ایده های استارتاپی

چه چیزی تا به حال اختراع نشده؟ (معرفی جذابترین اختراعات حاضر)

تولید چیزی که هنوز اختراع نشده است، می تواند جهان را متحول کند. با اینکه دنیا در قرن اخیر تحولات زیادی را به لطف اختراعات بشر تجربه کرد، اما هنوز بعضی چیزها اختراع نشده اند که با وجود آنها زندگی بهتر می شود. از جمله این ایده ها می توان به کتری های هوشمند، ربات های خانه دار، کاغذهای الکترونیکی، دستگاه های القای مغزی، الکتریسیته وایرلس، پاک کننده حافظه، افزایش عمر باطری دستگاه های الکترونیکی و ارتباطات بی سیم اشاره کرد.

هر چند بسیاری از مخترعین توانسته اند دستگاه ها و ابزار حرفه ای به صورت هوشمند بسازند و حتی اقدام به ثبت علامت تجاری برای آنها کنند، اما هنوز بشر تا پیشرفت همه جانبه فاصله زیادی دارد که با اختراعات جدید می تواند این فاصله را با سرعت باورنکردنی طی کند.

ما در این گزارش می خواهیم درباره اینکه چه چیزی تا به حال اختراع نشده و ویژگی های این ایده ها صحبت کنیم.

اختراعات نو و جدید چون حمام کروی

چه چیزی تا به حال اختراع نشده است؟

برخی از چیزهایی که تا به حال اختراع نشده اند و جذابیت زیادی دارند، عبارتند از:

کتری هوشمند میله ای

یکی از جذابترین اختراعات جدید، شاید کتری میله ای همراه باشد. کتری ها وسایل پر کاربردی برای گروه های مختلف از جمله دانشجویان، اصناف و طبیعت گردان هستند. به تازگی یک میله گرمازا با نام میتو MIITO ابداع شده که با کمک نیروی مغناطیسی کار می کند.

شما انواع مایعات را می توانید با این کتری به سادگی گرم کرده یا به نقطه جوش برسانید. این وسیله به دلیل سبکی می تواند مورد توجه افراد طبیعت گرد قرار بگیرد.

برس خشک کننده مو

یک اختراع جدید برای آرایش موها محسوب می شوند، این وسیله با برق کار می کند و به خشک کردن سریع موها کمک می نماید. البته استفاده کنندگان از این اختراع معتقدند این وسیله باعث خشکی شدید پوست سر و آسیب دیدن موها می شود. یکی دیگر از مشکلات این وسیله داغ شدن آن مثل اتو است که می تواند سبب سوختگی شود.

ربات های خانه دار در همه سایز

بیشتر ما با چالش جمع و جور کردن خانه و تمیزکاری آن مشکل داریم. ربات های خانه دار می توانند بخش زیادی از این مشکلات را برای همیشه برطرف کنند. در واقع کافیست تا دستورات لازم را به این ربات ها دهید تا شروع به تمیزکاری خانه و انجام کارهایی مثل شستن ظروف، جارو کشیدن، گردگیری، غذا درست کردن و … کند.

ربات های خانه دار در حال حاضر در برخی رستوران ها در کشورهایی چون ژاپن به صورت محدود استفاده می شوند.

استفاده از ربات های خانه دار

کاغذهای الکترونیکی

کاغذهای الکترونیکی می توانند جایگزین فوق العاده ای برای کاغذهای معمولی باشند. مایکروسافت تصمیم به ساخت چنین کاغذهایی دارد تا با استفاده از آنها بتوان جلوی مصرف بیش از اندازه کاغذهای معمولی و آسیب زدن به محیط زیست را گرفت.

کاغذهای الکترونیکی فضای مربوط به ذخیره سازی کاغذها را به حداقل می رسانند و از آنجا که دائما می توانید روی آنها محتوایی را بنویسید، دیگر نیاز به تعویض ندارند.

این کاغذهای الکترونیکی بسیاری از مشکلات مربوط به کاغذهای معمولی مانند مچاله شدن، پاره شدن، محو شدن محتوا و … را برطرف کرده اند.

برای ساخت کاغذهای الکترونیکی یا محصولات مشابه باید مراحل ثبت اختراع بین المللی را به صورت کامل بدانید، چون این اختراع می تواند به زندگی انسان های زیادی کمک کند و امکان کپی برداری از آن وجود دارد.

دستگاه های القای مغزی

قطعاً همه ما دوست نداریم که ساعت ها در کلاس های آموزشی بنشینیم یا برای یادگیری یک مطلب خاص ساعت ها زمان بگذاریم. دستگاه های القای مغزی می توانند این مشکل ما را به صورت کامل برطرف کنند. در واقع این دستگاه ها یک سری اطلاعات خاص را بدون نیاز به یادگیری به مغز ما منتقل می کنند. با این ویژگی می توانیم بسیاری از مطالب را بدون صرف وقت به مغز خود انتقال دهیم که این موضوع باعث می شود بشر پیشرفت همه جانبه ای داشته باشد.

الکتریسیته وایرلس

بدون شک الکتریسیته وایرلس را می توان به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات بشر یاد کرد. در واقع سیم های برق یکی از دست و پا گیرترین لوازمی هستند که همه ما مجبور هستیم در زندگی آنها را تحمل کنیم. این سیم ها زیبایی خیابان ها را هم از بین می برند و حتی خطرات جانی و مالی زیادی را هم به همراه می آورند.

اگر بتوان از الکتریسیته به شکل وایرلس استفاده کرد، بسیاری از مشکلات مربوط به سیم های برق از بین می روند. با این قابلیت شما می توانید در هر جایی به صورت بی سیم تلفن همراه خود را شارژ یا دستگاه های برقی را روشن و از قابلیت های آنها استفاده کنید.

با اختراع دستگاه الکتریسته وایرلس دیگر مشکل شارژ موبایلتان حل می شود

اک کننده حافظه

زندگی ما انسان ها پر از خاطرات مثبت و منفی زیاد است. برخی از خاطرات منفی به قدری برای ما آزاردهنده هستند که می خواهیم هر چه سریعتر از حافظه مان پاک شوند.خاطرات بد تاثیر مستقیمی روی روحیه و میزان آرامش درونی ما دارند و می توانند احساسات منفی درونی مان را افزایش دهند. اگر دستگاهی با عنوان پاک کننده حافظه اختراع شود، به راحتی می توان جلوی بسیاری از احساسات منفی را گرفت.

افزایش عمر باطری دستگاه های الکترونیکی

یکی از انتظاراتی که بشر از مخترعان دستگاه های الکترونیکی دارد، افزایش عمر باطری های آنها است. در واقع عمر باطری را می توان یکی از چالش برانگیزترین مشکلات بشر امروزی دانست که باعث می شود از بسیاری کارها باز بماند.

متاسفانه در زمان فعلی عمر این دستگاه ها به حدود ۱۰ ساعت تا یک روز می رسد و برای استفاده مجدد باید دستگاه را شارژ کنید. انتظار می رود که شرکت های تولیدکننده دستگاه های الکترونیکی در محصولات خود از فناوری هایی استفاده کنند که طول عمر باتری آنها را به مدت یک هفته تا ۱ ماه یا حتی بیشتر افزایش دهند.

ارتباطات بی سیم

در یک یا ۲ دهه قبل انتظار می رفت که تمام وسیله های ارتباطی به صورت بی سیم قابل استفاده شوند؛ اما هنوز برای بسیاری از این وسایل باید از کابل استفاده کنیم. به همین دلیل ارتباطات کاملا بی سیم را می توان یکی از موضوعاتی دانست که هنوز اختراع نشده است و می تواند به پیشرفت زندگی انسان کمک زیادی کند.

دستگاه نمایش دهنده آب و هوا

برخی از مهندسین آرزو دارند بتوانند دستگاهی بسازند که بتواند آب و هوای اطراف روز بعد را پیش بینی و آن را به صورت فیزیکی نمایش دهد. مثلا در صورت احتمال وقوع طوفان دستگاه در درون خود علائم رعد و برق را نمایش دهد یا اگر احتمال طوفان باشد، گرباد کوچکی به نمایش بگذارد. درست مثل فیلم های تخیلی هری پاتر که در آن آب و هوا داخل یک بطری دیده می شد.

دستگاه پیش بینی آب و هوا

چیزهایی که اختراع نشده اند و بسیار کاربردی هستند

با پاسخ به این سوال که چه چیزی تا به حال اختراع نشده، حتما متوجه شده اید لیست بلندبالایی از چیزهایی وجود دارد که هنوز اختراع نشده اند و بشر به آنها نیاز مبرمی پیدا کرده است. انتظار می رود که با پیشرفت تکنولوژی و فناوری این محصولات هم ساخته شوند و بتوانند به نوعی در زندگی بشر امروزی تاثیرات مثبتی بگذارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *