اخبار استارتاپی

پایان تلخ فینووا

قدیمی‌ترین فضای کار اشتراکی کشور به زودی در برج فناوری امیرکبیر تعطیل میشود.

فینووا که روزگاری جز اولین خانه خیلی از کسب و کارهای بزرگ کشور مثل تپسی و نوبیتکس محسوب میشد حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که به زودی تعطیل میشود.

به گزارش شرق، با استقرار یکی از تیم‌های شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارتباط فردا از ابتدای سال ۱۴۰۳ در این فضا، چالش‌های زیادی برای افرادی  که از این فضا استفاده می‌کردند، به وجود آمده است.

به گفته یکی از افراد مستقر در آنجا اصلی‌ترین چالشی که در این فضا به وجود آمده است عدم احترام به قوانین مجموعه است.

همچنین هزینه زیاد اجاره صندلی برای تیم های استارتاپی  به عنوان یکی دیگر از مسائل چالش برانگیز در این مجموعه مطرح شده است.

به نظر می‌رسد اوضاع بد اقتصادی و شرایط اکوسیستم استارتاپی موجب این افزایش هزینه شده است، اما به طور معمول یک فضای کار اشتراکی، بنگاه درآمدزایی نیست و تا حدی به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها باز می‌گردد. البته این بدین معنا نیست که شرکت ضرر دهد، بلکه می‌توان با یک سری اقدامات به جای افزایش اجاره‌ها، هزینه و درآمد را مدیریت کرد.

در نهایت این عوامل دست به دست هم داده تا تعداد صندلی‌های قابل رزرو فینووا از ۱۲۰ عدد به ۳۰ عدد برسد و به زودی نیز این فضا تعطیل شود.

البته فضای کار اشتراکی ونک به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما این مرکز برای چنین موضوعی طراحی نشده و شاید چندان مناسب حضور بلندمدت شرکت‌ها نباشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *