مقالات سفر و گردشگری

عوامل موثر بر ارزان بودن بلیط هواپیما چیست؟

اینکه تنها زمان کوتاهی را در داخل هواپیما بنشینید و به مقصد برسید، برای چه کسی لذت بخش نیست؟ همه ما دوست داریم یک سفر هوایی ارزان داشته باشیم. اما پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان با شرایط کنونی چندان آسان نیست؛ مگر اینکه با عوامل اصلی و موثر روی قیمت بلیط هواپیما آشنایی داشته باشید و بتوانید بهترین بلیط های هواپیما را با قیمت ارزان را سفارش دهید. عوامل زیادی می توانند روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر داشته باشند که از جمله آن ها می توان به زمان خرید، روز و ساعت پرواز، مبدا و مقصد پرواز، کلاس پروازی و … اشاره کرد. برای اینکه ترفند خرید بلیط هواپیما ارزان را یاد بگیرید و بدانید که چه عواملی روی قیمت بلیط های هواپیما تاثیر می گذارند، همراه ما باشید.

عوامل اصلی موثر بر قیمت بلیط هواپیما

زمانی که به فکر خرید بلیط هواپیما ارزان می افتید، اولین چیزی که باید در ذهن خودتان داشته باشید این است که چه عواملی روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می گذارند؟ به طور کلی، عوامل زیادی می توانند باعث تعیین قیمت بلیط هواپیما شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

فصل سفر

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر روی قیمت بلیط پرواز، فصل سفر است. هر یک از مقصدهای تفریحی و زیارتی دارای فصل سفر شلوغ و خلوت هستند. اگر بخواهید در اوج شلوغی به سفر بروید، بلیط هواپیما قیمت بالایی خواهد داشت. ولی اگر در فصل های خلوت آن مقصد را برای سفر خودتان انتخاب کنید، می توانید با بهترین قیمت بلیط هواپیما را خریداری کنید.

زمان خرید بلیط هواپیما

یکی از مهم ترین عوامل موثر روی قیمت بلیط هواپیما زمان خرید است. این موضوع به ویژه برای بلیط های چارتری که توسط آژانس های مسافرتی به فروش می روند، صدق می کند. زمانی که اوج شلوغی پروازها است، خرید زودهنگام بلیط پرواز می تواند یک شمشیر دو پهلو باشد. در این زمان احتمال اینکه بلیط هواپیما را با قیمت بالا بخرید وجود دارد. ممکن است شانس بیاورید و قبل از اینکه تعداد زیادی از صندلی های بلیط هواپیما خالی شده اند، خرید خودتان را با قیمت مناسب تر انجام دهید. در فصل های خلوت، امکان خرید بلیط لحظه آخری با قیمت بسیار ارزان تر نیز وجود دارد.

روز هفته و ساعت پرواز

یکی دیگر از عوامل موثر روی قیمت بلیط هواپیما، روز و ساعت پرواز است. پروازهای صبح زود و نصف شب (به خصوص برای مقصدهای داخلی) قیمت ارزانی دارند. همچنین امکان پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان در اواسط هفته بیشتر وجود دارد تا آخر هفته. معمولا قیمت بلیط های هواپیما در آخر هفته افزایش پیدا می کند.

نوع شرکت هواپیمایی

یک عامل مهم دیگری که باید در مورد خرید بلیط هواپیما ارزان به آن توجه کنید، شرکت هواپیمایی است. هر یک از ایرلاین های هواپیمایی قیمت متفاوتی را برای پروازهای خودشان در نظر می گیرند. نوع هواپیما و تعداد صندلی های آن نیز روی قیمت بلیط بی تاثیر نیست.

مبدا و مقصد

قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر مبدا و مقصد انتخابی شما است. بلیط هواپیما برخی از شهرها به دلیل پر گردشگر بودن در بازه های مختلفی از سال، بسیار بالا است. این در حالی است که قیمت بلیط هواپیما به همین شهرها در بازه های زمانی دیگر پایین تر است. هر چقدر تعداد پروازها از مبدا و مقصد شما بیشتر باشد و تقاضا برای خرید بلیط از آن ها کمتر باشد، می توان با قیمت ارزان تری این بلیط های هواپیما را خریداری کرد.

کلاس پروازی

ارزان ترین کلاس پروازی برای خرید بلیط هواپیما، کلاس اقتصادی یا اکونومی است. کلاس تجاری دارای قیمت متوسط بوده و امکانات مختلفی را همچون امکان استراحت در اتاق CIP فرودگاه را به شما می دهد. گران ترین بلیط هواپیما، بلیط فرست کلاس است.

تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه

هر یک از سایت های ارائه دهنده بلیط هواپیما ممکن است در بازه های مختلف سال و مناسبت های مختلف، امکان استفاده از تخفیف را فراهم کنند. این تخفیف ها و پیشنهادات ویژه در قالب کد به شما ارائه می شوند که می توانید در هنگام خرید بلیط هواپیما از آن ها استفاده کنید.

سایر عوامل

شرایط اقتصادی و سیاسی شهر مبدا و مقصد، تعطیلات و رویدادهای خاص نیز می توانند روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر بگذارند. به طور مثال، قیمت بلیط هواپیما در روزهای اربعین به کربلا بسیار بیشتر از روزهای دیگر است. همچنین در تعطیلات چند روزه به دلیل پیک مسافر به شهرهای مختلف، قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند.

عوامل موثر بر ارزان بودن بلیط هواپیما چیست؟

راهکارهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

اگر قصد شما خرید بلیط هواپیما ارزان برای صرفه جویی در هزینه های خودتان است، نگران نباشید. چون با وجود راهکارهای زیر و کمی صبر و حوصله، می توانید بهترین بلیط های هواپیما را با قیمت ارزان بخرید و یک سفر اقتصادی را با خانواده یا دوستان خودتان تجربه کنید.

  • • استفاده از موتورهای جستجوی مقایسه‌ای: از وبسایت های مختلف برای جستجوی قیمت بلیط هواپیما کمک بگیرید و قیمت این بلیط ها را با هم مقایسه نمایید.
  • • عضویت در خبرنامه‌های شرکت‌های هواپیمایی: در خبرنامه های پیامکی و ایمیلی شرکت های هواپیمایی عضو باشید تا تخفیفات مناسب را به شما ارائه کنند.
  • • دنبال کردن صفحات اجتماعی ایرلاین‌ها: برخی از ایرلاین ها به مناسبت های مختلف برای مسافران تخفیف در نظر می گیرند. بهتر است که حداقل چند ایرلاین محبوب خود را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
  • • استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل: برخی از اپلیکیشن ها و سایت ها امکان خرید بلیط هواپیما ارزان را با تخفیف اولین خرید به شما می دهند.
  • • خرید بلیط‌های رفت و برگشت: بلیط رفت و برگشت پرواز را به صورت همزمان بخرید تا دیگر نیازی به پرداخت هزینه بیشتر نداشته باشید.
  • • انعطاف‌پذیری در تاریخ و ساعت پرواز: کمی برای انتخاب تاریخ و ساعت پرواز منعطف باشید و در روزهای غیر تعطیل و ساعات اولیه صبح بلیط پرواز بخرید.
  • • استفاده از کارت‌های اعتباری با تخفیف: برخی از بانک ها با سایت ها قرارداد دارند و می توانید به واسطه آن ها، خرید با تخفیف داشته باشید.
  • • خرید بلیط‌های چارتر: بلیط های چارتری دقیقه نودی با قیمت ارزان قابل خریداری اند.

 

خرید بلیط هواپیما ارزان

نکات مهم قبل از خرید بلیط هواپیما ارزان

اگر توانستید بلیط هواپیما ارزان را برای مبدا و مقصد دلخواه خودتان پیدا کنید، وقت آن رسیده که برای سفر اقدام نمایید. اما قبل از آن لازم است که به نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما ارزان توجه داشته باشید.

  • • حتما شرایط کنسلی و تغییر تاریخ پرواز بلیط هواپیما را بررسی کنید و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.
  • • در چندین سایت مختلف قیمت بلیط های هواپیما را بررسی کنید تا ارزان ترین بلیط را پیدا کنید.
  • • برخی از بلیط های هواپیما با هزینه های اضافی مانند بار و بیمه مسافرتی ارائه می شوند که نباید آن ها را بخرید.
  • • نظرات مسافران قبلی را بخوانید و بعد از آن برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تصمیم بگیرید.
  • • حتما قبل از خرید بلیط هواپیما ارزان از وضعیت موجودی هتل مورد نظر خودتان نیز مطلع شوید.

نتیجه گیری: چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

عوامل زیادی می توانند دست به دست هم بدهند تا شما امکان خرید بلیط هواپیما ارزان را داشته باشید. با یک برنامه ریزی صحیح و استفاده از فرصت تخفیف می توانید بهترین بلیط های هواپیما را با قیمت ارزان بخرید و یک تجربه به یادماندنی از سفر خودتان داشته باشید. اگر تجربه خاصی برای خرید بلیط هواپیما ارزان دارید، می توانید آن ها را با ما در سایت بوکینگ به اشتراک بگذارید تا سایر مسافران بتوانند سفر مقرون به صرفه تری را مانند شما تجربه کنند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *