مناطق آزاد و ویژه اقتصادیاخبار استارتاپیاخبار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

سرمایه گذاری ۲۱۳ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی

از آغاز سال جاری ۲۱۳ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: این مقدار سرمایه گذاری برای ۹ واحد صنعتی و کارگاهی با پیش بینی اشتغال ۸۷ نفر انجام شد. زارعی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۸ منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور فعال است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اولین منطقه‌ای است که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و در دوسال گذشته هم در بحث مناطق آزاد ویژه اقتصادی، از لحاظ رنکینگ اقتصادی در منطقه اول شده است.

زارعی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند را ۶۹ مورد توسط بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۱۴ واحد به بهره برداری رسیده و مابقی واحد‌ها از ۱۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه از ۶۹ سرمایه گذاری بخش خصوصی ۵ مورد توسط سرمایه گذاری خارجی انجام شده است، افزود: این سرمایه گذاری‌ها ۳ هزار اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد و ۱۴ واحد فعال هم توانسته ۸۶۱ شغل ایجاد کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: هیدروکربن، موادغذایی، نساجی و کاشی و سرامیک عمده واحد‌های تولیدی سرمایه گذاری شده است. زارعی در ادامه از تکمیل بودن ۱۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود خبر داد و افزود: این مرز تنها مرزی بود که به دلایل شرایط ویژه در افغانستان تعطیل نشد و فعالیت اقتصادی خود را ادامه داد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
برنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *