اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

عرضه توانمندی‌های فناورانه کشاورزی و امنیت غذا در رویداد فن نما

با برگزاری رویداد فن نما در اصفهان، زمینه برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه حوزه‌های غذا و کشاورزی و تعامل میان بخش‌های مختلف زنجیره ارزش این صنعت فراهم شد.

به گزارش اکوموتیو، با مشارکت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی در دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری  رویداد فن‌ نما بستر تعامل میان فعالان اصلی زنجیره‌های ارزش صنعت غذا و کشاورزی فراهم شد و شرکت‌کنندگان در زمینه آینده این حوزه‌ها و توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو کردند.

رویداد فن نما که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با تلاش شهرداری اصفهان با محوریت ارزش‌آفرینی، هم‌رسانی و امیدآفرینی در حوزه فناوری‌های نوین برگزار شد، فرصتی مهم بود که بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری گرد هم آیند و به بررسی موضوعاتی مانند کشاورزی، محیط زیست، سلامت، شهر هوشمند، فولاد و خدمات شهری بپردازند.

در رویداد فن نما، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی با برپایی میز خدمت، به تشریح مأموریت‌ها و خدمات خود برای شرکت‌های فعال در این حوزه پرداخت. کارشناسان این ستاد نیز در پاویون معاونت علمی و غرفه شرکت‌های مرتبط، مشاوره‌های تخصصی و حمایت‌های مالی و تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کردند.

آقای خوب‌بخت، در حاشیه این نمایشگاه اعلام کرد: «هدف ستاد از حضور در نمایشگاه فن نما، ایجاد ارتباط مؤثر بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ارائه خدمات حمایتی به آن‌ها است. ما بر این باوریم که با همکاری و هم‌افزایی، می‌توان به رشد و توسعه پایدار در بخش غذا و کشاورزی دست یافت.»

رویداد فن نما فرصتی ارزشمند برای معرفی نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی بود. همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی که در کنار نمایشگاه برگزار شد، به افزایش دانش و آگاهی شرکت‌کنندگان کمک کرد. شرکت‌کنندگان نیز از فرصت‌های شبکه‌سازی و تبادل نظر با دیگر فعالان این حوزه استفاده کردند و امیدوارند که این تعاملات به رشد اقتصادی و توسعه پایدار در استان اصفهان منجر شود.

در دومین روز رویداد فن نما، نماینده ستاد در نشستی پیرامون نیازمندی‌های مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری، به ارائه پیشنهادهایی برای ایجاد ارزش افزوده از ضایعات و پسماندهای شهری پرداخت. همچنین ظرفیت‌های موجود در حوزه بذر و کشت بافت معرفی شد و آمادگی ستاد غذا و کشاورزی برای همکاری با شهرداری اصفهان اعلام گردید.

ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی با اعلام آمادگی برای همکاری با تمامی شرکت‌ها و فعالان این حوزه، به دنبال ایجاد یک اکوسیستم پویا و کارآمد در عرصه فناوری‌های نوین غذایی و کشاورزی است.

دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان، تحت عنوان «رویداد فن نما» با شعار «ما برای وصل کردن آمدیم» از ۱۰ تا ۱۳ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *