مقالات سفر و گردشگری

زمستانی به‌یادماندنی در کرمانشاه

یکی از بهترین شهر‌های توریستی غرب ایران، کرمانشاه است که با داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار خوب، گردشگران زیادی از جاهای مختلف دارد. در این شهر با وجود پیشینه تاریخی کهن، لحظات خاصی در سفر برایتان رقم می‌خورد. کرمانشاه در زمستان‌ها هوای سرد، برف و باران‌های زیادی دارد که این شهر را به مقصدی جذاب برای سفر در این فصل تبدیل می‌کند. در این مطلب همراه ما باشید تا همه آنچه را که برای یک سفر زمستانی به‌یادماندنی در کرمانشاه نیاز دارید، توضیح دهیم.

سفر به کرمانشاه در فصل زمستان

کرمانشاه با داشتن جاذبه‌های طبیعی زیبا و آثار تاریخی منحصربه‌فرد، مقصد بسیار خوبی برای سفر به غرب ایران است. این شهر مجموعه‌های اقامتی گوناگون و غذا‌های محلی لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. کرمانشاه بهترین مقصد برای سفر‌های زمستانه به حساب می‌آید و برای سفر به این شهر، برداشتن لباس‌های گرم را از یاد نبرید. شما می‌توانید پیش از سفر به این شهر زیبا و دیدنی، هتل‌های کرمانشاه را از سایت علی بابا رزرو کنید. رزرو هتل کرمانشاه علی بابا به دلیل کمبود تقاضا در زمستان، در مقایسه با هتل ‌های تهران علی بابا ارزان‌تر است. بنابراین مسافر با پرداخت کم‌ترین هزینه می‌تواند در فصل زمستان به این شهر سفر کند.

آب‌وهوای کرمانشاه در زمستان چطور است؟

کرمانشاه در فصل زمستان، آب‌وهوایی سرد و برفی دارد. در بیش‌تر روزهای فصل زمستان می‌توان شاهد یخبندان در این شهر بود. به همین دلیل گردشگران زیادی به کرمانشاه سفر نمی‌کنند و شهر، خیلی شلوغ نیست. از آنجایی که کرمانشاه یکی از شهرهای بزرگ ایران به حساب می‌آید، در فصل زمستان آثاری از آلودگی هوا هم در آن دیده نمی‌شود. همچنین قیمت هتل‌های این شهر در مقایسه با هتل‌های تهران در فصل زمستان بسیار ارزان‌تر از فصل‌های دیگر است.

جا‌های دیدنی کرمانشاه برای سفری به‌یادماندنی

کرمانشاه با داشتن بافت قدیمی و آثار تاریخی بسیار، یکی از بهترین شهر‌ها برای باستان‌شناسی و آشنایی با فرهنگ مختلف اقوام کرد نشین است. پدیده‌های عجیب زیادی در کرمانشاه وجود دارند که مسافران می‌توانند در زمستان از آن‌ها بازدید کنند. بخشی از جذابیت‌های خاص این شهر عبارتند از:

جا‌های دیدنی کرمانشاه برای سفری به‌یادماندنی

پارک کوهستان یا بام کرمانشاه

این محوطه که با کوه‌های تاریخی طاق بستان ترکیب شده، یک فضای کوهستانی بسیار جذاب دارد که در زمستان برای برف بازی، تیوپ سواری و… پیشنهاد می‌شود. در روز‌هایی که این کوهستان خالی از برف باشد، کوهنوردی و تماشای منظره تماشایی شهر از ارتفاعات بالا بسیار جذاب و خیال‌انگیز است. با اندکی پیاده‌روی می‌توانید یک ساعته به بالای کوه میوله برسید. شاید هم دلتان بخواهد که برای میل کردن غذا یا نوشیدنی به کافه‌ها و رستوران‌های این پارک بروید.

تکیه بیگلر بیگی

در شهر کرمانشاه مردم شیعه و سنی در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می‌کنند‌. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی این شهر، تکیه بیگلر بیگی است که ردپای تاریخ، مذهب و هنر را به شکلی ویژه به شما نشان می‌دهد. اتاق آینه‌ها، اولین جایی است که باید در این تکیه ببینید و معماری آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌بینید. بعد از آن هم بازدید از موزه خط و کتابت و تماشای قرآن‌های نفیس، نقاشی‌های دیواری و دست نوشته‌های تاریخی بهترین پیشنهاد برای مسافران است.

بازار نان برنجی

بازار نان برنجی به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه در فصل زمستان، بسیار شلوغ می‌شود. این بازار را که به سایر بازار‌های شهر نزدیک است، برای خرید سوغاتی پیشنهاد می‌کنیم.

بازار سنتی کرمانشاه

رو به روی بازار نان برنجی، بازار سنتی کرمانشاه قرار دارد که با ورود به آن، خودتان را در دل ادویه جات خوشرنگ و پارچه‌های رنگی می‌بینید. خیاط‌های ماهر در این بازار سنتی، سفارش دوخت انواع لباس‌ها را در مدت زمانی کوتاه می‌پذیرند. شما می‌توانید طی مدت اقامت خود در کرمانشاه، از خیاط‌ها بخواهید لباس کردی بدوزند یا پارچه‌های رنگی بخرید و برای عزیزانتان سوغاتی ببرید.

برای سفری به‌یادماندنی زمستانی در کرمانشاه چه کار‌هایی انجام دهیم؟

  • کرمانشاه شهری با آثار تاریخی و فرهنگی زیاد است که به دلیل جاذبه‌های دیدنی خود، مورد توجه گردشگران بسیاری قرار دارد. در این شهر کوهستانی، شاهد زمستان‌های سردی هستیم. بنابراین برای سفر به کرمانشاه در فصل زمستان، به اندازه کافی با خودتان لباس گرم بردارید.

برای سفری به‌یادماندنی زمستانی در کرمانشاه چه کار‌هایی انجام دهیم؟

  • برای داشتن سفری خاطره‌انگیز به این شهر می‌توانید پیش‌بینی آب و هوا را بررسی کرده و در زمان مناسب به سمت مقصد راهی شوید.
  • شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب، بلیط هواپیما تهیه کرده و خیلی سریع و راحت به کرمانشاه برسید.
  • خوشبختانه کرمانشاه به حمل و نقل عمومی دسترسی دارد؛ از این رو رفت‌وآمد به جا‌های دیدنی خیلی برای مسافر راحت است.
  • با رزرو هتل کرمانشاه علی بابا به‌صورت اینترنتی در فصل زمستان، مسافر می‌تواند از تخفیف‌های ویژه و استثنایی استفاده کند و در یک مجموعه مجهز، اقامت راحت و لذت بخشی داشته باشد.
  • میان غذاهای کرمانشاه، دنده کباب غذایی بسیار لذیذ، خوشمزه و البته معروف است. خورشت خلال هم به ذائقه خیلی‌ها خوش می‌آید. در این میان آش عباسعلی مخصوص روز‌های سرد پاییز و زمستان است که هیچ مسافری نباید چشیدن طعم آن را از دست دهد.

رزرو هتل کرمانشاه برای زمستانی به‌یادماندنی

سفر به کرمانشاه در زمستان یک تجربه خاص و منحصربه‌فرد است که به امتحان کردنش می‌ارزد. هر کسی که برف و باران و هوای سرد را دوست دارد یا اینکه می‌خواهد سفر ارزان قیمتی داشته باشد، نباید سفر به کرمانشاه در زمستان را از دست بدهد. در این زمان شهر خلوت‌ است و مسافر می‌تواند با اقامت در یک هتل خوب، سفر خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کند.

به طور کلی کرمانشاه مجموعه‌های اقامتی متنوعی دارد که بیش‌تر آن‌ها مانند بهترین هتل ‌های تهران علی بابا با چهار و پنج ستاره، بهترین امکانات رفاهی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. سایت علی بابا، قیمت رزرو هتل‌های کرمانشاه در سایت خود را با تخفیف‌های ویژه تعیین می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *