اخبار استارتاپی

اسنپ مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شد

مدیرعامل اسنپ اعلام کرد از سوی سازمان امور مالیاتی تهدید به پرداخت «مالیات بر ارزش افزوده» معوقه از سال 1400 شده‌اند

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در شبکه اجتماعی ایکس در حساب شخصی خود خبر داد که سازمان امور مالیاتی برخلاف قانون و بخشنامه خود در سال ۱۳۹۹ که کاربران اسنپ را از پرداخت «مالیات بر ارزش افزوده» معاف کرده بود، حالا خلاف این بخشنامه را  صادر کرده است و این شرکت را مکلف به پرداخت مالیات شده است و باید «مالیات بر ارزش افزوده» معوقه از سال ۱۴۰۰ را بپردازد.

در ادامه خلج  توضیح داد که اسنپ به دیوان عدالت اداری شکایت خود را در این زمینه به عنوان مرجع رسیدگی مطرح  کرده‌ است و اظهار امیدواری کرد که این مرجع با ایستادن طرف حق، حامی بقای این کسب‌وکار و حقوق کاربرانش باشد.

مدیرعامل اسنپ در خصوص نادیده گرفته شدن حقوق و  منافع شرکت‌ها در شرایط مختلف بیان کرد: شاید طبیعی باشد که هر اُرگانی منافع خود را در اولویت قرار دهد، اما طبیعی نیست که همزمان دو تعریف از یک کسب‌وکار داشت؛ یک جا اسنپ را پلتفرم دانست و مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و جای دیگر شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات حمل‌و‌نقلی و مشمول پرداخت هزینه‌ی خدمات شهری به شهرداری.

و ادامه داد: بر اساس چه قانونی، اسنپ باید به طور همزمان به سازمان امور مالیاتی کشور مالیات بر ارزش افزوده و به شهرداری‌ها هزینه‌ی خدمات شهری پرداخت کند؟ در صورت اضافه شدن ارزش افزوده به هزینه‌ی سفر، چه کسی پاسخگوی حقوق مصرف‌کننده خواهد بود؟طبق قانون، مسافران ارائه‌دهندگان خدمات حمل‌و‌نقلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف‌اند، با این حال سازمان مالیاتی اصرار دارد که تاکسی‌های اینترنتی مشمول معافیت مالیات ارزش افزوده نمی‌شوند.

از نگاه وی معافیت از پرداخت مالیات حق قانونی تاکسی‌های اینترنتی است و این موضوع در بخشنامه، مکاتبات و آراء سازمان امور مالیاتی قید شده است. این حق باید برای مصرف‌کننده نهایی به عنوان حقوق عامه لحاظ شود تا کاربران بتوانند همچنان با قیمت مناسب سفر کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *