رپرتاژ

لپ تاپ هنرمندانه برای مشاغل هنری

اگر شما هنرمند یا طراح گرافیکی هستید و با ابزاری مثل فوتوشاپ، ایلاستراتور، مایا، این دیزاین و … کار می کنید، طبیعتا به دنبال لپ تاپی هستید که بتوانید به راحتی و بدون هنگ کردن با برنامه های گرافیکی کار کنید .امروزه شرکت های بزرگ تولیدکننده لپ تاپ  مانند ایسوس، اپل، ایسر،اچ پی و غیره براساس نیازهای مشاغل لپ تاپ ها را تولید می کنند و این استراتژی سبب شده که فروش انواع لپ تاپ متناسب با انواع مشاغل، رضایت بیشتر مشتریان را تامین کند، به خصوص فریلنسرهای گرافیکی،  نیاز دارند لپ تاپی داشته باشند که به راحتی در قرارهای کاری آن را حمل کنند. باید گفت که صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن بالای تصاویر در کیفیت و خروجی کارهای گرافیکی تاثیرگذار است. به طور کلی یک لپ تاپ مناسب، هر چقدر که بهترین سخت افزارها را داشته باشد، نکات کلیدی در هر شغل برای امتیازدهی به آن لپ تاپ تعیین کننده است.

لپ تاپ مشاغل هنری

معیارهای انتخاب لپ تاپ کارهای هنری

همانطور که اشاره کردیم، لپ تاپ ها متناسب با انواع مشاغل و نیازهایشان انتخاب می شوند، مثلا معیار خرید لپ تاپ اداری با لپ تاپ کارهای گرافیکی و هنری تفاوت دارد، در این قسمت برای راحتی کار شما معیارهای اساسی خرید لپ تاپ های هنری را به تفکیک آورده ایم.

  • صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن بالا
  • سبک بودن لپ تاپ
  • طول عمر باتری لپ تاپ
  • انتخاب نوع کیبورد
  • انتخاب حافظه

لپ تاپ های مناسب برای کارهای موشن گرافیک

موشن گرافیک یکی از مشاغل هنری و جالبی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، درتعریف این شغل باید بگویم، موشن گرافیک،گرافیک ثابت را به گرافیک متحرک تبدیل می کند، به عبارتی موشن گرافیک برای انتقال  مفاهیم، ابزار بصری مثل عکس، رنگ و نوشته را واسطه قرار می دهد، و در کارهای تلویزیونی،فیلم های سینمایی و سریالی کاربرد دارد، برای ورود به بازار کار این شغل، باید مهارت هایی را در خودتان تقویت کنید، اولین ویژگی که برای ورود به دنیای هنر باید داشته باشید، خلاقیت است،یک موشن گرافیک باید بتواند طرح های خلاقانه بسازد، و باید به روانشناسی رنگ ها آگاه باشد، و بداند که چه رنگ هایی در بیننده چه احساساتی را بیدار می کند. از طرفی کار کردن با نرم افزارهایی مثل افترافکت،سینما فوردی، ایلاستراتور، فوتوشاپ بداند، بنابراین کار با لپ تاپ های گرافیکی برای اجرای بهتر این نرم افزارها بسیار اهمیت دارد.

لپ تاپ مشاغل هنری

لپ تاپ های مناسب کارهای تدوینگری فیلم

تدوین، آخرین مرحله از تولید فیلم است، یک تدوین گر، تک تک صحنه های فیلم را به یک  داستان کامل تبدیل می کند. اگر به کارهای فیلم سازی و خلاقانه علاقه مند هستید، و می توانید با افراد مختلف در یک تیم ارتباط موثری برقرار کنید و بسیار دقیق و موشکاف هستید، این شغل مناسب شماست، شما می توانید به صورت حرفه ای یا غیر حرفه ای کار کنید،ابزار کار اساسی تدوینگری مثل موشن گرافیک، افترافکت است،بنابراین انتخاب لپ تاپ حرفه ای به عنوان فریلنسر یا فردی که در گروهی مشغول به کار تدوین است، بسیار اهمیت دارد، تدوینگران به صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن بالا، پردازنده گرافیکی فوق العاده و نمایش طیف وسیع رنگ ها، میزان روشنایی صفحه نمایش نیاز دارند، زیرا این کار مانند بسیار دیگری از مشاغل گرافیکی، یک کار بصری است و براساس کیفیت خروجی تصاویر، میزان حرفه ای بودن کار سنجیده می شود

لپ تاپ مشاغل هنری

لپ تاپ های مناسب انیمیشن کارها

انیمیشن، روایت داستانی است که به صورت تصاویر متحرک کارتونی و متوالی به نمایش در می آید . به فردی که انیمیشن می سازد، انیماتور می گویند. مهارت اساسی در این شغل، خلاقیت و تخیل و ایده پردازی است، برای ورود به این شغل، باید جزئی نگر و فوق العاده دقیق باشید و ریزترین چیزها از زیر چشم شما نباید رد شود البته باید حوصله و صبر برای به بار نشستن اثر هنری خود داشته باشید و در نهایت کار با برنامه های گرافیکی را به خوبی بدانید.چیزی که به جز تمام این نکات باید در نظر داشته باشید، داشتن ذوق و عشق به کارهای هنری و خلاقانه است که اساس موفقیت شما در این شغل است. داشتن روحیه بانشاط و شاد به شما کمک می کند که یک شبه به قله های موفقیت صعود کنید.

بهترین لپ تاپ های هنری در سال ۲۰۲۰

  • لپ تاپ اپل MacBook Pro

این لپ تاپ  به پردازنده گرافیکی Radeon Pro 5500M-5300M و نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن فوق العاده مجهز است

  • لپ تاپ Asus ZenBook Pro15

یکی از قدرتمندترین لپ تاپ ها از نظر پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 1050 Ti و Intel UHD 630 است و به نمایشگر ۱۵ اینچی با رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند و حافظه SSD  سرعت رندرینگ را افزایش می دهد

  • لپ تاپ Dell XPS 13

نمایشگر ۱۵ اینچی و فول اچ دی،همراه با کارت گرافیکی Radeon RX Vega MGL به ارزش و اعتبار این لپ تاپ اضافه می کند

  • لپ تاپ MacBook Air2020

لپ تاپ فوق العاده سبک که به نمایشگر ۱۳ اینچی و کارت گرافیک Intel Iris  Plus Graphics  و رم ۱۶ گیگابایت مجهز است

  • لپ تاپ لنوو ThinkPad P1

نمایشگر ۱۵ اینچی IPS و کارت گرافیکی NVIDIA، و تا ۷ ساعت نیاز به شارژ ندارد

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *