اخبار استارتاپی

حمایت از ۵۰ پروژه تحقیقاتی و فناورانه شناختی

با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، بیش از ۵۰ پروژه تحقیقاتی و فناورانه شناختی در مسیر تحقق قرار گرفته و زمینه تجاری‌سازی آن‌ها فراهم شده است.

به گزارش اکوموتیو، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با هدف تربیت نیروی انسانی و تشویق علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های علوم شناختی، در بهار امسال از بیش از ۵۰ پروژه تحقیقاتی و فناورانه شناختی حمایت کرده است. این مقالات علمی در زمینه‌های مختلفی از جمله علوم اعصاب، روانشناسی، آموزش و پرورش شناختی، فلسفه ذهن، فناوری‌های شناختی، مدلسازی، هوش مصنوعی، زبان‌شناسی، مهندسی پزشکی و سایر حوزه‌های شناختی نوشته شده‌اند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای پیشبرد دانش در سطح کشور در سال گذشته از بیش از ۲۲۰ مقاله علمی-پژوهشی و ISI حمایت کرده است. رشد فزاینده دانش و تحقیقات علمی در سال‌های اخیر به واسطه سیاست‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری، سبب افزایش علاقه‌مندی دانشجویان، متخصصان و محققان برای گسترش و تقویت همکاری‌های متقابل شده و این دو عامل مهم، زمینه‌ساز پیشرفت، ترویج، ارتقا و توسعه دانش علوم شناختی در مراکز علمی و تحقیقاتی محسوب می‌شود.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با حمایت از نسل‌های جوان، نخبگان، محققان و دانش‌پژوهان، زمینه‌ای برای آنان فراهم می‌کند تا با طراحی و تولید محصولات خلاق و فناورانه در حوزه‌های علوم شناختی و علوم اعصاب، راهکارهای مناسب و موثر برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها ارائه دهند. تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی بین‌المللی با ضریب تأثیر بالا، یکی از شاخص‌های سنجش وضعیت علمی ایران در مقایسه با جهان است و می‌تواند راهنمای سیاست‌گذاران علوم و فناوری برای پایش و ارزیابی پیشرفت علمی کشور در سطح بین‌المللی باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *