ایده های استارتاپیایده های کشاورزی

ده استارتاپ کشاورزی با بیشترین جذب سرمایه

کاربرد تکنولوژی‌های جدید مثل هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای تحلیل داده در حوزه کشاورزی

امروز در این مقاله سعی داریم به این موضوع مهم بپردازیم که در سال‌های گذشته چه مقدار پول به صنعت کشاورزی تزریق شده و چه تأثیری بر روی سیستم غذایی داشته است. AgFunder در گزارش سال ۲۰۱۶ خود اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در سالی که گذشت چیزی حدود ۳.۲ میلیارد دلار بوده است. این عدد تقریبا ۳۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۵ بوده است؛ به طوری که در سال ۲۰۱۵ سرمایه گذاری چیزی در حدود ۴.۶ میلیار دلار برآورد شده است. همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، این اعداد میلیارد دلاری در همین سال‌های اخیر به وقوع پیوسته‌‌اند.

گزارش سرمایه گذاری در تکنولوژی کشاورزی در سال 2016

در ادامه به ۱۰ استارتاپ برتر حوزه تکنولوژی کشاورزی که توانسته اند بیش‌ترین جذب سرمایه را داشته باشند می‌پردازیم. ما تلاش کرده‌ایم تا این لیست را به استارتاپ هایی اختصاص دهیم که مستقیما با کشاورزی در ارتباط هستند.

 

نام شرکت

میزان سرمایه جذب شده

تاریخ آخرین سرمایه جذب شده

Indigo

$۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰

۱۲/۰۶/۲۰۱۷

Plenty Inc

$۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰

۰۷/۱۸/۲۰۱۷

Farmers Business Network

$۱۹۳,۹۰۰,۰۰۰

۱۱/۳۰/۲۰۱۷

Farmers Business Network

$۱۹۳,۹۰۰,۰۰۰

۱۱/۳۰/۲۰۱۷

AeroFarms

$۱۳۷,۹۷۶,۶۳۸

۰۸/۳۰/۲۰۱۷

AgBiome

$۱۳۶,۵۰۰,۰۰۰

۰۷/۱۲/۲۰۱۸

Kaiima

$۱۳۳,۰۰۰,۰۰۰

۰۸/۱۸/۲۰۱۳

BrightFarms

$۱۱۲,۹۰۰,۰۰۰

۰۶/۲۸/۲۰۱۸

Apeel Sciences

$۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰

۰۷/۳۱/۲۰۱۸

Farmer’s Edge Laboratories

$۱۰۳,۴۵۳,۸۹۶

۰۹/۱۹/۲۰۱۶

FarmLink

$۸۲,۰۰۰,۰۰۰

۰۱/۱۸/۲۰۱۶

Inocucor Technologies

$۷۲,۸۳۵,۲۳۴

۰۴/۲۰/۲۰۱۸

NewLeaf Symbiotics

$۵۷,۵۵۱,۰۷۸

۰۹/۰۶/۲۰۱۷

Modern Meadows

$۵۳,۵۰۰,۰۰۰

۰۶/۲۷/۲۰۱۶

Vestaron Corporation

$۴۹,۱۹۵,۰۰۰

۰۸/۰۳/۲۰۱۶

فیسبوک برای کشاورزانFarmers Business Network logo

Farmers Business Network در کالیفرنیا قرار دارد و در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و توانسته ۱۹۳.۳ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این استارتاپ تکنولوژی کشاورزی در زمینه مدیریت زمین کشاورزی فعالیت می‌کند. البته چیزی که ارائه می‌دهد بیشتر از یک سری ابزار برای بررسی و تحلیل جزئی زمین کشاورزی است. این برنامه چیزی شبیه به یک فیسبوک است که کشاورزان در آن عضو هستند با این تفاوت که به جای به اشتراک گذاری عکس‌های شخصی، اطلاعاتی از محصولات و زمین‌های کشاورزی را به اشتراک می‌گذارند. پایگاه داده‌ای که در این شبکه اجتماعی ایجاد می‌شود به خوبی کشاورزان را راهنمایی می‌کند تا بدانند محصولات را در چه شرایطی پرورش بدهند. تجربیات باقی کشاورزان به صورت موردی وجود دارد و به افراد بی‌تجربه نیز کمک می‌کند.

اشتراک این استارتاپ سالانه حدود ۶۰۰ دلار است که به کاربر اجازه دسترسی به بعضی محصولات را با تخفیف می‌دهد.

راه‌حل‌های کوچک برای مشکلات بزرگagbiome logo

AgBiome در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده و حدود ۱۳۶.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. البته این مبلغ شامل پولی که بنیاد بیل ملیندا گیتس به آن‌ها داده است نمی‌شود. بنیاد گیتس اخیرا ۳۴.۵ میلیون دلار در عرض دو سال به این شرکت داده است. باقی پشتیبان‌ها شامل مونسانتو، سینگنتا و نُوُزیمس هستند. این شرکت با مطالعه و توسعه محصولاتی از میکرواورگان‌ها، از محصولات کشاورزی محافظت می‌کند.

فرآیند تولید محصولات AgBiome از ابتدا تا انتها

اولین محصول این شرکت به نام «هاولر» امسال رونمایی می‌شود. این محصول یک نوع قارچ‌کُش است که از موجودات زنده استفاده می‌کند تا از باقی محصولات کشاورزی محافظت کند. هاولر حتی می‌تواند برای محصولات اورگانیک نیز استفاده شود. یکی از رقبای اصلی این شرکت، ایندیگو، در سال ۲۰۱۶ موفق شد ۱۵۶ میلیون دلار سرمایه جذب کند. سرمایه‌گذاری‌هایی که AgFunder آن‌ها را سیستم کشاورزی «نووِل» می‌نامد شامل استارتاپ‌های تکنولوژی کشاورزی می‌شوند. این حوزه کشاورزی بسیار قوی عمل کرده و در سال گذشته از میان ۴۳ قرارداد توانسته ۲۴۶ میلیون دلار کسب کند.

آینده روشن استBrightFarms logo

استارتاپ BrightFarms در سال ۲۰۱۱ در نیویورک افتتاح شده و توانسته ۱۱۲.۹ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این شرکت با بخشی از استارتاپ‌های تکنولوژی کشاورزی مرتبط است که مسئولیت نزدیک کردن زمین‌های کشاورزی به شهرها را به عهده دارند. این بخش را «گل‌خانه‌های پیشرو» می‌نامند. مسئولین شرکت می‌گویند این گل‌خانه‌ها نسبت به آخرین نسل زمین‌های کشاورزی داخل خانه‌ای انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند. همچنین این گل‌خانه‌ها از تکنولوژی‌هایی نظیر هوش مصنوعی برای رشد محصولات استفاده می‌کنند.

یک استفاده جذاب از تکنولوژی کشاورزی

Apeel Sciences logo

استارتاپ Apeel Sciences در سال ۲۰۱۲ در سانتا باربارا افتتاح شده و توانسته ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این شرکت تکنولوژی کشاورزی روشی را توسعه داده که به واسطه آن با بازیافت باقی‌مانده محصولات کشاورزی عمر این محصولات را بعد از برداشت افزایش دهد. حالا یک سیب می‌تواند بدون این که خراب شود در یخچال فراموش شود. مسئولان شرکت می‌گویند تمامی محصولاتشان طبیعی است و مجددا می‌تواند برای تولیدات اورگانیک استفاده شود.

محرک کشاورزانFarmers Edge logo

 Farmers Edge موفق شد در سال ۲۰۱۶ سرمایه خیلی خوبی جذب کند. این شرکت حدود ۱۰۳.۴۵ میلیون دلار برای پلتفرم مدیریت زمین کشاورزی جذب کرده است. این استارتاپ تکنولوژی کشاورزی در زمینه فراهم کردن سخت‌افزارهای مورد نیاز مثل ایستگاه هواشناسی و هم در زمینه فراهم کردن نرم‌افزارهایی برای مدیریت محصولات و زمین کشاورزی فعالیت می‌کند.

استارتاپ Farmers Edge

اشتراک نرم‌افزار از ۲ دلار برای هر جریب شروع می‌شود. برنامه‌های بیشتر قیمت بالاتری دارند و به کشاورز اجازه دسترسی به تحلیل‌های ماهواره‌ای برای پیدا کردن مکان مناسب کشت محصول را نیز می‌دهند. همچنین امکان محاسبه مقدار بازگشت سرمایه بعد از برداشت نیز وجود دارد.

یک استارتاپ در فیسبوکFarmLink logo

استارتاپ FarmLink یک استارتاپ تکنولوژی کشاورزی در زمینه مدیریت زمین کشاورزی توسط کلان‌داده است. این استارتاپ تا امروز توانسته ۸۲ میلیون دلار سرمایه جذب کند. با توجه به اطلاعیه صفحه فیسبوک این استارتاپ آن‌ها سرمایه ۲۴.۶ میلیون دلاری خود را روی بازاریابی هزینه نکرده‌اند. بر اساس اخبار AgFunder این استارتاپ با ورود به بازارهای مختلف نرم‌افزاری، راه‌حل‌هایی برای مشکلات کشاورزان ارائه داده است. آخرین نرم‌افزار آن‌ها یک پلتفرم اشتراک‌گذاری است که کشاورزان را قادر می‌سازد که وسیله‌های مختلف را اجاره کنند.

یک استارتاپ مهیج تکنولوژی کشاورزیInocucor logo

استارتاپ Inocucor تقریبا ۷۲.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ تکنولوژی کشاورزی، میکروب‌ها را به موادی مفید تبدیل می‌کند تا به رشد محصولات کشاورزی کمک کند.

این محصولات تولید شده به ما کمک می‌کنند تا کمتر از مواد شیمیایی در کشت محصولات کشاورزی استفاده کنیم. این حرکت باعث می‌شود مواد شیمیایی کمتری وارد محیط زیست شود و آسیب کمتری به محیط وارد شود. این شرکت در حال حاضر دو محصول در بازار دارد. مسئولان این مجموعه در گفت گو با AgFunder گفته‌اند در حال جذب سرمایه جدید هستند تا روی محصولاتی کار کنند و در آینده چند تغییر در برنامه‌های استراتژیک‌شان ایجاد خواهد شد.

دانه برای موفقیت

NewLeaf Symbiotics logo

NewLeaf Symbiotics در سنت لوییز قرار دارد و حدود ۵۷.۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ شبیه به استارتاپ AgBiome باکتری‌ها را هدف قرار داده تا با کار بر روی آن‌ها سلامت محصولات و زمین کشاورزی را افزایش دهد. این استارتاپ تمرکز خود را به PPFM ها نزدیک کرده است. در حال حاضر دو محصول این استارتاپ در بازار یافت می‌شود. بر اساس گزارشات این محصولات برای دانه سویا و بادام زمینی استفاده می‌شوند. هر دو محصول طبیعی هستند و به دانه‌ها کمک می‌کنند تا در مقابل آفت و بیماری‌ها مقاوم و در مقابل تغییرات شرایط محیط سازگارتر باشند.

بیش از یک راه برای به دست آوردن پوست حیوانات وجود دارد

Modern Meadow logo

استارتاپ Modern Meadow در بروکلین قرار دارد و موفق شده است ۵۳.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. فعالیت این استارتاپ به این صورت است که از سلول‌های حیوانات چرم تولید می‌کنند. در آغاز راه این استارتاپ با استفاده از پروتئینی که در سلول‌های زنده است و در پوست حیوانات نیز یافت می‌شود توانست مواد مورد نیاز برای تولید صفحاتی شبیه به پوست را فراهم کند. شرکت اعلام کرده است که چرم تولیدی آن‌ها نه تنها کیفیتی نزدیک به چرم طبیعی دارد بلکه تا حدودی از آن بهتر است چرا که برای محیط زیست مضر نیست.

یک شبکه پیچیده

Vestaron Corp logo

Vestaron Corporation در کالامازو واقع شده است. این استارتاپ برای توسعه ایده استفاده از زهر عنکبوت به عنوان داروی حشره‌کش توانسته ۴۹.۲ میلیون دلار سرمایه جذب کند. مسئولان این شرکت می‌گویند این محصول کاملا طبیعی است و برای پستانداران دو پا یا چهار پا مضر نیست.

نتیجه‌گیری

امروزه شرکت‌های حوزه کشاورزی در حال پیدا کردن راه‌‌های جدیدی هستند تا با کمترین هزینه بیشترین محصول را داشته باشند. بخش عمده این راه‌‌ها به واسطه تکونولوژی‌های جدیدی مثل هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای تحلیل به وجود آمده‌اند. البته به نظر ما هیولاهای بزرگ حوزه کشاورزی به بلعیدن استارتاپ‌های کوچک ادامه خواهند داد. در حقیقت بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ حدود ۳۱ میلیارد دلار بازار تحت مالکیت شرکت‌های بزرگ این حوزه بوده است. با این وجود همیشه شانس این که یکی از این استارتاپ‌های تکنولوژی کشاورزی به راحتی عمومی شود و به راه خود ادامه دهد وجود دارد. ما در روزهای آینده همچنان به بررسی این استارتاپ ها ادامه خواهیم داد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۴.۵]
منبع
nanalyze
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *