اخبار استارتاپی

عقبگرد در حوزه دیجیتال قابل قبول نیست

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در افتتاحیه چهارمین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم‌های هوشمند گفت: عقبگرد در این زمینه به ویژه در عرصه دیجیتال قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در افتتاحیه چهارمین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم‌های هوشمند از مقاومت برخی دانشکده‌های این دانشگاه در برابر تغییرات به ویژه بازنگری در دروس کارشناسی انتقاد کرد و گفت: عقبگرد در این زمینه به ویژه در عرصه دیجیتال قابل قبول نیست.

به گزارش اکوموتیو، سید احمد معتمدی ضمن تاکید بر ضرورت تغییر متناسب با پیشرفت تکنولوژی خاطرنشان کرد: ساختارهای ما در زمینه‌های مواد درسی، برنامه‌های علمی در حوزه آموزش و پژوهش و … اندکی کند بوده و در برابر تغییر مقاومت می‌کند؛ در حالیکه در دنیا اینطور نیست و دانشگاه نسبت به آنچه در حوزه فناوری اتفاق می‌افتد، پیشگام است.

وی با بیان اینکه خصوصا در عرصه دیجیتال باید جلوتر از تکنولوژی حرکت کنیم، سرعت تحولات در این عرصه را فوق‌العاده بالا توصیف کرد و گفت:‌ این سرعت هر ۱۸ ماه دو برابر می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه یک الی دو سال پیش این دانشگاه برای بازنگری در برنامه دروس کارشناسی را یادآور شد و گفت: متاسفانه دانشکده‌های قدیمی‌تر ما در برابر تغییرات مقاومت بیشتری دارند در حالیکه از عقبگرد در این عرصه به ویژه حوزه‌های دیجیتال، مخابرات یا قدرت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معتمدی شاخص‌های کلی دانشکده مهندسی برق از جمله وضعیت تحقیقات و قراردادها را خوب توصیف کرد و افزود: سهم نرم افزار رفته رفته بیشتر می‌شود و به ویژه در بخش دیجیتال باید بخش‌های نرم افزاری برنامه‌ها را افزایش دهیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *