند و حتی اگر دید مثبتی نسبت به این قضیه داشته باشیم، رضایت از شغل در افراد نهایتا به ۵۰ درصد برسد! که البته عوامل مهمی از جمله شرایط کاری، سن، جنسیت و … در آن دخیل می باشد. اما افرادی در این میان هستند که به شغل های فنی علاقه داشته اما به دلایل مختلف از جمله اصرار خانواده بر کار های اداری، نپذیرفتن ریسک و تصور این که کارهای فنی درآمد پایینی دارند به سراغ این شغل نرفته اند، باید بگوییم اگر به این دسته از مشاغل علاقه دارید یا می خواهید خود را در این زمینه شغلی محک بزنید، شغل های فنی در صورت متخصص شدن شما بسیار پردرآمد است و بیشتر تصورات عموم در این زمینه اشتباه است، پس فرصت درآمد بالا و متخصص شدن را از خود نگیرید!

چرا شغل های فنی؟

طبیعتا این اولین سوال ذهنی شماست که ما به آن پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید…

همان طور که گفته شد، شغل های فنی جز دسته مشاغلی هستند که در صورت تخصص افراد در آن مشاغل، بسیار پردرآمد می باشند، این مشاغل بسیار پر تقاضا نیز هستند، همچنین در دنیای امروز که همه چیز به سمت فنی شدن پیش می رود، این شغل ها می توانند گام بلند شما برای تضمین شدن آینده شغلی و درآمدی شما باشند، اگر شیوه بازاریابی حرفه ای که در ادامه از آن صحبت میکنیم را پیش بگیرید به درآمد دلخواه و باور نکردنی خود می رسید. شغل های فنی بسیار شاخه و زیر شاخه های مختلف دارند که شما با توجه به علایق و سلایقتان می توانید آن ها را انتخاب کنید،. اما اگر در این باره بخواهیم به شما پیشنهادی کنیم، پیشنهاد ما تعمیر لوازم خانگی است.

شغل تعمیر لوازم خانگی در ایران

حتما از خود می پرسید چرا این شغل را به شما پیشنهاد دادیم، شغل تعمیر لوازم خانگی از دسته شغل های پردرآمد و پر از تقاضا برای نیروی کار می باشد، یکی از مهم ترین علل درآمد بالای این شغل، این است که همیشه برای شما کار وجود دارد! بله درست متوجه شدید، به دلیل اینکه در منازل، لوازمی وجود دارند که نیاز به تعمیر دارند، برای مثال ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و …، پس بازار کار این شغل با توجه به تخصص شما همیشه داغ است و شما می توانید همیشه مشتری های خاص و ثابت خود را داشته باشید.

نکته حائز اهمیت این است که افراد متخصص و کاربلد در زمینه تعمیرات لوازم خانگی بسیار ارزشمند هستند و چون برای دوره های آموزشی هزینه و زمان نسبتا زیادی را صرف کرده اند، طبیعتا به نسبت باقی افراد دستمزد بالاتری دارند، این افراد می توانند در نمایندگی های لوازم خانگی یا به صورت شخصی و … فعالیت و کسب درآمد کنند. همان طور که در بالا گفتیم، شغل لوازم خانگی زیر شاخه های بسیار دارد و قطعا شما گیج خواهید شد که کدام شاخه را انتخاب کنید، ما در این بخش برای شما دو پیشنهاد ویژه داریم: تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر ماشین ظرفشویی!

تعمیر ماشین لباسشویی:

قطعا می دانید که لباسشویی در تمامی منازل وجود دارد و به عنوان یک رکن اساسی در آشپزخانه به حساب می آید، شما با آموزش و کسب تجربه در حرفه تعمیر ماشین لباسشویی، می توانید شغلی پر مشتری را داشته باشید که گاهی از حجم انبوه مشتریانتان تعجب کنید! البته اگر در آن متخصص و کاربلد شوید. با ما همراه باشید تا از راه ها و مزایای این شغل آگاه شوید.

مزایای شغل تعمیر لباسشویی:

  • متخصص شدن در این شغل شما را به درآمد بالا می رساند و شما می توانید کسب و کار خود را داشته باشید. به یاد داشته باشید همیشه برای افراد متخصص در هر حرفه ای، تقاضای بسیاری وجود دارد.
  • حتما یادگیری روش های جدید تعمیرات را در برنامه خود بگنجانید، حتی می توانید علاوه بر تعمیرکار، نصاب هم باشید، اگر هر روز یادگیری خود را در این زمینه بالاتر ببرید، می توانید در حرفه خود پیشرفت کرده و استادانه آن را آموزش دهید، یعنی یک تیر و دو نشان!

تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش شغل تعمیر لباسشویی:

یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش در یادگیری تعمیرات، آموزش دیدن است، برای متخصص شدن راه های مختلفی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • قطعا اساتیدی در این حوزه وجود دارند که می توانند به شما آموزش دهند.
  • می توانید به صورت مجازی آموزش ببینید.
  • آموزشگاه های فنی حرفه ای با ارائه مدرک به شما آموزش کامل را ارائه می دهند.

در زیر، به شغل دوم پیشنهادی ما یعنی تعمیر ماشین ظرفشویی می پردازیم.

تعمیر ماشین ظرفشویی:

یکی از شغل های پر سود و درآمد دیگر، شغل تعمیر ماشین ظرفشویی می باشد، گرچه ماشین ظرفشویی از ارکان جدا ناشدنی آشپزخانه نمی باشد، اما برای بسیاری از افراد وسیله بسیار مهم و البته گران قیمت به حساب می آید. اگر ماشین ظرفشویی در منزل شخصی خراب شود می تواند بسیار برای فرد خسارت به بار بیاورد، پس وجود نیروی کار و متخصص در این زمینه ضروری می باشد.

می توان گفت مزایای تعمیر ماشین ظرفشویی و همچنین آموزش دیدن در آن، بسیار شبیه به تعمیر ماشین لباسشویی می باشد. اما در این شغل نکاتی وجود دارد که اگر به آن ها توجه کنید می توانید از بهترین تعمیرکاران ماشین ظرفشویی در سطح شهر شوید، با ما همراه باشید…

نکات شغل تعمیر ماشین ظرفشویی:

  • شغل تعمیر ماشین ظرفشویی به دلیل پیچیدگی خود ماشین و قطعات آن نیازمند مهارت و تخصص ویژه ای می باشد، اگر در یادگیری مصمم باشید، به یکی از تعمیرکاران پر درآمد و البته پر مشتری تبدیل می شوید.
  • با توجه به این مورد که قیمت لوازم خانگی بسیار افزایش داشته است، اکثرا افراد مایل می باشند ماشین ظرفشویی خود را تعمیر کنند، این موضوع بر این که این شغل بسیار پر مشتری می باشد نیز، دلالت دارد.

تعمیر ماشین ظرفشویی

چگونه در هر دو شغل بتوانیم مشتری پیدا کنیم و بازاریابی کنیم؟

قطعا شما بازاریابی به شیوه سنتی را می دانید، در این شیوه شما به عنوان نماینده یک شرکت می توانید به منازل و کارخانه های مختلف رفته و کار خود را انجام دهید، یا مغازه خود را داشته باشید و به صورت سنتی کار کنید، اما امروزه شیوه های جدید تری به میان آمده اند که شما با توجه به آن ها می توانید گوی سبقت را از همکاران ربوده و به درآمد و مشتری بیشتری برسید و مهم ترین نکته اینکه در این عرصه شناخته شوید، پس به این نکات دقت ویژه داشته باشید:

  • وب سایت داشته باشید و مسائل سئو را فراموش نکنید:

داشتن یک وب سایت حرفه ای بسیار در زمینه کسب مشتری می تواند به شما کمک کند، اگر سایت شما با کمک سئو در موتور جستجو گوگل به رتبه های اول برسد، درآمد و دیده شدن شما حتمی می باشد.

  • شبکه های اجتماعی مخصوص به خود را داشته باشید:

از داشتن اکانت در شبکه های اجتماعی نظیر روبیکا، اینستاگرام و … غافل نشوید، مردم اکانت شما را دنبال می کنند و در مواقع ضروری با شما تماس گرفته و مشتری دائمی شما می شوند.

  • ایمیل سازمانی داشته باشید:

آیا می دانستید می شود از طریق ایمیل مشتری کسب کرد؟ بله، در زمانی که مشتری دارید، ایمیل های آن هارا جمع آوری کنید، سپس با استفاده از ایمیل های سازمانی خود بر طبق یک چارت منظم به آن ها ایمیل بزنید، برای مثال از خدمات جدید خود، تخفیفات و … بگویید.

این امر باعث می شود مشتریان شما، شما را از یاد نبرند و حتی دیگران را به شما معرفی کنند.

  • پیامک های تبلیغاتی:

دادن پیامک های تبلیغاتی به مردم و شناختن خود به آن ها، باعث ایجاد مشتری برای شما می شود.

موارد بالا، نکاتی را در دل خود دارند که باید به آن ها توجه کنید تا تبلیغات درستی داشته باشید، و این تبلیغات برای شما پرمشتری و پردرآمد باشند، این نکات عبارت اند از:

  • سایت خود را به یک کاردان و متخصص بسپارید که بتواند برای شما حرفه ای طراحی کند.
  • از محتوای خوب در سایت ها غافل نشوید، زیرا محتوای درجه یک باعث بالا آمدن شما در گوگل می شوند.
  • در شبکه های مجازی خود، از کار خود فیلم با کیفیت بگیرید، نکات تعمیراتی را بیان کنید و راه حل برای آن ها بدهید، این موارد باعث اعتماد مشتری به شما می شوند.
  • در شبکه های مجازی خود، به نظرات مشتری احترام بگذارید و سوال های آنان را بی پاسخ نگذارید.
  • مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ صبور باشید و مستمر فعالیت کنید.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *