اخبار آموزش

برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی برنامه سازی رایان

نخستین دوره مسابقات بین المللی برنامه سازی رایان با حمایت معاونت علمی و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور برنامه‌نویسان برجسته از کشورهای مختلف جهان، در آذرماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اکوموتیو، حمید ضرابی‌زاده، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و مسئول برگزاری این مسابقات، اعلام کرد که این رقابت‌ها در سه مرحله برگزار خواهد شد. پس از برگزاری مسابقه مقدماتی (Qualification Round) و مسابقه انتخابی (Selection Round)، مرحله نهایی (World Final) در آذر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. مراحل اول و دوم به صورت آنلاین بر روی پلتفرم Codeforces انجام می‌شود و نفرات برگزیده از مسابقه انتخابی برای شرکت در مرحله نهایی به ایران دعوت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی مسابقات بین المللی برنامه سازی رایان با حضور حدود ۱۰۰ نفر از برگزیدگان مرحله انتخابی به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد:« نفر اول این مسابقه مدال طلا و ۱۵ هزار دلار جایزه نقدی، نفر دوم مدال نقره و ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی، و نفر سوم مدال برنز و پنج هزار دلار جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. همچنین نفرات چهارم تا ششم هرکدام دو هزار دلار و نفرات هفتم تا دهم هرکدام هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند. به علاوه، به ۱۰۰ نفر برتر مرحله انتخابی هدایایی مانند صنایع دستی ایران و تی‌شرت مسابقه اهدا خواهد شد.»

به گفته وی، مسابقات دانشگاهی از ابتدای مردادماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود؛ دانشگاه بوعلی‌سینای همدان در ۴ و ۵ مرداد، دانشگاه شیراز در ۱۱ و ۱۲ مرداد و دانشگاه فردوسی مشهد در ۲۵ و ۲۶ مرداد میزبان این مسابقات خواهند بود.

برای فراهم کردن امکان حضور شرکت‌کنندگان از مناطق مختلف کشور در مسابقات بین المللی برنامه سازی رایان، به هر یک از مسابقات دانشگاهی یک سهمیه شرکت در مرحله نهایی بین‌المللی رایان اختصاص یافته است. این سهمیه به برترین تیم شرکت‌کننده (از دانشگاه‌های خارج از تهران) در هر یک از مسابقات دانشگاهی اعطا می‌شود. به این ترتیب، عضوی از تیم برتر که در مرحله انتخابی بین‌المللی رایان بالاترین رتبه را در میان اعضای تیم خود کسب کند، به صورت مستقیم به مرحله نهایی بین‌المللی رایان راه می‌یابد.

وی در خصوص جوایز مسابقات دانشگاهی نیز اظهار داشت:« تیم اول هر مسابقه ۱۰ میلیون تومان، سه تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم) شش میلیون تومان، سه تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم) چهار میلیون تومان و پنج تیم بعدی (از هر دانشگاه حداکثر دو تیم) دو میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. این جوایز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ۱۲ تیم برتر مسابقات دانشگاهی اهدا می‌شود.»

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مسابقات مراجعه کنند.

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *