اخبار استارتاپی

گلدیکا: محدودیت‌ها تحمیلی بود؛ به‌دنبال شفاف‌سازی و حفظ نقدشوندگی هستیم

بیانیه پلتفرم گلدیکا در واکنش به انسداد درگاه‌های آنلاین فروش طلا منتشر شد.

در پی ادامه‌دار شدن محدودیت‌های ایجادشده برای پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش طلا، گلدیکا در بیانیه‌ای رسمی نسبت به شرایط به‌وجودآمده واکنش نشان داد. این پلتفرم اعلام کرده است که اعمال محدودیت بر درگاه‌های پرداخت، بنا به دستور نهادهای نظارتی و بانک مرکزی، به صورت ناگهانی و تحمیلی صورت گرفته و خارج از کنترل آن‌ها بوده است.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به «شرایط خاص کشور در هفته‌های اخیر» عنوان شده که نهادهای تصمیم‌گیر، به‌منظور کنترل و ثبات‌بخشی به بازار، دستور مسدودسازی درگاه‌های پرداخت کلیه سامانه‌های خرید و فروش طلا را صادر کرده‌اند. گلدیکا نیز به‌عنوان یکی از کسب‌وکارهای دارای مجوز در این حوزه، اعلام کرده است که تصمیم یادشده ساعاتی پیش از اجرای آن به این پلتفرم ابلاغ شده و به اجبار، محدودیت‌ها اعمال شده‌اند.

در ادامه بیانیه، به سایر اختلالات ایجادشده از جمله محدودیت در برداشت طلای کاربران از خزانه بانکی، تعطیلی بازار طلای تهران و اختلال در شبکه بانکی اشاره شده است. با این حال، گلدیکا مدعی است تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت بازارهای طلای سایر استان‌ها، تعهدات خود در قبال کاربران را حفظ کند و امکان نقدشوندگی دارایی‌ها را فراهم نگه دارد.

این پلتفرم همچنین عملکرد خود در ۱۲ روز ابتدایی جنگ را «مثبت» ارزیابی کرده و با اشاره به فعالیت مستمر تیم پشتیبانی و عملیات، اعلام کرده است که در این مدت، درخواست‌های برداشت ریالی و تحویل فیزیکی طلا به کاربران به‌صورت کامل انجام شده است. همچنین قیمت طلا در این سامانه، مبتنی بر معاملات واقعی عمده‌فروشان طلا در سراسر کشور تعیین می‌شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که در هفته اول، تحویل طلا از محل منابع داخلی گلدیکا انجام شده و در هفته دوم، با همکاری اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، امکان دریافت طلا از خزانه بانکی نیز فراهم شده است. به گفته گلدیکا، تا چهارشنبه هفته گذشته، تمام محدودیت‌ها به جز انسداد درگاه اینترنتی برطرف شده‌اند.

در بخش دیگری از بیانیه، به وعده دولت برای رفع محدودیت‌های درگاهی تا هفتم تیرماه اشاره شده، اما طبق اعلام گلدیکا، این تصمیم در جلسه‌ای بدون حضور نمایندگان کسب‌وکارهای این حوزه به تأخیر افتاده است. گلدیکا این تصمیم را «جانبدارانه» خوانده و از نبود شفافیت در روند تصمیم‌گیری‌ها انتقاد کرده است.

در پایان این بیانیه تأکید شده که کلیه درخواست‌های کاربران برای دریافت طلا یا معادل ریالی آن، به‌طور کامل پاسخ داده شده است. این پلتفرم اعلام کرده که در حال حاضر امکان شارژ حساب به‌صورت جایگزین فراهم است و پیگیری‌ها برای باز شدن درگاه‌ها ادامه دارد. گلدیکا همچنین از جایگاه خود به‌عنوان دبیر کمیته طلا در اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرده است که با همکاری دیگر کسب‌وکارهای معتبر حوزه طلا، در حال پیگیری «جلوگیری از اقدامات فراقانونی» برخی نهادهاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *