ایده های استارتاپیمعرفی استارتاپ

اپلیکیشن Nurture: آموزش مهارت های زندگی به کودکان از طریق بازی

استارتاپ های آموزشی متعددی در دنیا فعالیت می کنند. اپلیکیشن Nurture به دنبال آموزش مهارت های زندگی به کودکان از طریق بازی و سرگرمی است.

والدین به خوبی می‌دانند که مشغول نگه داشتن کودکان خردسال در یادگیری آنلاین چقدر دشوار است. Nurture یک اپلیکیشن جدید برای کودکان ۴ تا ۷ ساله است که با ارائه محتوای تعاملی و بازی‌ها، توجه آن‌ها را جلب می‌کند. هدف این شرکت به دنبال آموزش مهارت های زندگی مانند برقراری ارتباط اجتماعی، درک اولیه مالی، تمرکز ذهنی، تناسب اندام، تغذیه سالم و موارد دیگر از طریق ماجراجویی‌های داستان‌محور است که کودکان می‌توانند در آن‌ها به‌طور فعال مشارکت داشته باشند.

نخستین بازی عرضه شده از سوی اپلیکیشن Nurture  بازی Doki’s Delivery است و بر یادگیری مهارت‌های اجتماعی-عاطفی برای کودکان متمرکز است. این مجموعه داستان گروهی از شخصیت‌ها را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا یک تخم‌مرغ را با فضاپیما به مقصد برسانند.

این اپلیکیشن همچنین یک ویژگی دوصفحه‌ای دارد که از والدین می‌خواهد برنامه Nurture TV را روی تلویزیون دانلود کنند تا کودکان بتوانند بین هر دو صفحه تعامل داشته باشند. در بازی «Doki’s Delivery»، کودکان می‌توانند از تلفن همراه یا تبلت خود به‌عنوان کنترلر بازی استفاده کنند و هنگام بازی در صفحه تلویزیون، دستگاه موبایل خود را به طرفین بچرخانند تا به شخصیت‌های بازی کمک کنند که از موانع عبور کنند.

دیگر تعاملات شامل پاسخ دادن به تماس از شخصیت اصلی، طراحی سفینه فضایی و باز کردن تخم مرموز است. پس از شکسته شدن تخم، بازیکنان می‌توانند از موجود داخل آن مراقبت کنند. درست شبیه به اسباب‌بازی محبوب Tamagotchi.

آموزش مهارت های زندگی به کودکان نیازمند روش‌های جدید

راجر ایگان، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سازنده اپلیکیشن Nurture، در مصاحبه‌ای با تک کرانچ گفت: «من نمی‌خواستم زمان کودکان با صفحه نمایش، بی‌هدف و منفعل باشد. می‌خواستم آن را به یک تجربه یادگیری فعال و تعاملی تبدیل کنم. وقتی کودکان مفاهیم را درک کنند، ما از بازی‌ها و تعاملات برای تمرین و به‌کارگیری این مهارت‌ها استفاده می‌کنیم.»

این شرکت قصد دارد محتوای جدید خود در حوزه آموزش مهارت های زندگی را به «ذهنیت رشد و تفکر مالی» اختصاص دهد. به گفته ایگان، اپلیکیشن Nurture همچنین در حال مذاکره با حدود ۲۰ تولیدکننده محتوای محبوب دیگر است تا کتابخانه محتوای خود را گسترش دهد. پلتفرم Nurture به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد محتوای خود را در «جزایر» دیجیتال شخصی خود میزبانی کنند که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت در منوی اپلیکیشن به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر محتوای آموزش مهارت های زندگی فراگیر، والدین این امکان را خواهند داشت که عملکرد فرزندان خود را در بازی‌ها پیگیری کنند.

اپلیکیشن Nurture: آموزش مهارت های زندگی به کودکان از طریق بازی

ایگان در این باره گفت: «ما لحظاتی به نام “لحظات تأمل” داریم که در آن‌ها سوالاتی مطرح می‌کنیم و کودک می‌تواند پاسخ دهد. با استفاده از این پاسخ‌ها می‌توانیم اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمیم چقدر کودک مفهوم را درک کرده است. سپس این اطلاعات را به محصول بازمی‌گردانیم و گزارشی از پیشرفت کودک به والدین ارائه می‌دهیم.»

همچنین فعالیت‌های آفلاینی وجود خواهد داشت که به والدین ایده‌هایی می‌دهد تا مفاهیم یادگرفته شده در اپلیکیشن را تقویت کنند و کودکان را تشویق کنند تا دانش خود را در زندگی روزمره به کار گیرند.

شرکت مالک اپلیکیشن Nurture در سال ۲۰۲۲ تأسیس شد، چند سال پس از اینکه فرزندان ایگان در طول همه‌گیری به یادگیری از راه دور روی آوردند. او که از نزدیک شاهد آموزش فرزندان خود بود، معتقد بود که آموزش سنتی نمی‌تواند کودکان را برای دنیای به‌سرعت در حال تغییر، به‌ویژه دنیایی که تحت تأثیر هوش مصنوعی است، به‌خوبی آماده کند. از نظر او، کودکان باید مهارت‌هایی مانند تطبیق‌پذیری، تفکر انتقادی، سواد دیجیتالی، تمرکز ذهنی و همدلی را یاد بگیرند تا در آینده موفق باشند. با این حال، او برای یافتن جایگزین‌های مناسبی که مکمل آموزش فرزندانش باشد، با مشکل مواجه شد.

ایگان پیش از این، فروشگاه آنلاین مواد غذایی RedMart را تأسیس کرده بود که توسط Alibaba خریداری شد. او با دنی لیمنسیتا (مدیر ارشد محصول)، که پیش‌تر رهبر طراحی محصول در RedMart بود؛ سالی دوهرتی (مدیر ارشد منابع انسانی)، که قبلاً در مایکروسافت کار می‌کرد؛ و اسکات و جولی استوارت (مدیران ارشد خلاقیت)، که زوجی متخصص در محتوای انیمیشن کودکان مانند «Lego Friends: The Next Chapter» هستند، به‌عنوان هم‌بنیان‌گذاران همکاری می‌کند.

علاوه بر اینکه پریب یکی از سرمایه‌گذاران است، او به‌عنوان مشاور طراحی بازی نیز با Nurture همکاری می‌کند. پریب خالق بازی محبوب و چندنفره آنلاین Club Penguin است.

پریب در این باره گفت: «نسل جدید کودکان بازی‌ها را سریع‌تر از تماشای برنامه‌های تلویزیونی یاد می‌گیرند. من واقعاً ایده‌ای را که در آن دیگر فقط نمی‌نشینید و تلویزیون خطی تماشا نمی‌کنید، دوست دارم… خیلی جذاب است که شخصیت‌های [Nurture] متوقف می‌شوند و کودک را وارد ماجراجویی می‌کنند و از او می‌پرسند: “حالا تو چه کار می‌کنی؟” یا “دوست داری ما این کار را چطور انجام دهیم؟”»

در حال حاضر، اپلیکیشن Nurture به‌صورت نسخه بتای دعوتی در دسترس کاربران ایالات متحده، بریتانیا و کانادا قرار دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به بازارهای دیگر نیز گسترش یابد. این شرکت همچنین پس از باز شدن اپلیکیشن برای عموم، یک اشتراک پولی نیز راه‌اندازی خواهد کرد.

اپلیکیشن Nurture روز چهارشنبه از دریافت ۲.۸ میلیون دلار سرمایه اولیه خبر داد. این سرمایه‌گذاری توسط Golden Gate Ventures و با مشارکت لنس پریب، هم‌بنیان‌گذار Club Penguin انجام شده است. این بودجه برای جذب تولیدکنندگان محتوای پیش‌دبستانی و کمک به توسعه محتوای بیشتر برای این پلتفرم استفاده خواهد شد.

از دیگر شرکت‌کنندگان در این دوره سرمایه‌گذاری می‌توان به Reach Capital و Seedcamp اشاره کرد. مشاوران برجسته دیگری که با Nurture همکاری می‌کنند شامل مانوئل برونستین، مدیر ارشد محصول Roblox؛ اسکات کرافت، نویسنده ارشد و تهیه‌کننده اجرایی «Paw Patrol»؛ و جویی مازارینو، عروسک‌گردان «Sesame Street» است که به‌خاطر نقش‌هایش به‌عنوان ماری مانستر، استینکی و دیگر ماپت‌ها شناخته می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *