اخبار استارتاپیاخبار فین تک

چاهار دستیار مالی هوشمند کسب‌وکارها رونمایی شد.

در روز چهارم تیرماه در هتل اسپیناس پالاس تهران جیبی‌مو از سامانه چاهار رونمایی کرد.

مهدی مرادیان، مدیرعامل جیبی‌مو درابتدا درباره سیر شکل‌گیری جیبی‌مو گفت:« جیبی‌مو بر اساس ایده یا شبکه اجتماعی P2P شکل گرفت و بر همین مبنا اساس فعالیت‌هایمان را روی نوآوری و تنوع در بازار قرار دادیم. در حال حاضر دیگر جیبی‌مو فقط شبکه اجتماعی P2P نیست و پس از آنکه از سال ۹۸ گروه مالی فارابی به واسطه شرکت سوشیانت به مجموعه سهامداران جیبی‌مو اضافه شد، سیر دگردیسی جیبی‌مو شدت گرفت. در آن زمان  خدمات گردش مالی را در  ۱۰ بانک در حوزه B2B به کارگزاری فارابی می‌دادیم.»

وی مهم‌ترین دستاورد نسل دوم جیبی‌مو را روی خدمات حوزه پی‌فست فارابی دانست و  مسیر رشد را اینگونه شرح داد:« فراز و نشیب‌های زیادی را سپری کردیم‌ و در این سال‌ها وارد بازارهای متفاوتی شدیم. تا اینکه در سال ۱۴۰۲ مالکیت جیبی‌مو به گروه فارابی رسید و وارد نسل سوم از جیبی‌مو شدیم.»

رونمایی از چاهار دستیار مالی هوشمند کسب‌وکارها

مرادیان درباره دستاوردهای نسل سوم جیبی‌مو گفت:« ما در نسل سوم جیبی‌مو توان پردازش چند ۱۰ همت را داشتیم و با اضافه کردن بانک‌ها و پی‌اس‌پی‌ها فعالیت‌هایمان را گسترده‌تر کردیم و حالا به رونمایی از محصول جدید برندمان یعنی چاهار رسیده‌ایم.»

سپس مهدی مرادیان به همراه میثم خیرخواه و رحمان بابازاده از لوگوی سامانه «چاهار» رونمایی کردند.

چهار اقدام اصلی چاهار روش‌های دریافت پول مدرن، مدیریت نقدینگی درون سازمانی، تسویه هوشمند و چهارم موضوع کسب منفعت درآمد غیرعملیاتی از محل سرمایه‌گذاری و منابع سازمان‌هاست.

مرادیان درباره اولین سرویس چهار که دریافت پول مدرن است گفت:« در سامانه‌های مدیریت نقدینگی بخش اول پرداخت الکترونیکی است، در این خدمات به روش‌های ابزارهای دریافت پول نگاهی مدرن کردیم. واژه درگاه پرداخت هوشمند یا اسمارت IPG ممکن است واژه‌ای تکراری باشد اما ما با وجوه تمایز در فضای تجارت الکترونیکی آن را اعمال کرده‌ایم.»

وی افزود:« دومین ابزاری که برای دریافت پول برای سازمان‌ها فراهم کردیم سرویس برداشت مستقیم و دایرکت دبیت است. خدمات ما روی بانک‌های مختلف است اما در بانک‌های  ملت، ملی، دی، سامان، تجارت، ملی و کشاورزی حتی تسویه آنی را نیز فراهم کردیم. علاوه بر اینها به واسطه تجربه جیبی‌مو در زمینه پرداخت‌یاری شناسه‌دار کردن حساب پذیرندگان و مشتریان چاهار ایجاد شده است که از این طریق بتوانند پول‌های دریافتی را بهتر رصد و گزارش‌گیری کنند.»

وی گفت:« مضاف بر اینکه چاهار صورت‌حساب پیشرفته تمام بانک‌ها را به صورت تجمیع شده در اختیار کاربران می‌گذارد. فیلترها و پارامترهای مهمی در این باره پیاده‌سازی شده است که وجه تمایز چاهار به شمار می‌رود.»

رونمایی از چاهار

مرادیان سپس درباره دومین خدمت چاهار یعنی مدیریت نقدینگی توضیح داد:« مدیریت نقدینگی نیز یکی از اصول مهم چاهار است و ما ابزار هوشمندانه انتقال وجه هوشمند را نیز در اختیار مشتریانمان می‌گذاریم چون در واقع ما یک مالتی بانک هستیم و خدمات اپن بنکینگ را ایجاد کرده‌ایم. مسئله بعدی خدمات سرمایه‌گذاری است که توانستیم آن را مبتنی بر صندوق‌های فارابی ایجاد کنیم و به این شکل می‌توانیم خدمات سرمایه‌گذاری را بر اساس مانده موجودی راکد مشتری به او پیشنهاد سرمایه‌گذاری بدهیم.»

و درباره برنامه های آینده این سامانه گفت: در یک سال آینده خدمات ارزش افزوده متنوعی در بازه‌های زمانی کوتاه روی این سامانه ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم دستیار مالی هوشمند برای مشتریان شویم.

همچنین مرادیان بازار هدف چاهار را نهادهای مالی و کارگزاری‌ها، هلدینگ‌ها، شرکت‌های بیمه دانست و مدل درآمدی آن را منعطف و وابسته به نوع کسب‌وکارها شراکتی یا کارمزدی و دادن لایسنس عنوان کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *