اخبار استارتاپیاخبار زیست فناوری

مرکز هم آفرینی داروهای زیستی و نوترکیب راه‌اندازی خواهد شد.

مرکز هم آفرینی داروهای زیستی و نوترکیب با همکاری میان جهاد دانشگاهی و بهش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

توافق‌نامه‌ای برای ایجاد مرکز هم آفرینی داروهای زیستی و نوترکیب در روز دوشنبه، پانزدهم مردادماه به امضا رسید. هدف این توافق‌نامه تکمیل پروژه ساختمانی پژوهشگاه رویان در استان اصفهان و ایجاد مکانی متمرکز برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و کمک به رشد و توسعه آن‌ها است.

این توافق‌نامه سه‌جانبه با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی رئیس‌جمهور، حسن مسلمی نایینی، رئیس جهاد دانشگاهی، شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، و مدیران شرکت رهادارو امضا شد. براساس این توافق‌نامه، ساختمانی در استان اصفهان که نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و سال‌ها نیمه‌کاره رها شده بود، با همت و پیگیری جهاد دانشگاهی، همکاری بخش خصوصی و حمایت جدی معاونت علمی به یکی از بزرگ‌ترین مراکز توسعه محصولات، خدمات و فناوری‌های زیستی تبدیل خواهد شد. این مرکز قرار است به عنوان یکی از قطب‌های توسعه زیست‌فناوری در منطقه مطرح شود.

طبق این توافق‌نامه، مرکز هم آفرینی داروهای زیستی و نوترکیب ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. جهاد دانشگاهی در اختصاص ساختمان و زمین مشارکت داشته است. همچنین، بخش خصوصی که در حوزه دارو فعالیت می‌کند، با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی و حمایت‌های مالیاتی و دیگر حمایت‌های معاونت علمی، به تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز کمک خواهد کرد. علاوه بر این، یک اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های تحقیقاتی که در این مرکز مستقر می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *