رپرتاژ

کافه لایت باکس

دورهمی دنیای انیمیشن

لیمو HR

دومین دورهمی اهالی انیمیشن با نام کافه لایت باکس با موضوع انیمیشن چریکی، دوشنبه ۳۰فروردین در مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون برگزار شد.

مهمان این برنامه، آقای ابراهیم ساکتی، طراح شخصیت انیمیشنی سیا ساکتی بودند. ایشان از کارگردانان به نام و قدیمی حوزه انیمیشن هستند. فعالیت رسمی ایشان حدودا از سال ۷۵ با ساخت انیمیشن های آموزشی با موضوعیت فرهنگ سازی رانندگی آغاز شد و به نظر کمتر کسی باشد که با کاراکتر سیا ساکتی خاطره نداشته باشد.

کافه لایت باکس با موضوع انیمیشن چریکی

موضوع این رویداد ساخت انیمیشن چریکی بود. منظور از ساخت چریکی همان تولید فیلم گوریلا یا پارتیزنی است. این موضوع اولین بار در سالهای خیلی قبل توسط فیلم سازان مستقل در دنیا مطرح شد ولیکن در سالهای اخیر به دلیل رشد تکنولوژی دوربین‌ها و فراگیر شدن بسترهای ارائه محتوای ویدئویی مانند اینستاگرام و امثالهم و نیاز به تولید محتوای سریع الساخت، اهمیت ساخت محصولات چریکی به شدت افزایش یافته است.

آقای ساکتی داستان فیلم ال‌ماریاچی ساخته رابرت رودریگز محصول ۱۹۹۲ و توجه ویژه کوئنتین تارانتینو به این فیلم را بیان کردند که به نوعی این فیلم شروع ماجرای ساخت فیلم چریکی بوده است و در ادامه ماجرای ساخت انیمیشن چریکی را توضیح دادند.

دورهمی دنیای انیمیشن

همانطور که گفته شد، با توجه به افزایش نیاز و همچنین رشد تکنولوژی می بایست تولید انیمیشن هم تغییرکند و از آن مدل سنتی که یک گروه بسیار بزرگ با زمانی حدود ۲ ماه برای ساخت یک انیمیشن ۲ دقیقه ای نیاز است، تبدیل به رویکردی که با هزینه کم، زمان کم و گروه کوچک است شود و این همان ساخت انیمیشن چریکی است که نیاز است تا با حداقل امکانات موجود و با کمک خلاقیت، کارهای بزرگ انجام داد.

به عبارتی در تمامی بخش های انیمیشن باید بهره وری کار افزایش یابد، بخشی از این افزایش بهره وری به کمک تقویت آموزش نیروی انسانی و بخش دیگر توسط افزایش تکنولوژی و در نهایت بخش قابل قبولی توسط خلاقیت (مثلا دوبله شخصیت مادر سیاساکتی توسط خود آقای ساکتی انجام شده بود.) و همچنین تکنیک های دیگری که توسط جناب ساکتی بیان شد.

ارائه بعضی از کارهای خوش ساخت جناب ساکتی از بخش های دیگر این دورهمی بود و ایشان نکاتی روی این موارد ارائه کردند، مثل دقت در دیالوگ های فیلم ها و یا مباحث خاص فرهنگ ایران مانند وسوسه افراد و…

در پایان این رویداد به سوالات مخاطبان (هم حضوری و هم مخاطبان آنلاین) پاسخ داده شد.

مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون به دلیل داشتن زیرساخت های کافی حوزه رسانه و انیمیشن قرار است دوشنبه های آخر هر ماه کافه لایت باکس یا همان دورهمی اهالی انیمیشن را برگزار کند. اجرای این برنامه توسط گروه میم ایونت خواهد بود.

دومین دورهمی اهالی انیمیشن با نام کافه لایت باکس

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *