اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

ارتباط بخش خصوصی و دولت در اکوسیستم کشاورزی

جلسه ای بین برخی از نهادهای خصوصی و دولتی فعال در زمینه اکوسیستم استارتاپ های کشاورزی در کرج برگزار شد.

یکی از حوزه های ناب برای ورود استارتاپ ها در کشور ما، حوزه کشاورزی است. این حوزه که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه پیشتر مورد توجه استارتاپ ها قرار گرفته بود، در حال حاضر به پختگی مناسبی در این کشورها رسیده است. این درحالی است که این حوزه در کشور ما مغفول مانده و استارتاپ های کمی در این حوزه فعالیت می کنند. همانطور پیش از این در قسمت مقالات تحلیلی کشاورزی به معرفی پروژه کسب و کارهای نوپای کشاورزی پرداختیم، بازدیدی با همکاری مسئولین این پروژه در مرکز آموزش امام خمینی(ره) استان البرز برای تسهیل گری برای ورود استارتاپ ها به این حوزه بکر، مهیا شد. در این دورهمی اعضایی از وزارت جهاد کشاورزی، پارک فناوری پردیس، باشگاه کارآفرینی تیوان و شرکت البرز آذین حضور داشتند.

در قسمت اول این دورهمی که به هم اندیشی دعوت شدگان اختصاص یافته بود، حاضرین به معرفی خود و ارائه نظرات و پیشنهادات خود به منظور مشخص کردن چالش‌های کسب و کارهای نوپای کشاورزی پرداختند. همچنین امکانات و راهکارهای نمایندگان بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی برای حمایت از استارتاپ ها به اشتراک گذاشته شد.

جلسه ای بین برخی از نهادهای خصوصی و دولتی فعال در زمینه اکوسیستم استارتاپ های کشاورزی در کرج برگزار شد.

پس از آن شرکت کنندگان بازدیدی از سوله‌های این مرکز که برای رشد کسب و کارهای نوپا، در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، به عمل آوردند و با یکی از تیم‌های مستقر در این مرکز یعنی شرکت دانش بنیان توسعه گران الکترونیک رخش دیدار کردند. تاکنون مرکز آموزش امام خمینی(ره) سه سوله را در اختیار بخش خصوصی برای شتابدهی استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی قرار داده است. با توجه به امکانات متنوع این مرکز آموزش، امید می‌رود که این مراکز شتابدهی، در آینده‌ای نزدیک به بهترین مراکز رشد و شتابدهی تخصصی کشاورزی در کشور تبدیل شوند.

قسمت آخر این بازدید به امضای توافقنامه همکاری بین دکتر مختاری به نمایندگی از پروژه کسب و کارهای نوپای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و دکتر محمدرضا سبحان به نمایندگی از باشگاه کارآفرینی تیوان، اختصاص یافت.

امضای توافقنامه همکاری بین دکتر مختاری به نمایندگی از پروژه کسب و کارهای نوپای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و دکتر محمدرضا سبحان به نمایندگی از باشگاه کارآفرینی تیوان

امید آن است که با همکاری هرچه بیشتر بخش های خصوصی و دولتی، استارتاپ های کشاورزی متنوعی در کشور شکل بگیرند و بتوانند کشاورزی کشور را به رشد و شکوفایی درخور و شایسته برسانند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *