مقالات کارآفرینی

استارتاپ های حوزه تبادل کالا و املاک را بهتر بشناسیم

معرفی بهترین کسب و کار ها برای مبادله ی برخط کالاها ( قسمت سوم )

در ادامه سری مقاله های معرفی استارتاپ ها و سایت های مبادله و معاوضه ، با سری سوم بهترین سایت های خارجی در این زمینه در خدمت شما هستیم. در قسمت قبل به برترین استارتاپ های مبادله و اجاره در زمینه حمل و نقل و خدمات پرداختیم و در قسمت اول بهترین استارت آپ های مبادله و معاوضه خانه ، لباس و امور مربوط به خانواده را مورد بررسی قرار دادیم که از طریق این لینک قابل مشاهده است .در این بخش به معرفی سایت های مبادله در زمینه کسب و کار ، املاک ، زباله و … می پردازیم . با ما همراه باشید.

۱. Freecycle
Freecycle، با داشتن ۸.۵ میلیون نفر عضو و ۵۰۰۰ گروه، مثل مادر تمام فروش های گاراژی است، به استثنای یک تفاوت: همه چیز رایگان است! این سایت که به عنوان یک سازمان داوطلب کار خود را آغاز کرده، اعضایش را ترغیب می کند تا به جای فرستادن برخی وسایل به محل دفن زباله، دوباره از آنها استفاده کنند. افراد زیادی بارها از Freecycle برای پیدا کردن مالکان تازهای برای گلچین کاست و صفحات گرامافون، مجموعه مجلات و کتاب ها، و ابزارهای غیرضروری گوناگون استفاده کرده اند.
سایت Freecycle

۲. NeighborGoods
NeighborGoods یک جامعه ی برخط است که در آن می توانید یا وسایلی را رایگان به اشتراک گذاشته یا اجناسی را در ازای مبلغی مشخص کرایه کنید. این سایت خودش را به عنوان یک «دفتر دارایی اجتماعی» معرفی کرده که با قرض گرفتن مایحتاج، امکان پس انداز پول و منابع را برای اعضایش فراهم می سازد. پیوستن به این سایت رایگان است، اما می توانید در ازای مبلغ اندکی (۳۶ یورو برای شش ماه) گروه های به اشتراک گذاری خصوصی برای کسب وکار یا محله ی خود ایجاد کنید.

سایت NeighborGoods

۳. Craigslist
یکی از سایت های محبوب من در اینترنت، و یکی از بزرگترین نام ها در عرصه ی تجارت، Craiglist بهترین سایت ثبت آگهی در سرتاسر جهان است. هرچند این سایت به صورت تخصصی برای به اشتراک گذاری یا کرایه ی اجناس طراحی نشده، اما می توانید از میان طیف وسیعی از دسته بندی های بازار موجود در Craiglist دست به انتخاب بزنید، از جمله «رایگان»، «سواری اشتراکی»، و «معاوضه».

سایت Craigslist

۴. Trashbank
واقعاً آسان است. برای عضو شدن، رایگان ثبت نام کنید، وسایلی را که نمی خواهید ثبت نمایید، کالایی را که می خواهید پیدا کنید، و برای ارائه ی پیشنهاد معاوضه یا پرداخت نقدی تصمیم بگیرید. Trashbank از سال ۲۰۰۵، سیستمی عالی برای همه چیز، از عتیقه جات تا اسباب بازی در اختیار خریداران و فروشندگان قرار داده است.

سایت Trashbank

۵. Freegan
Freeganها افرادی هستند که برعکس جامعه ی مبتنی بر مادی گرایی و آزمندی، از کار جمعی و به اشتراک گذاری استقبال میکنند. Freeganها تا حد ممکن از خرید محصولات جدید یا مواد غذایی اجتناب می نمایند. درعوض، برای پیدا کردن مایحتاج خود وقت زیادی را صرف گشتن در میان زباله ها می کنند. بله، این نمونه ای افراطی از به اشتراک گذاری و معاوضه است، اما آنها سیستم را وادار به تأمین نیازهای خود می کنند!

سایت Freegan

۶. TradeStuff
وقتی وسایلی دارید که نمی توانید آنها را دسته بندی کنید ولی می خواهید آنها را مبادله کنید؟ TradeStuff می تواند کمکتان کند. با وجود یک برنامه ی فروم ساده و بیش از ۲۲۰۰۰ عضو، این احتمال وجود دارد که بتوانید به سادگی از شر برخی وسایل خود در ازای وسایل شخص دیگری خلاص شوید.

سایت TradeStuff

۷. SwapTreasures
SwapTreasures بدون هیچ هزینه ی مبادله و سیستم امتیازدهی، فقط سایت ساده ای برای مبادله ی کالاها و معاوضه ی خدمات است. اگر می خواهید چیزی را مبادله کنید اما یک بازار هدف یا فرآیندی بسیار پیچیده را نمی خواهید، سری به این بچه ها بزنید.

سایت SwapTreasures

۸. BarterQuest
BarterQuest مبادله یا معاوضه ی کالاها، خدمات، و املاک را تسهیل می کند. با وجود دسته بندی های متنوعی که از حمل ونقل تا کتاب و پوشاک و لوازم ورزشی را شامل می شوند، و سایتی که خودش را «بزرگترین سایت معاوضه» می نامد، مطمئناً می توانید چیزی برای عرضه یا گرفتن در ازای آن پیدا کنید. ثبت نام و آگهی دادن در این سایت رایگان است.

سایت BarterQuest

۹. U-Exchange
با وجود ۷۰،۰۰۰ عضوی که کالاهایی را ثبت می کنند که می خواهند با چیز دیگری معاوضه نمایند، به احتمال زیاد می‌توانید در U-Exchange چیزی را که به دنبالش هستید پیدا کنید. فهرست هایی از سرتاسر جهان در دسترس است، و قابلیت جستجو به شما اجازه می دهد انتخاب های خود را به واسطه‌ی کلیدواژه ها محدود کنید. هزینه ای بابت عضویت یا ثبت از شما گرفته نمی شود، چون آگهی دهندگان هزینه ی پشتیبانی از سایت را تأمین می کنند.

سایت U-Exchange

۱۰. FavorPals
FavorPals که خودش را به‌عنوان «سیستم مبادله‌ی بدون پول» مطرح کرده، سایتی است که در آن سرویس‌هایی مثل پرستاری از کودک و خانه‌داری را می‌توان با سرویس‌ها یا خدمات دیگر معاوضه کرد، همه‌ بدون اینکه پولی رد و بدل شود. هیچ هزینه‌ای برای پیوستن، ثبت کردن، یا مبادله گرفته نمی‌شود.

سایت FavorPals

۱۱. Tradeaway
ثبت نام و فهرست های پایه در Tradeway رایگان هستند، جایی که در آن می توانید به فروش، خرید، و مبادله ی هر چیزی بپردازید، از عتیقه جات گرفته تا سفر در ایام تعطیل. این سایت به سبک شرکت های برگزارکننده ی حراج اداره می شود، یعنی جایی است که کاربران در آن میتوانند برای دریافت یک کالا یا خدمت، پیشنهاد مبادله، تبادل اعتبار (Trade Credits)، یا خرید نقدی را مطرح سازند. ثبت نام رایگان است.

سایت Tradeaway

۱۲. Listia
Listia یک سایت حراج برخط است که در آن کاربران با استفاده از اعتبارات سایت به جای پول واقعی در مزایده‌ی وسایل دیگران شرکت می‌کنند. کاربران با دور انداختن چیزهایی که دیگر لازم ندارند اعتبار کسب کرده و می‌توانند با استفاده از اعتباراتی که کسب کرده‌اند، در مزایده‌ی وسایل «جدید» شرکت کنند. بالاترین پیشنهاددهنده کالا را از آن خود می‌کند، و عضویت رایگان است.

سایت Listia

۱۳. BizXchange
BizXchange برای مبادله‌ی تجارت به تجارت است و کاربران در آن با استفاده از «دلارهای BizX» به هم کمک می‌کنند تا در پرداخت پول نقد صرفه‌جویی کرده و راه‌های تازه‌ای برای توسعه‌ی کسب‌وکارشان پیدا کنند. دلارهای BizX با فروختن محصولات، خدمات، یا موجودی کالا به دیگر اعضا به دست می‌آیند (و می‌توانند به همین منظور خرج هم بشوند). هزینه‌های عضویت شامل یک بار هزینه‌ی آغاز به کار معادل ۷۹۵ دلار، حق عضویت ماهیانه‌ ۱۵ دلار نقد/ ۱۵ دلار BizX، و یک دستمزد ۶ درصدی روی هر معامله‌ای است که با اعضای دیگر انجام می‌شود.

سایت BizXchange

آیا تابه‌حال از هیچ‌یک از سایت‌های این فهرست برای معاوضه یا مبادله استفاده کرده‌اید؟ تجربه‌ی کلی شما چطور بوده است؟ آیا سایت محبوب دیگری دارید که به این فهرست اضافه کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *