مقالات بازاریابی و تبلیغات

برندینگ با طراحی سایت شرکتی

برندینگ یک موضوع حائز اهمیت برای هر کسب‌وکاری است. با گسترش تکنولوژی، مفهوم دیجیتال برندینگ نیز توسعه یافته است. امروزه اگر کسب‌وکاری در بستر اینترنت حضور نداشته باشد، ممکن است از بازار رقابتی حذف گردد. برای برندینگ سنتی، بیشتر از روش‌های فیزیکی استفاده می‌شود اما برندینگ دیجیتال در فضای مجازی و اینترنت صورت می‌گیرد. امروزه دیجیتال برندینگ از پایه‌های اصلی برندسازی است و نمی‌توان از آن غافل شد. برندینگ با طراحی سایت شرکتی از ساده ترین اقداماتی است که می‌توانید در جهت رشد و توسعه کسب‌و کار انجام دهید.

دیجیتال برندینگ چیست؟

با توجه به رقابت زیاد، حجم اطلاعات و گزینه های انتخابی، جذب مشتریان بیش از پیش دشوار شده است. برای همین دیگر رویکرد سنتی برای جذب مخاطب کافی نیست. برندسازی دیجیتال به ارزش کسب و کار شما، انگیزه و ساختار کاری شما مربوط می شود. برخلاف تبلیغات سنتی، برندسازی دیجیتال با شما صحبت نمی کند بلکه به دنبال تعامل با کاربران است. برندسازی دیجیتال برای ایجاد یک هویت آنلاین و احساسات مثبت است. دیجیتال برندینگ در واقع داستان شما و نحوه ارائه آن در فضای دیجیتال است و این کلید برقراری ارتباط معنادار با مخاطبان هدف می‌باشد. دیجیتال برندینگ مجموعه فعالیت‌ها برای ایجاد لوگو، وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا و… برای رساندن پیام شما است و شالوده اصلی آنها وبسایت می‌باشد.

اهمیت طراحی سایت در دیجیتال برندینگ

در صورتی که می‌خواهید برای شرکت یا کسب و کار خود برندسازی کنید، لازم است دیجیتال برندینگ را در دستور کار خود قرار دهید. اولین اقدام برای دیجیتال برندینگ طراحی یک سایت متناسب و یکپارچه با برند می‌باشد. اگر قصد معرفی شرکت یا کسب و کار خود را دارید، طراحی سایت شرکتی می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای برندینگ کسب‌وکار شما را در فضای دیجیتال ایجاد کند.

اگر قصد فروش آنلاین محصولات و خدمات خود را دارید می‌توانید از وبسایت فروشگاهی استفاده نمایید. هر قابلیتی (مانند چند فروشندگی، آموزش آنلاین، آگهی و..) که مد نظر شما باشد می‌تواند در بستر سایت پیاده‌سازی شود تا کاملا متناسب با کسب و کار شما باشد. اگر تمایلی به دیجیتال سازی فرایندهای کسب‌وکار خود ندارید، لازم است یک سایت معرفی یا شرکتی داشته باشید تا بتوانید برند خود را در میان رقبا نمایش دهید. با گسترش تکنولوژی امروزه داشتن سایت یک الزام است.

Corporate-site-design

طراحی وبسایت شرکتی چیست؟

طراحی سایت شرکتی، ایجاد یک وب‌سایت با هدف ایجاد حضور آنلاین حرفه ای یک شرکت یا کسب‌وکار می‌باشد و نشان دهنده هویت برند است. وبسایت شرکتی لازم است طراحی رسمی‌تری داشته باشد و با رنگ سازمانی و برند، یکپارچه باشد. این نوع وبسایت، منعکس کننده برند شما در محیط آنلاین است و با ایجاد راه ای ارتباطی مناسب ( اطلاعات تماس، تیکت، چت آنلاین و…) می‌تواند بازوی ارتباطی آنلاین شرکت باشد.

مزایای طراحی سایت شرکتی برای برند شما

بهترین‌های هر عرصه در هنگام جستجو در گوگل حضور دارند. با طراحی سایت شرکتی، کسب‌وکار شما در دنیای دیجیتال در میان این رقبا می‌تواند نمایش داده شود. اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را رشد دهید، همین حالا برای سفارش طراحی سایت اقدام کنید. طراحی وب سایت مزایای زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

ایجاد هویت آنلاین

اگر صاحب کسب و کار هستید و تمایل دارید که کسب و کار خود را رشد دهید، لازم است یک برنامه مدون برای حضور مجازی داشته باشید. حضور مجازی می‌تواند با استفاده از انواع سوشال مدیاها باشد. ولی آنچه که هویت دیجیتال کسب و کار را می‌سازد، وب سایت می‌باشد. وب سایت‌ها انواع متفاوتی دارند و شما می‌توانید با توجه به نوع کسب و کار خود و ویژگی‌های لازم یک وب سایت متناسب داشته باشید.

بهبود اعتبار برند

کسب وکار شما از طریق ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و زیبا می‌تواند در میان رقبا دیده شود. از دیدگاه مخاطبان کسب‌وکارهایی که وبسایت دارند معتبرتر هستند و احتمالا از بهترین‌های آن عرصه می‌باشند. طراحی وب سایت شما لازم است هویت برند شما را منعکس کند. این رویکرد به شما کمک می کند تا تصویر برند خود را در ذهن بازدیدکنندگان خود تقویت و ماندگارتر نمایید. یک سایت متناسب و یکپارچه، برند شما را بهبود می‌دهد. حال آنکه یک سایت غیر حرفه‌ای می‌تواند اثر منفی در وجهه برند شما داشته باشد.

اعتمادسازی بهتر

طبق تحقیقات، افراد به وب‌سایت‌ها اعتماد بیشتری دارند. تقریباً ۴۰ درصد از افراد، طراحی یک وب‌سایت را مهم‌ترین عامل در تعیین اعتبار کسب‌وکار شما می‌دانند. وبسایت‌ها به دلیل داشتن درگاه پرداخت و نماد اعتماد آنلاین جهت سفارش نیز اطمینان بیشتری در مخاطبان ایجاد می‌کنند. اگر سایت شما استانداردهای لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند مورد اعتماد مخاطبان قرار بگیرد و به احتمال زیاد هنگام ورود به سایت، در مدت زمان کمی سایت شما را ترک خواهند کرد.

وبسایت اولین برخورد کاربر با برند شما می‌باشد. پس، بسیار مهم است به نحوی طراحی شود که بتواند بهترین تصویر را برای کاربر در ذهن او ایجاد کند.

ورود به بازار گسترده‌تر

با طراحی سایت و معرفی محصولات و خدمات خود در بستر آنلاین، کسب‌وکار شما امکان اتصال به یک بازار جدید و گسترده‌تری را خواهد داشت. با سئو مناسب، کاربران شما افزایش خواهند یافت و تعداد بازدید وبسایت شما بیشتر خواهد شد. قطعا مخاطبان زیادی در بستر اینترنت حضور دارند و این می‌تواند یک فرصت برای کسب‌وکار شما ایجاد کند. با داشتن یک سایت، شما می‌توانید از مرز‌های جغرافیایی و زمانی خارج شوید، محدوده عرضه محصولات و خدمات خود را گسترش دهید و برند خود را به افراد بیشتری معرفی نمایید.

افزایش درآمد کسب و کار شما

با ایجاد یک وبسایت  و سُئو حرفه‌ای، تعداد بازدیدکنندگان هدفمند خود را می‌توانید افزایش دهید. با توجه به اینکه کاربر با جستجوی نیاز خود به سایت شما رسیده است، احتمال خرید او بالاست. هر چه تعداد بازدید‌های هدفمند بیشتر باشد، احتمال فروش شما بالاتر خواهد رفت.

با توجه به امکان ورود به بازار گسترده‌تر، اگر به دنبال افزایش درآمد هستید، بهتر است روی یک وبسایت حرفه‌ای سرمایه‌گذاری نمایید.

Branding

مزایای برندسازی دیجیتال

ساختن یک وب سایت و بازاریابی دیجیتالی کسب و کارتان راه های بسیار خوبی برای ترویج و رشد کسب و کار و افزایش پایگاه مشتری شماست. اگر حضور قوی در اینترنت ندارید، این به این معنی است که کسب وکار شما عملا نامرئی است.

با افزایش روزانه تعداد وبسایت‌ها در سراسر جهان، طراحی سایت از بهترین استراتژی های بازاریابی و برندسازی دیجیتال می‌باشد. اگر وبسایت نداشته باشید ممکن است نتوانید از بسیاری از ابزارهای بازاریابی دیجیتال نیز استفاده کنید. با وبسایت و استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید برندسازی دیجیتال قوی ایجاد نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در ادامه به مزایای برندسازی دیجیتال می‌پردازیم:

افزایش آگاهی و اعتبار برند

اکثر کاربران برای تحقیق و تصمیم گیری به اینترنت متکی هستند. یک حضور آنلاین قوی شامل وب سایت حرفه‌ای، فعالیت در رسانه‌ّای اجتماعی، تولید محتوای کاربردی و…  می‌تواند اعتبار برند شما را به مشتریان القا کند.

درک بیشتر مخاطبان

اساس یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی، شناخت مخاطبان است. ابزارهای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل نه تنها به شما کمک می کند عملکرد کمپین های خود را ردیابی کنید، بلکه سبب درک بهتر نیاز  و علاقه مخاطبان خواهد شد.

ایجاد مزیت رقابتی

کاربران در خرید‌های خود به برندها اعتماد بیشتری دارند. یک حضور قدرتمند و برندسازی دیجیتال به شما یک مزیت رقابتی در بازار می دهد. با ایجاد یک هویت و برند دیجیتال متمایز و حضور قوی در وب، می‌توانید در ذهن مخاطبان ماندگار شوید و در بازار مزیت رقابتی کسب کنید.

افزایش تعداد مخاطبان

برندسازی دیجیتال راه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای دستیابی به مخاطبان در سراسر نقاط کشور یا حتی در سطوح جهانی فراهم می‌کند. از طریق کانال‌های دیجیتالی مختلف مانند دنیای وب، انواع رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر روش‌ها، کسب و کارها می‌توانند هدف مشخص تری ایجاد کنند و به افراد بیشتری دسترسی یابند. این فقط آگاهی برند را افزایش نمی دهد، بلکه تعامل و وفاداری به برند را نیز تقویت می کند.

افزایش سود و درآمد

هر چه تعداد مخاطبان شما بیشتر شود، تعداد مشتریان شما نیز افزایش می یابد. با ایجاد استراتژی صحیح این مشتریان می توانند مشتریان وفاداری برای شرکت شما باشند. در نتیجه با برندسازی دیجیتال، کسب و کار شما بر جذب مشتریان جدید و ایجاد تعامل و وفاداری مشتریان قبلی متمرکز می‌شود. این موضوع پس از مدتی سبب افزایش سوددهی کسب‌وکار شما خواهد شد. به صورت کلی برندینگ با طراحی سایت شرکتی می‌تواند برای شما مقرون به صرفه و پربازده باشد.

وبسایت، اساس حضور دیجیتال حرفه‌ای و برندسازی دیجیتال را ایجاد می‌کند. با یک سایت حرفه ای با هزینه بسیار کمتر از هزینه‌های فیزیکی می‌توانید کسب‌وکار خود را گسترش دهید. بهره گیری از قدرت رسانه‌های دیجیتال سبب رشد پایدار کسب‌وکارها شده و  ارتباط پایدارتری میان کسب‌وکارها و مخاطبان ایجاد می‌کند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *