رئیس هیئت مدیره شبکه علمی ایران در اجلاس بانوان برندآفرین با بیان توان افزایش فرآیند اقتصادی کارآفرینان و صاحبان بنگاه های اقتصادی با استفاده از فرصتهای فضای مجازی و در نتیجه رسیدن به اقتصاد مطلوب، گفت: سالها قبل شاید فضای مجازی و فناوری اطلاعات، تحمیلی و لوکس شناخته می شد؛ اما در حال حاضر ثابت شده که برای ساختن دنیای فاقد مرز و در روند توسعه جهانی، فضای مجازی بهترین ابزار است.
وی گفت: متاسفانه به دلیل شناخت اندک سیاست گذاران از بزرگترین موهبت و ابزار کسب و کار کارآفرینان که فضای مجازی است ، با دید مثبت استفاده نشده و شاهد برخورد سلیقه ای و محدودیت هایی هستیم که با آموزش صحیح میتوان آنرا به فرصتی بینظیر تبدیل کرد.
آبایی با بیان اینکه معایب شبکه های اجتماعی به ویژه نقض حریم خصوصی افراد در آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: بدیهی است که تکنولوژی مخصوصا فضای مجازی جدا از معایب خود، فرصت هایی را در اختیار کاربران مخصوصا کارآفرینان و مشاغل خانگی قرار میدهد که بهرهبرداری از آن میتواند اقتصاد یک کسب و کار را متحول کند.
رئیس هیئت مدیره شبکه علمی ایران به اهمیت فضای دیجیتال در جهت رشد و رونق کسب و کار در مناطق محروم و مخصوصا زنان کارآفرین اشاره کرد و اظهار داشت: حضور فعال زنان شاغل و کارآفرین در لایه های مدیریتی و تصمیم گیری، مخصوصا کسب وکارهای دیجیتال و در دسترس بودن امکانات سایبری در خانه ها و مدارس در سالهای اخیر، این ضرورت را ایجاب می کند که از حضور و پتانسیل زنان در شورای عالی فضای مجازی، به عنوان یک نهاد تصمیم گیر در سیاستگذاریهای کلان کشور در فضای مجازی، استفاده شود.
وی گفت: استفاده از نقاط قوت ابزار دیجیتال می طلبد تا همه اقشار جامعه خصوصا کارآفرینان، آموزش لازم و مفید در نحوه بهره برداری از آن را ببینند. با استفاده از ابزارهای اقتصاد دیجیتال می توان وارد بازار وسیع جهانی شده و محصولات و تولیدات خود را بدون محدودیت های موجود در امر بازاریابی سنتی، در دسترس مصرف کننده نهایی قرار دهیم.