مقالات فین تک

آموزش صفر تا صد فارکس شامل چه مواردی است؟

بزرگترین بازار مالی برای تبادل ارزهای گوناگون، فارکس است. به همین دلیل اگر می‌خواهید به عنوان معامله‌گر وارد این فضا شوید باید آموزش صفر تا صد فارکس را پشت سر بگذارید. با وجود آنکه فرصت‌های بسیار زیادی برای کسب سود در فارکس پیش روی شما قرار دارد اما وارد شدن بدون آگاهی در آن نتیجه‌ای جز شکست به همراه ندارد. اگر می‌خواهید در رقابت با میلیون‌ها تریدر حاضر در فارکس به موفقیت‌های بزرگی برسید، فقط یک راهکار پیش روی شما وجود دارد و آن هم حرکت در مسیری درست و صحیح است.

تجارت در فارکس چگونه است؟

آموزش صفر تا صد فارکس از آشنایی با این بازار و نحوه معامله‌گری در آن آغاز می‌شود. خیلی ساده و راحت بخواهیم بگوییم معاملات فارکس شبیه همان کاری است که صرافی‌ها انجام می‌دهند. یک نفر ارزی را می‌خرد و دیگری آن را می‌فروشد. نرخ دارایی‌ها هم همیشه بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌گردد. فارکس در تمامی روزهای کاری به صورت شبانه روزی فعال است و کسی که می‌خواهد وارد آن شود باید خود را با این شرایط تطبیق دهد. این را هم بدانید که فارکس هیچ صرافی فیزیکی ندارد و یک شبکه جهانی از بانک‌ها و موسسات مالی بر این بازار نظارت می‌کنند.

آموزش صفر تا صد فارکس؛ نحوه معامله جفت ارزها

یکی از مفاهیمی که در آموزش صفر تا صد فارکس باید به آن بپردازیم نحوه معامله جفت ارزها است. در فارکس به تمامی ارزها یک کد سه حرفی که شبیه نماد سهام است اختصاص داده می‌شود. با وجود آنکه بیش از ۱۷۰ ارز در سراسر جهان وجود دارد اما دلار آمریکا بیشترین نقش را در معاملات فارکس ایفا می‌کند. به همین دلیل لازم است با نام اختصاری آن یعنی USD در فارکس آشنا شوید. یورو دومین پولی است که در جهان پس از دلار اعتبار خود را ثابت کرده و در ۱۹ کشور اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کد اختصاری یورو EUR است. برخی دیگر از محبوب‌ترین ارزهای موجود در فارکس عبارتند از ین ژاپن (JPY)، پوند بریتانیا (GBP)، دلار استرالیا (AUD)، دلار کانادا (CAD)، فرانک سوئیس (CHF) و دلار نیوزیلند .(NZD)

فارکس

معاملات فارکس چگونه قیمت گذاری می‌شوند؟

یکی از موضوعات دیگری که لازم است در بررسی آموزش صفر تا صد فارکس به آن بپردازیم نحوه قیمت گذاری معاملات این بازار می‌باشد. هر جفت ارز در فارکس نشان دهنده نرخ فعلی مبادله دو ارز است. به عنوان نمونه مبادله جفت ارز EUR/USD را با هم بررسی می‌کنیم:

  • در این جفت ارز، یورو یعنی واحد پول سمت چپ به عنوان ارز پایه و دلار آمریکا یعنی واحد پول سمت راست به عنوان ارز مظنه شناخته می‌شوند. نرخ مبادله نشان دهنده آن است که چه مقدار از ارز مظنه برای خرید یک واحد از ارز پایه مورد نیاز می‌باشد.
  • اگر نرخ مبادله EUR/USD 1.2 باشد یعنی به ازای یک یورو، ۱.۲۰ دلار می‌خرید. وقتی نرخ مبادله افزایش پیدا می‌کند که ارزش ارز پایه نسبت به ارز مظنه افزایش پیدا کرده باشد.
  • جفت ارزها معمولاً ابتدا با ارز پایه و در مرحله دوم با ارز مظنه ارائه می‌شوند، هرچند یک قرارداد تاریخی برای نحوه بیان برخی از جفت ارزها وجود دارد. مثلاً تبدیل USD به EUR به عنوان EUR/USD ذکر شده اما USD/EUR نیست.

بررسی روش‌های معامله در آموزش صفر تا صد فارکس

موضوع دیگری که در آموزش صفر تا صد فارکس باید به آن بپردازیم روش‌های معامله در این بازار است. با روش‌های گوناگون معامله در این بازار بیشتر آشنا می‌شویم:

  • بازار نقدی: اصلی‌ترین بازار فارکس که در آن جفت ارزها مبادله شده و نرخ مبادله در زمان واقعی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌گردد.
  • بازار فوروارد: معامله‌گران فارکس این فرصت را دارند که به جای انجام یک معامله در زمان حال، قراردادی الزام آور با معامله‌گر دیگری منعقد کرده و نرخ ارز را بر اساس زمان آینده تعیین نمایند. اینگونه معاملات در بازار فوروارد تعیین می‌گردند.
  • بازار آتی: معامله‌گران این امکان را دارند که یک قرارداد استاندارد برای خرید یا فروش مقدار از پیش تعیین شده یک ارز با نرخ مشخص در آینده منعقد نمایند. این کار باید در صرافی انجام شود و شباهت زیادی به عملکرد بازار فوروارد دارد.

معامله‌گری در فارکس

زبان معامله‌گری در فارکس چگونه است؟

هر بازاری در جهان زبان خاص خود را دارد و آموزش صفر تا صد فارکس به شما کمک می‌کند تا اصطلاحات مهم این بازار را بشناسید. عباراتی که بیشتر در فضای فارکس به آنها مواجه خواهید شد عبارتند از:

  • جفت ارز: تمام معاملات فارکس بر اساس جفت ارزها خواهند بود. در واقع اصلی‌ترین دارایی موجود در فارکس جفت ارزها هستند که شما باید به آنها آشنا شوید و نحوه کار با آنها را یاد بگیرید.
  • پیپ: درصد در واحد را به اختصار پیپ می‌گویند و کوچکترین تغییر قیمت ممکن در یک جفت ارز را نشان می‌دهد. از آنجایی که قیمت‌های فارکس حداقل به چهار رقم اعشار نقل می‌شود یک پیپ برابر ۰.۰۰۰۱ است.
  • لات: در فارکس چیزی تحت عنوان لات یا واحد استاندارد شده ارز وجود دارد که بسیار مهم است. اندازه لات در حالت معمولی ۱۰۰۰۰۰ واحد ارزی است که می‌خواهید روی آن معامله انجام دهید.
  • لوریج: با توجه به حجم زیادی از معاملات موجود در فارکس برخی از معامله‌گران ممکن است توانایی تامین پول یک معامله را نداشته باشند. در این شرایط صرافی‌ها اهرم را پیشنهاد می‌کنند که نوعی قرض گرفتن پول محسوب می‌شود. البته استفاده از اهرم‌ها همیشه ریسک بزرگی داشته و توصیه می‌شود معامله‌گران تازه کار در استفاده از آنها حساسیت داشته باشند.
  • مارجین: افرادی که می‌خواهند از اهرم استفاده کنند باید با مفهومی تحت عنوان مارجین هم آشنا شوند. آنها در شرایطی می‌توانند سراغ اهرم‌ها بروند که مقداری پول تحت عنوان سپرده یا ضمانت در اختیار صرافی قرار دهند. این پول به عنوان مارجین یا حاشیه شناخته می‌شود.

معاملات فارکس

جمع‌بندی

آموزش صفر تا صد فارکس به معامله‌گران کمک می‌کند تا سریع‌تر مسیر موفقیت در این بازار را پشت سر بگذارندفارکس بازاری پیچیده و پر از چالش استتنها افرادی می‌توانند در این بازار به پیروزی برسند که فرمول موفقیت را بلد باشند. با آموزش صفر تا صد فارکس به این فرمول دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید با ابعاد گوناگون بازار آشنا شوید. در این آموزش‌ها همه آن چیزی که نیاز دارید در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *