اخبار فناوری

نماینده بوکان: تنها دستاورد فیلترینگ دسترسی مردم به محتوای نامناسب است

طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ محمد عثمانی به‌رغم طی‌کردن مراحل قانونی، به‌دلیل اینکه رئیس مجلس اجازه نداد، در صحن علنی مطرح نشد.

محمدقسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان، درگفتگو با «ایلنا» بیان کرد طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ او به‌رغم طی‌کردن مراحل قانونی، به‌دلیل اینکه رئیس مجلس اجازه نداده است، در صحن علنی مطرح نشده‌است.

به گفته عثمانی، رئیس مجلس از او خواسته است تا شروع‌به‌کار دولت جدید صبر کند.

نماینده شهر بوکان با اشاره به ماده ۱۶۱ آیین‌نامه داخلی مجلس، توضیح داد: این طرح تمام مراحل قانونی را طی کرده است و باید در صحن علنی مطرح می‌شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: من مانده‌ام که چرا اجازه ندادند. به من گفتند که رئیس مجلس گفته دست نگه دارید.

همچنین عثمانی تاکید کرد: با رئیس مجلس نیز صحبت کرده‌ام و قالیباف به او گفته است «مسعود پزشکیان»، رئیس‌جمهور، قرار است در این زمینه اقداماتی بکند. عثمانی این جواب را قابل قبول ندانسته است چراکه پزشکیان رئیس‌جمهور است و وظایف خود را دارد و او به‌عنوان نماینده وظیفه دارد طرح خودش را پیگیری کند.

وی افزود: با دوستان هیئت‌رئیسه که صحبت می‌کردم، می‌گفتند حق با شماست ایشان باید اجازه دهد. اما در آیین‌نامه نیامده که لازم است رئیس اجازه دهد طرح دوفوریتی مطرح شود

نماینده بوکان معتقد است که نباید سلیقه شخصی دخالت داده نشود: هیچ‌کس به من نمی‌گوید که این طرح چه مشکلی دارد که اجازه نمی‌دهند به صحن بیاید و مطرح شود.

عثمانی با توضیح اینکه فیلترینگ باعث شده مردم به‌سمت فیلترشکن‌ها بروند و درنتیجه به محتوای نامناسب دسترسی پیدا کنند گفت:زمانی که مسئله امنیتی در کشور ندارید، این کار اعصاب مردم را خرد می کند. مردم دارند سالی ۵ هزار میلیارد تومان پول فیلترینگ می‌دهند که سرعت اینترنت ناجور ما را ضعیف‌تر هم کرده است.

در آخر، نماینده بوکان تاکید کرد طرح او به‌صورت کلی به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی اشاره کرده است و اسم خاصی از نرم‌افزاری نیاورده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *