اخبار استارتاپی

تقدیر از استارتاپ ایرانی در جمع برگزیدگان ششمین نشست سرمایه گذاری فناوری دی۸

در مراسم اختتامیه ششمین نشست سرمایه گذاری فناوری دی۸، از شش طرح سرمایه‌پذیر نهایی تقدیر شد.

به گزارش اکوموتیو، در این مراسم که با حضور مقامات و سفرای کشورهای عضو برگزار شد، از شش طرح سرمایه‌پذیر نهایی از کشورهای مالزی، ایران، نیجریه و پاکستان تقدیر به عمل آمد.

این نشست به میزبانی وزارت علوم و فناوری مالزی و با مدیریت شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ (D-8 TTEN) مستقر در پارک فناوری پردیس، در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آگوست در شهر کوالالامپور برگزار شد.

در دو روزه نشست سرمایه گذاری فناوری دی۸، علاوه بر برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه‌های انرژی، توسعه پایدار و هوش مصنوعی، ۱۲ طرح سرمایه‌پذیر منتخب در دو گروه در حضور داورانی از مالزی و ایران ارائه شدند. در این میان، کشور مالزی با سه طرح برگزیده بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد. همچنین، کشورهای ایران، نیجریه و پاکستان هرکدام با یک استارتاپ برگزیده، جوایز خود را از رئیس شبکه تبادل فناوری دی-۸، دبیر کل سازمان دی-۸ و دبیر کل وزارت علوم و فناوری مالزی دریافت کردند.

در این مراسم، عبدالقدیر امام، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی دی-۸، از تلاش‌های شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ و پارک فناوری پردیس به‌عنوان دبیرخانه تقدیر کرد و نشست سرمایه‌گذاری فناوری را فرصتی رو به رشد برای ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری مشترک میان کشورهای عضو دانست.

او همچنین به طرح صندوق مشترک دی-۸ در حوزه فناوری و نوآوری اشاره کرد که یکی از پروژه‌های کلیدی سازمان دی-۸ به شمار می‌آید و با مدیریت شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در حال پیگیری است.

میلاد صدرخانلو، رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸، نیز از آمادگی این شبکه برای ارائه زیرساخت‌های خود به زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشورهای عضو خبر داد و اعلام کرد که چند پروژه همکاری فناورانه بین ایران و مالزی در سال جاری آغاز خواهد شد.

در پایان نشست سرمایه گذاری فناوری دی۸، از نماینده شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در کشور مالزی توسط نمایندگان دبیرخانه این شبکه تقدیر شد.

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *