رپرتاژاخبار استارتاپی

با سکوی ابری آروان ، تنها چند کلیک تا توسعه محصول فاصله دارید

سکوی ابری آروان ، مسیری کوتاه و آسان برای توسعه‌ی سرویس یا نرم‌افزار پیش روی خود دارید

برای بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، زیرساخت محصول یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها به حساب می‌آید. فرایندهای ابتدایی مانند انتخاب و تامین سخت‌افزار، پیکربندی و راه‌اندازی زیرساخت یک نرم‌افزار گاهی چنان پیچیده است که ممکن است برای مدتی مانع توسعه‌ی محصول شود.

با سکوی ابری آروان ، مسیری کوتاه و آسان برای توسعه‌ی سرویس یا نرم‌افزار پیش روی خود دارید. به کمک این محصول، تنها چند کلیک کافی است تا تمام تنظیمات مربوط به زیرساخت اپلیکیشن‌ها، از تامین و پیکربندی سرور تا راه‌اندازی سرویس‌های پشتیبان مختلف مانند Load Balancing‌ و Monitoring به‌شکل کامل انجام شود.

با استفاده از PaaS ابر آروان، می‌توانید از سرعت گرفتن فرایند تبدیل ایده‌ی خود به محصول اطمینان داشته باشید. امنیت بالای این سرویس در کنار فراهم آوردن قابلیت‌های مختلف، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای میزبانی از نرم‌افزار و اپلیکیشن شما تبدیل می‌کند. به کمک قابلیت مقیاس‌پذیری آنی و دسترس‌پذیری بالای سکوی ابری آروان، بدون دغدغه‌‌ی زیرساخت به توسعه‌ی محصول نرم‌افزاری خود بپردازید. هم‌چنین، سادگی راه‌اندازی و مدیریت تنظیمات سکوی ابری آروان، تیم شما را از تخصص بالا نسبت به مسایل زیرساختی بی‌نیاز می‌کند.

سکوی ابری چیست؟

سرویس سکوی ابری یا PaaS یکی از سرویس‌های پرکاربرد در زمینه‌ی رایانش ابری است. این سرویس‌ها با هدف رفع نیازهای زیرساختی در سطوح مختلف ایجاد شده‌اند و ارایه‌دهنده‌ی سرویس بسته به نیاز کاربران خدمات زیرساختی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

یک کسب‌وکار آنلاین برای ارایه‌ی محصول خود به مشتری، نیاز به زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سطح‌های مختلف دارد. زیرساخت شبکه، تجهیزات و تنظیمات مربوط به ذخیره‌سازی و سرورها، سیستم‌عامل، داده‌ها و اجرا از جمله این نیازها هستند. در مدل پلتفرم ابری، سرویس‌دهنده‌ی ابری تامین بخش عمده‌ای از این زیرساخت را بر عهده خواهد داشت. به این ترتیب، کاربر تنها با توسعه‌ی محصول خود و مدیریت داده‌های متعلق به آن می‌تواند محصول خود را به مشتریان نهایی ارایه دهد. با استفاده از این محصول ابری و امکانات متعدد فراهم شده در آن، تنها دغدغه‌ی شما توسعه‌ی محصول خواهد بود.

تفاوت PaaS با سایر سرویس‌های ابری

تفاوت PaaS با سایر سرویس‌های ابری

پلتفرم ابری یا PaaS یکی از مدل‌های رایانش ابری است. دیگر معماری‌های پراستفاده‌ی رایانش ابری، معماری زیرساخت ابری یا Infrastructure as a Service و نرم‌افزار ابری یا Software as a Service هستند. تفاوت این سه معماری در زیرساخت ارایه‌شده به‌وسیله‌ی سرویس‌دهنده‌ی ابری است.

در معماری زیرساخت ابری یا IaaS، ارایه‌دهنده‌ی سرویس ابری بخش اصلی زیرساخت مورد نیاز محصول یعنی شبکه، سرور و فضای ذخیره‌سازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این سرویس کاربر نیازی به تامین و مدیریت سخت‌افزار و بخش اصلی نرم‌افزارها همانند سیستم‌عامل نخواهد داشت و این موارد به‌وسیله‌ی سرویس‌دهنده‌ی ابری ارایه می‌شود.

از سوی دیگر، در معماری نرم‌افزار ابری یا SaaS، مجموعه‌ی زیرساختی ارایه‌شده به‌وسیله‌ی سرویس‌دهنده‌ی ابری شامل مواردی گسترده‌تر نسبت‌ به IaaS و PaaS است. در این مدل،  سرویس‌دهنده علاوه بر تمام مواردی که در دو معماری دیگر تامین می‌کند، داده‌ها و نرم‌افزار را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌ این ترتیب، کاربر تنها دریافت‌کننده‌ی نرم‌افزار است و درگیر مسایلی هم‌چون تامین زیرساخت، پیکربندی و توسعه‌ی آن نخواهد بود.

شرکت‌های ارایه‌دهنده سرویس سکوی ابری

در صنعت فناوری‌های ابری، گوگل با ارایه‌ی پلتفرم ابری App Engine، آمازون با محصول Elastic Beanstalk و Oracle با پلتفرم ابری OCP از شرکت‌های پیشرو در ارایه‌ی خدمات PaaS محسوب می‌شوند. در ایران تنها چند شرکت سرویس سکوی ابری به کاربران ارایه‌ می‌دهند.

ابر آروان یکی ازاین شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرویس PaaS در ایران است. محصول سکوی ابری یکی از سرویس‌های زیرساخت یکپارچه‌ی ابری آروان به شمار می‌آید که نیازهای زیرساختی اصلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا تولید، تست و توسعه‌ی محصولات نرم‌افزاری را بدون دغدغه‌های زیرساختی پیش ببرد. سرویس PaaS ارایه شده به‌وسیله‌ی ابر آروان، کامل‌ترین پلتفرم ابری ایرانی است.

قابلیت‌های سکوی ابری آروان

ابر آروان در آخرین به‌روزرسانی خود، نسخه‌ای جدیدتر از محصول PaaS را در اختیار کاربران قرار داده است. در این به‌روزرسانی، قابلیت‌های کاربردی جدیدی در کنار ویژگی‌های متعدد قبلی سکوی ابری اضافه شده است که باعث بهبود در سرعت تولید و اجرای محصول می‌شود. موارد زیر بخشی از این امکانات است:

مدیریت منابع با دقت یک دهم

با استفاده از سکوی ابری آروان می‌توانید منابعی مانند هسته پردازشی (CPU)، حافظه تصادفی (RAM) و حافظه دیسکی خود را با دقت ۰.۱ تنظیم کنید. به این ترتیب، منابع سخت‌افزاری تخصیص داده شده در بهینه‌ترین حالت ممکن خواهند بود.

استفاده از IP اینترنتی برای Podها

با سکوی ابری آروان می‌توانید تعداد نامحدودی IP به Containerهای خود تخصیص دهید. هم‌چنین برای مدیریت بهتر محصول، امکان استفاده از IP  اختصاصی برای اپلیکیشن‌ وجود دارد.

استفاده از دامنه اختصاصی

به کمک محصول DNS ابری آروان و به‌دلیل یکپارچگی این محصول با CDN آروان، کاربران سرویس پلتفرم ابری امکان اتصال به یک دامنه اختصاصی به جای یک زیردامنه را دارند.

مقایس‌پذیری خودکار

در سکوی ابری آروان می‌توانید تنظیمات را به‌ گونه‌ای انجام دهید که با رسیدن به حد مشخصی از Load، به‌شکل خودکار چند نسخه از اپلیکیشن شما ساخته و Load ترافیک بین آن‌ها تقسیم شود. به این ترتیب، دسترس‌پذیری محصول شما حتا در زمان پیک ترافیک نیز برقرار خواهد ماند.

 اجرای Container Image از Repository

با استفاده از قابلیت فراهم شده در سکوی ابری آروان، در مدتی کوتاه می‌توانید یک اپلیکیشن مستقل کوچک تا یک Kubernetes Cluster را از طریق Image استاندارد، وب‌سرور یا Repository عمومی و خصوصی راه‌اندازی کنید.

 تطبیق‌پذیر با مانیفست Kubernetes

به کمک این قابلیت PaaS ابر آروان، می‌توانید مانیفست‌هایی را که پیش از این از طریق پلتفرم پرطرفدار Kubernetes ایجاد کرده‌اید، به سادگی از طریق پنل، روی سکوی ابری مستقر کنید.

آغاز کار با سکوی ابری آروان

 برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی سکوی ابری آروان و امکانات آن، به صفحه‌ی سکوی ابری آروان مراجعه کنید. هم‌چنین می‌توانید به کمک ماشین حساب ابر آروان و قیمت‌گذاری شفاف آن، میزان مصرف خود را پیش‌بینی کنید.

اگر برای آغاز کار و یا استقرار اپلیکیشن خود نیاز به اطلاعات بیش‌تری داشتید می‌توانید از مستندات فنی و ویدیویی این محصول که در وب‌سایت ابر آروان قرار دارد استفاده کنید. برای کار با این محصول کافی است وارد سایت ابر آروان شوید و پس از ثبت نام و ورود به پنل کاربری‌تان، اپلیکیشن خود را روی سکوی ابری آروان مستقر سازید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. گرون، بی کیفیت و بدون پشتیبانی.
    اگر قصد نابودی کسب و کارخود دارید آروان را پیشنهاد میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *