مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام مأموریتهای خود در حوزهی ساماندهی و رتبهبندی کسب و کارهای اینترنتی با هدف فرهنگسازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و نیز حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرفکنندگان و خریداران، ضمن تدوین شاخصهای رتبه بندی کسب و کار های دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نخستین گام اجرایی در نظر دارد نظارت بر نحوه پاسخگویی کسب و کارها به شکایتهای دریافتی از خریداران را مد نظر قرار دهد.
در این زمینه، با توجه به بررسی نحوهی تعاملات و چگونگی پاسخگویی صاحبان امتیاز کسب و کارهای اینترنتی در رسیدگی به شکایتهای دریافتی در طول مدت سه ماه اخیر، امتیازدهی اولیه بر مبنای شاخصهای تعریف شده صورت پذیرفته است و لذا امتیازات دریافتی، در پنل کسب و کارها قابل مشاهده میباشد. ذکر این نکته ضروریست که در این مرحله، امتیازات از طریق پنل کسب و کار (در سامانه اینماد بخش مدیریت کسب و کار) صرفاً برای صاحبان کسب و کارها نمایش داده خواهد شد. صاحبان گرامی کسب و کارها میتوانند از طریق پنل کاربری خود در سامانه اینماد بخش مدیریت کسب و کار و با کلیک بر روی دکمه “تغییرات امتیاز”، میزان امتیاز دریافتی حاصل از ارزیابی عملکرد خود در پاسخگویی به شکایات و سایر جزئیات مربوطه را مشاهده نمایند. شایان ذکر است کسب و کارها میتوانند هرگونه نقطه نظر یا پیشنهادات خود را از طریق درج تیکت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی با محوریت رتبهبندی منعکس نمایند.