اخبار استارتاپی

دسترسی استارتاپ‌های بیمه به سرویس استعلام بیمه توسط بیمه مرکزی قطع شد

بیمه مرکزی اعلام کرد به طور موقت دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرده است.

بیمه مرکزی اعلام کرده‌است با هدف محافظت از حقوق بیمه‌گذاران و اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده توسط استارتاپهای فروش بیمه به صورت آنلاین این عمل انجام شده است.

بیمه مرکزی تاکید کرده‌است که این قطعی موقتی است و پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از رعایت کردن تمام قوانین توسط این شرکت‌ها، ممکن است دسترسی مجدداً برقرار شود.

از استارتاپ‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند میتوان به پلفترم های ازکی، بیمیتو، بیمه دات کام  اشاره کرد. آنها به کاربران امکان را می‌دهند که به راحتی بیمه‌های مختلف را مقایسه و خریداری کنند. قطع دسترسی به سرویس استعلام بیمه می‌تواند تاثیرات جدی بر وضعیت فعالیت این شرکت‌ها و همچنین کاربرانشان داشته باشد.

در همین راستا، برخی از فعالان صنعت بیمه و کارشناسان نگرانی خود را نسبت به تاثیرات منفی این اقدام بر بازار بیمه و رقابت آزاد ابراز کرده‌اند و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده‌اند.

همچنین انجمن فین‌تک در نامه‌‌ای به معاون اول ریاست‌جمهوری، محمد رضا عارف به هزینه دریافت شده بابت استعلام بیمه از اینشورتک‌ها اعتراض کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *