امروزه نوآوری باز و جمع سپاری دو مفهوم بسیار مهم و کاربردی دنیای نوآوری محسوب می شوند؛ مفاهیمی که مدت زیادی از عمر آنها نمی گذرد ولی در همین مدت کوتاه توانسته اند جایگاه با ارزشی بین کسب و کارها و سازمانها برای خود ایجاد کنند. دنیای تکنولوژی و جهان صنعت امروز با سرعت زیادی دستخوش تغییرات می شوند و به دنبال این تغییرات مدیران نیز نیاز به تغییر و به روز شدن را در سازمان خود حس می کنند.
استفاده از نوآوری باز سرعت رشد و به روز شدن کسب و کارها را به شدت افزایش میدهد. چرا که با استفاده از تفکر جمع و با استفاده از یک فرآیند که بسیار ارزانتر از روشهای سنتی است، کسب و کار را به راهکار مورد نظر میرساند. علاوه بر این، استفاده از نوآوری باز یک پایگاه ایده بسیار قوی ایجاد میکند که کسب و کار با استفاده از آن میتواند به مسیرهای تازهای در توسعه خود دست پیدا کند.
در راستای معرفی مفهوم نوآوری باز در ایران، سامانه نوآوری باز پرابلم، رویداد نوآوری باز در کسب و کارها را با سخنرانی سخنرانان زیر برگزار می کند.
- کاوه یزدی فرد(مشاور فریلنس استراتژی نوآوری)
وجه نوآوری باز: رفتارهای نوآرانه در اجتماع ها - میرسامان پیشوایی(متخصص و مشاور مدیریت نوآوری با تمرکز بر نوآوری باز و جمع سپاری)
نوآوری باز، مفاهیم و کاربردها - فرید ادریسیان(مدیرعامل کارانوبین)
بایدها و نبایدهای تعامل سازمان ها و استارتاپ ها(CSE) - آرش برجی خانی(مدیرعامل پرابلم)
مزیت های نوآوری باز برای کسب و کارها
پنل نمونه های موفق نوآوری باز
- دکتر روح الله رحمانی (رئیس هیئت مدیره دیجی کالا نکست)
- دکتر محسن رحمتی (مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا)
- دکتر آیدین سلام زاده (مدیرعامل مرکز فناوری و نوآوری غدیر)
- دکتر علیرضا بازارگان (مسئول تحقیق و توسعه شرکت نورویژه)
- مهندسی مرتضی دانش (مدیر مرکز نوآوری طرفه نگار)
رویداد نوآوری باز در کسب و کارها در روزهای ۲۷ الی ۳۰ تیرماه ۹۸ در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.