اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

نشست مدیران تعاونی روستایی و جهاد با باسلام

همسو بودن نگاه‌های فرهنگی و استراتژیک باسلام با سازمان تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش اکوموتیو؛ عصر امروز جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت باسلام؛ بازار خرید و فروش محصولات ایرانی با مدیران سازمان های تعاونی روستایی کشور در مشهد مقدس دیدار کرده و به سوالات مدیران تعاونی روستایی کشور در رابطه با مجموعه باسلام پاسخ دادند.

در ابتدا محمدرضا آقایا، ضمن معرفی” باسلام” اظهار کرد: بهار امسال ما به یک شرکت دانش بنیان ارتقا یافته و جزو معدود استارتاپ هایی بودیم که علاوه بر شهرستانی بودن توانستیم جایزه بهترین کسب و کار سال ۹۷ را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه نرخ رشد الکسای باسلام در کمتر از دو سال به زیر رتبه ۵۰۰ سایت‌های ایرانی رسیده است، افزود: این مساله نشان از استفاده مردم از این سایت بوده و تعداد غرفه‌های باسلام در ۲۱۰ نقطه جغرافیایی تعداد ۲۷۲۸ و با ۳۸۲۰۰ تایپ محصول می‌باشد.

بنیان گذار و مدیرعامل شرکت باسلام؛ در مورد بازار خرید و فروش محصولات ایرانی گفت: باسلام یکی ازپلت فرم هایی بوده که محدودیت جغرافیایی در آن وجود ندارد و خریدار از هر جای ایران می‌تواند این محصول را مستقیم از آن فرد یا شرکت خریداری کند.

آقایا گفت: یکی از ویژگی‌های باسلام این است که هر کسی می‌تواند در آن غرفه خود را راه اندازی کند و هر فردی آدرس اختصاصی و هر غرفه هویت شخصی خود را داشته باشد.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های باسلام این است که ما شاخص‌هایی را به مشتریان نشان می‌دهیم و این مهم به واسطه کنش‌های مخاطبان شکل می‌گیرد؛ به عبارت دیگر و به طور مثال، مشتری می‌تواند متوجه شود که از میزان فروشی که یک فروشنده داشته سایر مشتریان چه میزان رضایت داشته اند.

بنیان گذار و مدیرعامل شرکت باسلام؛ بازار خرید و فروش محصولات ایرانی، گفت: در باسلام شما به عنوان یک مشتری می‌توانید از خریدی که کرده اید اعلام رضایت یا عدم رضایت کرده و به این طریق نیز ریسک خطا کاهش یافته و به واسطه رضایت مشتریان رنکینگ فرد بالا می‌رود و خود فرد خود کنترلی را آغاز می‌کند.

آقایا بیان کرد: در حد توان و وسع خودمان داریم با شخصیت‌های رسانه ای و افرادی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند تعامل می کنیم که فروش محصولات افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: ما فضایی فراهم می‌کنیم که افراد تاثیر گذار این فعالیت را ببینند و این مهم یکی از کمک‌هایی است که می‌توان به چرخه کشاورزی کرد؛ باید به این مسئله اذعان داشته باشیم که اکنون صنعت تبلیغات در اختیار شبکه‌های اجتماعی بوده و یکی از بهترین کارهای این سازمان این است که افرادی که رسانه دارند این مهم را انجام دهند.

بنیان گذار و مدیرعامل شرکت باسلام؛ بازار خرید و فروش محصولات ایرانی پایه شیوه ارسال لجستیک در باسلام را به صورت مستقیم معرفی و بیان کرد: ما امسال نیز قراردادهای بسیار خوبی را منعقد کرده ایم که یکی از آن ها با شرکت پست بوده است؛ در حال حاضر، کالاها را از کلان شهرها و شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک می‌فرستند در حالیکه باسلام این مهم را معکوس کرده و ما خوشبختانه توانسته ایم به آی پی های پست دست یابیم.

آقایا با بیان اینکه همه غرفه داران باید خودشان کالای خود را بفرستند اما به جهت سهولت مشتری و خریدار نیز طرحی به نام یک کاسه راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: به صورت پایلوت یک انباری در تهران راه اندازی شده که تولید کنندگان می‌توانند محصول خود را به تهران فرستاده و خریدار نیز به جای آنکه هر محصول خود را از یک شهر خریداری کند می‌تواند با استفاده از این روش تمامی محصولات خود را به صورت یک جا خریداری کند.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی های طرح یک کاسه باسلام این است که هزینه نگهداری، بسته بندی و غیره از روی دوش غرفه دار برداشته می شود.

بنیان گذار و مدیرعامل شرکت باسلام؛ بازار خرید و فروش محصولات ایرانی، اصلی‌ترین بازارچه باسلام را که بیشترین گردش مالی را دارد، مواد غذایی دانست و گفت: صنایع دستی، آرایشی و بهداشتی، عطاری و پوشاک و محصولات فرهنگی نیز از دیگر بازارچه‌های باسلام به شمار می‌روند.

آقایا با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد غرفه‌های کوچک در باسلام کسب و کارهای کوچک هستند، گفت: باسلام خدماتی همچون آموزش در راه انداختن کسب و کارها، تونل آموزش برای غرفه داران، کال سنتر، نحوه تبلیغات، ارتقای سئو و نحوه افزایش فروش به غرفه داران خود ارائه می کند.

وی گفت: براساس دیتاهای موجود و با کمک هوش مصنوعی نیز ما مشتریان و غرفه داران خود را آنالیز کرده و به دنبال این هستیم که با استفاده از هوش مصنوعی و فراگیری دیتا دانش فراگیر شود.

در ادامه این نشست فرخ منش مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: استارت آپ ها باید مبتنی بر یک تفکر استراتژیک بوده و ما هم در حوزه بازار و هم جهان به این مهم رسیده و به آن اصرار داریم.

وی خطاب به مدیران باسلام گفت: باید این مسئله را بدانید که اگر استراتژی‌های شما درست نباشد به مشکل خورده و حیف است استارت آپ باسلام که به این خوبی فعالیت خود را آغاز کرده به مشکل برخورد کند به همین دلیل همه باید به باسلام کمک کرده تا این استارت آپ در خراسان رضوی نیز گردش حساب خوبی داشته باشد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: وجاهت قانونی این استارت آپ باید مورد توجه بوده و به امنیت آن توجه شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که به صورت دوره ای در طول سال حداقل دو بار به صورت شفاف پروژه عملکرد استارت آپ خود را قرار دهید که کدام یک از غرفه های شما افت کرده و کدام یک در حال رشد می‌باشد.

طاهری، مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی،در ادامه راه اندازی باسلام را حرکت بسیار مثبتی ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه باسلام سه عامل مهم رضایتمندی مشتری، فرهنگ سازی و زمان را در نظر گرفته که به جهت توجه به این مهم به مدیران آن تبریک می‌گویم.

همسو بودن نگاه‌های فرهنگی و استراتژیک باسلام با سازمان تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی

وی با بیان اینکه در دنیا استانداردها بیشتر استانداردهای تشویقی و خود کنترلی می‌باشد، گفت: متاسفانه هنوز که هنوز است خود صنعتگران قیمت را مشخص می‌کنند و این به دلیل عدم آگاهی مشتریان بوده و متاسفانه هنوز صنعتگران از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند و به سمت فعالیت‌های استارت آپی حرکت نکرده اند که امیدواریم این مهم محقق شود.

محمدرضا آقایا در پاسخ به پرسشی در رابطه با نحوه قیمت گذاری اجناس در باسلام اظهار کرد: ما الان نهاد حاکمیتی و بازرسی نیستیم که بتوانیم قیمت گذاری کنیم و فقط از طریق هوش مصنوعی بازار را هدایت می‌کنیم.

وی افزود: برای چگونگی این مهم در سایت قسمت نبض بازار را کلیک کنید، سپس مشاهده می‌کنید که قیمت‌ها را براساس کیلو نشان داده و حتی می‌توانید براساس قیمت، محصولات را طبقه بندی کنید.

بنیان گذار و مدیرعامل شرکت باسلام؛ بیان کرد: ما سعی می‌کنیم به فیدبک‌های مخاطبان توجه کنیم؛ همچنین شما می‌توانید در بازار، همان طور که عده‌ای با قیمت بالا بازاریابی می‌کنند با قیمت کمتر بازاریابی کرده و یا خرید خود را انجام دهید.

آقایا با بیان اینکه ما نمی‌گذاریم در باسلام انحصارطلبی درباره کالایی صورت گیرد، گفت: باسلام نیز دارای امنیت شبکه ای قوی و وجاهت حقوقی و نماد اعتماد الکترونیک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

وی تصریح کرد: تیم اتاق رضایت ما تک تک فرآیندهای فروش را کنترل می‌کند و ما شبکه تبلیغاتی نیستیم بلکه یک پلتفرم هستیم که تک تک معاملات را نیز تضمین می‌کنیم.

بنیان گذار و مدیرعامل شرکت باسلام؛ میزان کامزد این شرکت را نیز بین ۱ تا ۹ درصد اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های باسلام این است که غرفه دار از لحظه درخواست تا تاسیس باید چندین مرحله آموزش ببیند و از مرحله فروش یک محصول تا رسیدن به دست مشتری تمامی مراحل کنترل می شود.

 دکتر جمشیدی؛ مسئول کارگروه پروژه کسب و کارهای نوپا در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه این نشست اظهار کرد: با آغاز حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، تاکنون استارتاپ های زیادی به ما مراجعه کرده اند و تا به این جا ما قصد داشتیم که بگوییم چنین فضایی وجود دارد و ما از این گونه کسب و کارها استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اقدامات و فعالیت‌های باسلام تاکنون عالی بوده و عملکرد آن‌ها نشان داده است که آنها به صورت عملی کار کرده اند و این ارتباط دو سویه وجود دارد به همین دلیل ما به دنبال همکاری با باسلام رفته ایم.

در انتهای این نشست علی آبادی، عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که به تمامی استارتاپ های ملی در سایر استان‌های کشور این مطلب را برسانیم که ما آمادگی حمایت از استارتاپ ها در این حوزه را داریم و بستر برای حضور در این افق فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم از ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای که دارای ارزش‌های فراوان هستند، استفاده کنیم، افزود: ملیت و قومیت در کار ما وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور به تعریف از ظرفیت‌ها و اقدامات باسلام پرداخت و گفت: نگاه‌های فرهنگی و استراتژیک که باسلام دارد با بخش عمده واحدهای تولیدی ما همسویی دارد.

علی آبادی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت تعاون روستایی و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و شورای اقتصاد استان مرکز پروتئین شرق کشور افتتاح خواهد شد.

وی در پایان جلسه تصریح کرد: خواهش من این است که تمام اندیشه‌های خود را منتقل کنید و با نگاه منتقدانه ما را یاری کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *