اخبار استارتاپی

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا: روابط عمومی ضامن دوام کسب‌وکار است

مهدی امیرپور، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، در رویداد بیزینس سامیت ۲۰۲۵ با نگاهی متفاوت به توضیح نقش روابط عمومی در کسب‌وکارها پرداخت.

مدیر روابط عمومی دیجی کالا بر لزوم فعالیت مداوم رواط عمومی گفت :«روابط عمومی شغلی است که در آن هیچ اتفاقی نیفتاده، هیچ تهدیدی نشده‌اید، اما باید مدام در حال پیش‌بینی باشید؛ مدام باید فکر کنید چه می‌تواند اتفاق بیفتد، چه چیزی ممکن است اعتماد مشتری را خدشه‌دار کند، و قبل از آن‌که واقعه‌ای رخ دهد، دست به اقدام بزنید.»

مدیر روابط عمومی دیجی کالا بر تفاوت بحران و  مسئله توضیح داد: «ما اینجا از تجربه مشتری صحبت می‌کنیم. از اعتمادی که میلیون‌ها نفر به برند ما دارند.روابط عمومی باید همان جایی باشد که پیش از بحران، وارد عمل می‌شود؛ نه فقط وقتی همه‌چیز از کنترل خارج شده باشد.»

امیرپور با اشاره به تجربه خودش دیجی‌کالا گفت: «در سازمانی با هزاران پرسنل و میلیون‌ها مشتری، اشتباه فقط یک تصمیم اشتباه نیست؛ گاهی یک سکوت، یک غفلت یا حتی نادیده گرفتن یک نگرانی ساده، می‌تواند تمام اعتماد کاربران به سازمان را بسوزاند و ازبین ببرد.»

او به اهمیت استراتژی روابط عمومی در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اشاره کرد و افزود: «بیزینس‌هایی که به خوبی شناخته نشده‌اند، نیاز به یک استراتژی روابط عمومی دارند تا به برند خود هویت و اعتبار ببخشند. در این فرآیند، تجربه مشتری و پیش‌بینی بحران‌ها جزو اصول حیاتی است. برای مثال، یک برند بزرگ باید برای جلوگیری از بحران‌هایی مثل آسیب به سلامت مشتریان، پیش از وقوع آنها آماده باشد.»

در پایان امیرپور روابط عمومی را سرمایه‌گذاری سازمان دانست و بیان کرد: «هر برندی که می‌خواهد دوام بیاورد، باید نه‌تنها مشتری‌مدار باشد، بلکه پیش‌بینی‌مدار هم باشد. اگر به لحظه فروش فکر می‌کنید، باید به لحظه بحران هم فکر کرده باشید.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *