متفرقه

افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی

به گزارش اکوموتیو و به نقل از معاونت علمی، در نهم دیماه ۱۴۰۲، آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه «نهایی‌سازی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران» را ابلاغ کرد.

طبق این مصوبه، ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورا موظف شد با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذینفع و با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، این سند را تدوین کند.

در تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» را که در جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ این شورا به تصویب رسیده بود، برای اجرا به شرح زیر ابلاغ کرد.

«ماده واحده: ضمن تأیید کلیات سند ملی هوش مصنوعی و واگذاری تصویب مفاد آن به شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور برنامه‌ریزی، راهبری، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای این سند شامل تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند، تصویب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت تسهیل اجرای سند، و تصویب ره‌نگاشت کاربست هوش مصنوعی در دستگاه‌های اجرایی مستقل ملی و پیشنهاد روزآمدسازی سند، «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» با ترکیب زیر تشکیل می‌شود. همچنین، برای ساماندهی و توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور و انجام امور دبیرخانه این شورا، «سازمان ملی هوش مصنوعی» به صورت یک سازمان مستقل تحت نظر رئیس جمهور تأسیس می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *