اخبار استارتاپی

شتابدهنده دیجی‌نکست، راهی به سوی توسعه نوآوری‌های باز در اکوسیستم استارت‌آپی کشور

نهمین اختتامیه کمپ استارتاپی دیجی‌نکست با تمرکز بر نوآوری باز برگزار شد.

دیجی‌نکست در تلاش است تا استفاده از نوآوری‌های باز را در گروه دیجی‌کالا و اکوسیستم استارت‌آپی رواج دهد تا این اکوسیستم بتواند گامی دیگر به توسعه پایدار نزدیک شود.

نهمین اختتامیه کمپ استارتاپی دیجی‌نکست با هدف شتابدهی به استارتاپ‌های نوآورانه و تمرکز بر نوآوری باز با حضور مدیران ارشد دیجی‌نکست و دیجی‌کالا برگزار شد.

دیجی‌نکست

کیوان محیط مافی، مدیرعامل دیجی‌نکست، در این مراسم اعلام کرد: در این دوره از کمپ، نزدیک به ۱۰۰ استعداد بر اساس معیارهای دقیق گزینش شده و در ۸ هفته، ۲۴ تیم تشکیل دادند که توانستند از مزایای این برنامه برای توسعه MVP خود بهره ببرند. هدف از این کمپ فراتر از ارائه یک پیچ‌دک ساده بود چراکه تیم‌ها ملزم بودند تا ایده‌های خود را اعتبارسنجی کرده، کاربران واقعی جذب کرده و حتی به مرحله تراکنش برسند و در نهایت، تنها تیم‌هایی که توانستند KPI‌های مشخص‌شده را تحقق بخشند، به مرحله نهایی راه یافتند.

مافی همچنین درباره فعالیت‌های دیجی‌نکست افزود: ما به عنوان مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا با تمرکز بر نوآوری باز تلاش داریم تا نقش خود را به عنوان شتابدهنده و سرمایه‌گذار در توسعه اکوسیستم استارت‌آپی کشور پررنگ‌تر کنیم. در حالی که نقش شتابدهنده‌ها در ایران کمتر شناخته شده، در سطح جهانی بسیاری از استارتاپ‌های موفق حاصل فعالیت‌های همین شتابدهنده‌ها هستند.

دیجی‌نکست

سعید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، با اشاره به فلسفه دیجی‌نکست توضیح داد: ما با رویکرد نوآوری باز و تمرکز بر فناوری، در تلاشیم تا راه‌حل‌هایی برای چالش‌های موجود در بیزینس‌ها و کسب‌وکارها ایجاد کنیم و همچنین برای مسائلی که هنوز به‌طور کامل شناسایی نشده‌اند، از طریق نوآوری باز پیش‌بینی و راهکارهای مناسب ارائه کنیم. نوآوری باز به ما امکان می‌دهد تا علاوه بر استفاده از منابع خارجی، بستری مناسب برای رشد ایده‌ها ایجاد کنیم و به توسعه پایدار در اکوسیستم استارت‌آپی کمک کنیم.

محمدی بر اهمیت استفاده از نوآوری باز تاکید کرد و گفت: نوآوری‌های داخلی شرکت‌ها در حل تمامی چالش‌ها کافی نیستند و در بسیاری از موارد نیاز به فناوری‌های خارجی یا همکاری‌های بیرونی است. از این رو، دیجی‌نکست با برگزاری رویدادهایی نظیر کمپ‌های استارتاپی و هکاتون‌ها، به دنبال فراهم‌سازی این بستر و تقویت اکوسیستم استارت‌آپی کشور است.

در این مراسم، ۱۳ تیم برتر ایده‌های خود را در حضور سرمایه‌گذاران ارائه دادند که این فرصت را برای جلب سرمایه و توسعه بیشتر طرح‌های خود فراهم کرد. این رویداد نه تنها به ارتقای مهارت‌های تیم‌های شرکت‌کننده کمک کرد، بلکه توانست بستری برای شناسایی و حمایت از استارتاپ‌های نوآور فراهم کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *