صنعت گردشگری یکی از حوزه هایی است که با توجه به ظرفیت های موجود در ایران، می تواند به عنوان یکی از مولدهای اصلی ثروت کشور باشد. در شرایطی که کشورهای بسیاری برای کسب سهم از بازار گردشگری سرمایه گذاری های سنگینی انجام داده اند، رقابت از طریق فعال کردن ظرفیت های این صنعت نیازمند گذر از شکل سنتی ارائه خدمات گردشگری و روی آوردن به اشکال نوین کسب و کار گردشگری است.
استارتاپ های خارجی فعال در حوزه سفر و گردشگری
در این مطلب از وبسایت اکوموتیو ما قصد داریم به معرفی برترین استارتاپ های ارائه دهنده خدمات بازاریابی و فروش تورهای سفر و گردشگری در دنیا بپردازیم، پس با ما همراه باشید.
نام شرکت: Everlater | گروه مخاطب: مسافران | ||
زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع گردشگری و مقصدهای گردشگران | مدل درآمدی اصلی: فروش تبلیغات | ||
حوزه فعالیت: تفریحی- انبوه | محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا | ||
وضعیت تامین مالی: خریداری شده – سری B | سال تاسیس: ۲۰۰۸ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۷۵۰ هزار دلار | فناوریهای کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی |
Everlater یک سایت و شبکه اجتماعی است که در آن کاربران میتوانند تجارب سفر خود را ضبط کرده، آن ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. این پلتفرم کمک میکند تا از طریق شبکههای اجتماعی و کمک مسافران دیگر ایدههای جدیدی برای سفرهای خود پیدا کنید. کاربران میتوانند داستانها، تجربیات، عکسها و دیگر موارد را به طور مستقیم در Everlater آپلود کرده و یا از طریق سایت در سرویسهای دیگر همچون Flikr به اشتراک بگذارند.
رابط کاربری آنها یک برنامه برای گوشیهای اپل است که امکان ضبط تجارب سفر را فراهم میکند. محتوای ثبت شده میتواند بعداً مرتب شده و به اشتراک گذاشته شود. هر کاربر و هر سفر دارای یک آدرس منحصر به فرد میباشد که برای اشتراک گذاری آسان با دوستان و خانواده در فیسبوک، توییتر و دیگر شبکههای اجتماعی به آن اختصاص یافته است.
نام شرکت: Wannago SA | گروه مخاطب: مسافران، شرکت های گردشگری | ||
زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع گردشگری و مقصدهای گردشگران | مدل درآمدی اصلی: مشارکت در فروش | ||
حوزه فعالیت: گردشگری تفریحی – انبوه | محل فعالیت: فرانسه | ||
وضعیت تامین مالی: – | سال تاسیس: ۲۰۱۱ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۳۰۰ هزار دلار | فناوریهای کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، نقشه هوشمند |
WannagoSA یک توسعه دهنده نرم افزار است که اجازه میدهد تا کاربران به اطلاعات به هنگام گردشگری دسترسی پیدا کنند. این شرکت با همکاری مؤسسات گردشگری اقدام به ارائه محصولات و خدمات گردشگری میکند. در این سامانه اطلاعات جمعیتی توریستی و اطلاعات محلی به طور مستقیم توسط شرکتهای گردشگری ارائه شده و ثبت میگردد، سپس از طریق وبسایت و نرمافزار تلفن هوشمند در اختیار گردشگران قرار میگیرد تا گردشگران را تحث تأثیر قرار بدهد.
نام شرکت: izi.TRAVEL | گروه مخاطب: مسافران، تولیدکنندگان محتوا، مکان های دیدنی | ||
زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع گردشگری و مقصدهای گردشگران | مدل درآمدی اصلی: مشارکت در فروش- تبلیغات- فروش خدمت | ||
حوزه فعالیت: گردشگری تاریخی – خاص | محل فعالیت: امارات متحده عربی | ||
وضعیت تامین مالی: Seed Stage | سال تاسیس: ۲۰۱۳ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۲۱ میلیون دلار | فناوریهای کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی |
izi.TRAVEL یک پلتفرم تولید و اشتراک گذاری راهنماهای صوتی است. سامانه این امکان را به بازدیدکنندگان میدهد که تجربه تعاملی و آموزشی خود درباره هر منطقه را در دستگاه شخصی خود ثبت کرده و بتوانند آنها را با دوستان، خانواده و دیگر افراد علاقه مند به اشتراک بگذارند. این سامانه شناسایی میراث فرهنگی و اجتماعی را به تجربهای زنده بدل میکند.
این شرکت همچنین با موزهها، بنگاههای اطلاعات توریستی، سازمانهای بازاریابی شهری، دولتهای محلی و کسب وکارهای بخش گردشگری همکاری میکند. استفاده از این پلتفرم باز و برنامه هوشمند آنها کاملاً رایگان است.
نام شرکت: Tentrr | گروه مخاطب: مسافران، صاحبان خانه | ||
زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع گردشگری و مقصدهای گردشگران | مدل درآمدی اصلی: فروش خدمات | ||
حوزه فعالیت: بوم گردی – خاص | محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا | ||
وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری A | سال تاسیس: ۲۰۱۵ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۱۲.۷ میلیون دلار | فناوریهای کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی |
Tentrr یک پلتفرم آنلاین کشف تورها و فعالیتهای بوم گردی است. برنامههای معرفی شده توسط این سامانه توسط تعداد قابل توجهی از راهنمایان و طیبعت گردهای خصوصی ارائه میگردد. این شرکت با به کارگیری توان افراد محلی اقدام به ایجاد تجارب بوم گردی منحصربهفرد برای کاربران خود میکند این امکانات از طریق فروشگاه آنلاین در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد.
این شرکت انواع فعالیتهای خاص و هیجان انگیز را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. گردشگران به راحتی میتوانند تجربه بوم گردی مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را رزرو کنند.
نام شرکت: Flextrip | گروه مخاطب: شرکت های گردشگری | ||
زنجیره فعالیت: بازاریابی و فروش انواع تورهای گردشگری و راهنمای سفر | مدل درآمدی اصلی: مشارکت در فروش | ||
حوزه فعالیت: تفریحی- انبوه | محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا | ||
وضعیت تامین مالی: Seed Stage | سال تاسیس: ۲۰۱۲ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۳۵۰ هزار دلار | فناوریهای کلیدی: درگاه رابط برنامه نویسی، فروشگاه آنلاین |
Flextrip ارائه دهنده رابطهای برنامه نویسی و ابزار بازاریابی مستقیم است. این شرکت خدمات خود را به آژانسهای آنلاین مسافرتی ارائه میدهد و به آنها در افزایش فروش تورها و خدماتشان کمک میکند. رزرو هر سفر، پرواز، هتل یا ماشین اجارهای فرصتی برای فروش بیشتر است. درواقع Flextrip به واسطه API خود، آژانسهای مسافرتی را از طریق پیشنهادهای مکمل، قادر به کسب درآمد از رزروهای موجود میکند. همچنین، با استفاده از یک موتور جستجوی خدمات رزرو و بهره گیری از هوش مصنوعی برای شخصی سازی، تور مناسب را در زمان مناسب به مسافران ارائه میدهد.
نام شرکت: RootsRated | گروه مخاطب: مسافران، ارائه دهندگان مستقل | ||
زنجیره فعالیت: ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع گردشگری و مقصدهای گردشگران | مدل درآمدی اصلی: فروش خدمت/محصول | ||
حوزه فعالیت: بوم گردی – خاص | محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا | ||
وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری A | سال تاسیس: ۲۰۱۲ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۹.۵ میلیون دلار | فناوریهای کلیدی: شبکه اجتماعی، فروشگاه آنلاین، تحلیل کلا ن داده |
RootsRated یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که کاربران را به تجربههای فضای باز که توسط متخصصان محلی انتخاب شدهاند متصل میکند. RootsRated یک راهنمای تفریحی دیجیتال است که توسط خرده فروشان تخصصی سرپرستی میشود. این پلتفرم کاربران را قادر میکند که به بهترین تجربه پیشنهادی متخصصان محلی دست پیدا کنند. RootsRated با خرده فروشان و برندهای پایدار از جمله GORE-TEX ، Marmot ، MountainHardware ، Toad&Co, و SmartWool همکاری میکند تا مردم را به تجربههای درجه یک فضای باز متصل کرده و بتوانند هرکجا که میروند مانند افراد محلی، زندگی را تجربه کنند.
نام شرکت: Travefy | گروه مخاطب: مسافران، شرکتهای گردشگری | ||
زنجیره فعالیت: ارائه خدمات پشتیبان به گردشگران و شرکتهای گردشگری | مدل درآمدی اصلی: حق اشتراک | ||
حوزه فعالیت: کاری – انبوه | محل فعالیت: ایالات متحده آمریکا | ||
وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری A | سال تاسیس: ۲۰۱۲ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۲.۲ میلیون دلار | فناوریهای کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، شبکه اجتماعی |
Travefy سادهترین برنامه آنلاین برای برنامه ریزی سفرهای گروهی است. از طریق این برنامه موبایل، گروهها میتوانند برای ایجاد برنامه جامع سفر با یکدیگر همکاری کرده و همچنین هزینههای سفر را به صورت مشترک ثبت و مدیریت کنند. نسخه اصلی نرم افزار این شرکت به طور مستقیم در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد و نسخههای BrandsPro آن در دسترس شرکتهای مسافرتی، تأمین کنندگان و نمایندگان آنها قرار دارد. اخیراً Travefy در نیویورک تایمز، فوربس، فست- کمپانی و اخبار آمریکا و گزارش جهانی و در میان نشریات دیگر برجسته شده و همچنین برنده بسیاری از جایزههای نوآوری شده است.
نام شرکت: Unbabel | گروه مخاطب: ارائه خدمات و محتوا | ||
زنجیره فعالیت: ارائه خدمات پشتیبان به گردشگران و شرکتهای گردشگری | مدل درآمدی اصلی: حق اشتراک | ||
حوزه فعالیت: کاری – انبوه | محل فعالیت: پرتغال | ||
وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری B | سال تاسیس: ۲۰۱۳ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۳۱.۲ میلیون دلار | فناوریهای کلیدی: هوش مصنوعی، تحلیل زبان |
Unbabel پلتفرم ارائه خدمات هوشمند ترجمه است که به شرکتها امکان میدهد که با مشتریان بدون مانع زبانی ارتباط برقرار کنند. این شرکت در حال ایجاد دنیای بدون موانع زبان است. آنها خدمات ترجمهای قابل اعتماد، یکپارچه و مقیاس پذیر را به شرکتها و مشتریان خود ارائه میدهند. کسب و کارهای بین المللی از پلتفرم سازمانی Unbabel برای ورود و رشد نفوذ خود در بازارهای جدید استفاده میکنند.
این شرکت با به کارگیری قدرت هوش مصنوعی و جامعه آنلاین، جهانی از زبان شناسان استاندارد را در عرصه ترجمه هوشمند پایه گذاری کرده است. Unbabel، با همکاری شرکتهای بزرگی همچون Notion Capital ،Google Ventures ، CaixaCapital و Y Combinator ، به مشتریانی همچون Pinterest ، Skyscanner ، Under Armor ، Trello و Oculus VR خدمات خود را ارائه میدهد.
نام شرکت: Zomato | گروه مخاطب: مسافران، ساکنین محلی | ||
زنجیره فعالیت: ارائه خدمات پشتیبان به گردشگران و شرکتهای گردشگری | مدل درآمدی اصلی: حق اشتراک – تبلیغات | ||
حوزه فعالیت: غذا – خاص | محل فعالیت: هند | ||
وضعیت تامین مالی: سرمایه گذاری سری F | سال تاسیس: ۲۰۰۸ | ||
کل سرمایه جذب شده: ۴۴۳.۸ میلیون دلار | فناوریهای کلیدی: سایت و نرم افزار موبایل، موتور جستجو، فروشگاه آنلاین |
Zomato یک برنامه جستجو و کشف رستوران است که اطلاعات کامل بیش از ۱.۴ میلیون رستوران در ۲۳ کشور دنیا را دارا میباشد. این خدمت در سراسر جهان توسط مصرف کنندگان برای آشنایی با قیمت و بررسی رستورانها و همچنین ایجاد لیست شخصی از غذاها و رستورانها استفاده میشود. این برنامه علاوه بر ارائه سیستمی برای جستجو بین رستورانها، امکاناتی شامل سفارش آنلاین، رزرو میز، فروش آنلاین و همچنین ایجاد ارتباط میان رستوران و مشتریان را ارائه میدهد. این شرکت صنعت رستورانداری را متحول کرده است.
خیلی عالی بود