اخبار استارتاپی

در رویداد سالانه دیجی کالا چه گذشت؟

رویداد سالانه دیجی کالا با عنوان «لبخند، آدم‌ها و چیزهای دیگر» برگزار شد.

رویداد سالانه دیجی کالا با عنوان «لبخند، آدم‌ها و چیزهای دیگر» پنجشنبه ۲۲ شهریورماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

مدیرعامل دیجی‌کالا مسعود طباطبایی در این رویداد به اهمیت ماندن و ساختن کشور با مرور خاطرات کاری خود گفت: سال ۹۵ وقتی در بازداشتگاه شاپور دستگیر شده بودم بارها بابت اینکه مهاجرت نکرده‌ام خود را سرزنش کردم اما حالا خوشحالم که مانده‌ام و در هر کسب وکاری که مشغول به فعالیت بوده ام توانستم دغدغه‌ای از کشور را رفع کنم.

دیجی کالا

طباطبایی درباره رسالت دیجی کالا بیان کرد: ما در دیجی‌‌کالا امیدواریم که بتوانیم امید خلق کنیم و دیجی‌کالا برای من به مثابه ایران است و دغدغه‌هایم را در هر بخش پوشش می‌دهد. دیجی‌کالا امروز امکان همکاری با ۴۳۰ هزار فروشنده را ایجاد کرده است و بیش از ۱۰ هزار کسب و کار محلی با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند.

دیجی کالا

دربخش دیگری از این رویداد، دیجی کالا با دعوت از یکی از فروشندگان موفق این پلتفرم ثابت کرد که در هرجا و موقعیتی دیجی کالا میتواند به افراد کمک کند تا فعل توانستن را صرف کنند.

یکی از این افراد شوکت مداح، کارآفرین قائمی است که توانسته بود با کمک صندوق سپهر کارگاه گلدوزی خود را با ۵ نفر راه اندازی کند و حالا به کمک دیجی کالا در این کارگاه ۱۳۸ نفر از افراد کم‌توان، کم درآمد و زنان سرپرست خانواده کار میکنند.

دیجی کالا

دربخش بعدی  محمدحسین حسین پور، مدیر مرکز پردازش دیجی کالا از پیچیدگی پردازش ۵۰۰ هزار کالا در روز گفت: پردازش، کاری روی مرزی است از این جهت که به خاطر تنوع کالا و گستردگی ای به وسعت ایران بسیار پیچیده میشود و تمام تحرکات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بر روی آن تاثیر میگذارد.

دیجی کالا

سپس مهدی امیرپور، مدیر روابط عمومی دیجی کالا با روایت جالبی از زندگی شخصی خود درباره اهمیت مهربانی در زندگی صحبت کرد: وقتی پدرم را از دست دادم به ترک تحصیل فکر میکردم و هیچ رمق و آرزویی برای ادامه زندگی نداشتم اما معلم ام با ثبت نام ام در تیزهوشان مانع از آن شد. کسانی سر راهم قرار گرفتند که به کلی مسیر زندگی ام را تغییر دادند ولی حالا که دستم از آنها کوتاه است از خودم میپرسم چگونه میتوانم از آنها تشکر کنم؟ به این نتیجه رسیده ام که دست آدم ها از دست سرنوشت قدرتمندتر است.

به خاطر همین به شما توصیه میکنم برای جبران دینتان به آدم هایی که دستتان از آنها کوتاه است به بقیه خوبی کنید چرا که خوبی زنجیره است و در تمام جامعه گسترده میشود و دیجی کالا برای عملی کردن این مهم تمام قد ایستاده است.

دیجی کالا

همچنین سعید و حمید محمدی هم بنیان گذاران دیجی کالا با روایت خاطراتی از زندگی پرمشقت و محرومیت خود گفتند: همیشه این رویاها و حسرت هایمان بودند که به ما انگیزه کار و تلاش دادند.

سعید محمدی با تعریف خاطره ای از سفر خود به یک کشور خارجی و همصحبتی با خانمی سوئدی تعریف کرد: آن خانم ۸۵ ساله زمانی که از سوئد صحبت می‌کرد از برند کلارنا به عنوان افتخار ملی آن کشور صحبت می‌کرد، او اسمی از برند ولوو یا ایکیا نبرد. این نشان می‌دهد چطور برندهای تکنولوژی مایه هویت و افتخار آدم‌ها می‌شوند. زمانی که برای آن خانم از دیجی‌کالا گفتم باورش نمیشد که ما هم تاکسی اینترنتی و کلی سایت‌های خرید اینترنتی داریم. با خودمان گفتیم اینجا یک ماموریت داریم و آن معرفی توانمندی‌هایمان و توسعه آن است. ما بارها شکست خورده‌ایم و دوباره شروع کرده‌ایم . در واقع بیم و امیدها دیجی‌کالا را بزرگتر کرد که حالا تبدیل به بزرگترین شرکت ایکامرس کشور شده‌ایم. وقتی زن سوئدی کلارنا را بالاتر از ولوو و اسکانیا دید یعنی برندهای تکنولوژی راه خود را باز کرده‌اند و برندهای این حوزه فرصتی فرامرزی پیش رو دارند.

و در آخر حمید محمدی آرزو کرد: امیدوارم در آینده برندهای موفق بیشتری در ایران ظهور کنند تا مردم ایران در یک گفتگو با یک فرد خارجی برای معرفی کشورشان با نام بردن از آنها استفاده کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *