رپرتاژ

چرا باید برای خرید بیت کوین ، پادشاه رمزارزها اقدام کنیم؟

پادشاه رمزارزهای جهان یعنی بیت کوین، سرنوشت شگفت انگیزی را پشت سر گذاشته و بدون تردید در تاریخ، به عنوان یک انقلاب بزرگ مالی در جهان از آن یاد خواهد شد. سیر نوسانات قیمت بیت کوین و آگاهی از شیوه رشد و توسعه آن به ما ثابت می‌کند که در حال حاضر، باید هر چه سریع‌تر برای خرید بیت کوین اقدام کنیم و برای ورود به بازار کریپتوکارنسی هم اکنون بهترین زمان ممکن است. اگرچه گذشته می‌توانست زمان بهتری باشد؛ اما گذشته، چراغ راه آینده است. بنابراین ما در این مقاله با نگاهی دقیق به سرگذشت بیت کوین، به شما خواهیم گفت که چرا همین حالا باید برای خرید بیت کوین اقدام نمایید.

تاریخچه اختراع و قیمت بیت کوین

قرن بیست و یکم، قرن شگفتی‌های بشریت است. قرنی که از آغازش انقلاب‌های عظیمی در عرصه علوم، فناوری و ارتباطات ایجاد شد. در ابتدای قرن بیست و یکم یعنی دقیقاً ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸ بود که برای نخستین بار، بیت کوین (bitcoin) در قالب یک اوراق سفید (گزارش معتبر راهنمای مطالعه) در دامنه Bitcoin.org تعریف و متولد شد. این نخستین ارز دیجیتالی جهان بود. نخستین واحد پولی که بر هیچ سیستم متمرکز یا هیچ دولتی مبتنی نبود. هویت خود را از اینترنت وام می‌گرفت و بر پایه سیستمی به نام بلاک چین تعریف می‌شد. بنابراین ماهیت این پول دیجیتالی نه در یک مکان خاص و نه بر اساس پشتوانه فیات (مثل طلا، نفت، دلار، یورو و…) بلکه بر اساس اعتماد همه مردم جهان به یک سیستم روشن و شفاف که امنیت آن در اختیار همه مردم جهان قرار دارد شکل گرفت.

به ساده‌ترین زبان، بلاک چین یک برنامه کدنویسی شده منبع باز است که به عنوان یک دفتر کل عمومی در اختیار تمام کاربران جهان قرار دارد و به صورت زنجیره‌ای از بلوک‌هاست. هر بلوک از کدهایی حاوی اطلاعات مربوط به تراکنش‌های قبلی ساخته می‌شود و به این ترتیب، تمام تراکنش‌های بیت کوین، در تمام سیستم‌های جهان، بدون امکان ویرایش، ثبت می‌شود و سرنوشت ادامه تراکنش‌ها بر اساس تراکنش‌های قبلی رقم خواهد خورد. (چون بلوک‌ها به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر مرتبط هستند.) این خلاقیت شگفت انگیز توسط فرد یا گروهی ناشناس (و به احتمال بیشتر تیمی ناشناس) موسوم به ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakomoto) به جهانیان ارائه شد و برای رشد و تکثیر، به زمان بسیار کمی نیاز داشت. تنها طی سه سال، چندین ارز دیجیتال دیگر پا به عرصه ظهور گذاشتند؛ اما هیچ یک هیچ گاه نتوانستند موفقیت و محبوبیتی در سطح بیت کوین به دست بیاورند. شاید بپرسید که پس از بیت کوین کدام ارز دیجیتال محبوبیت بیشتری دارد؟ ارز دیجیتال اتریوم، پس از بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان است.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

از آنجایی که تولید بیت کوین در بلاک چین بر اساس ساخت یک بلوک جدید از اولین عدد اول بعدی (عددی که فقط بر خود و ۱ بخش پذیر باشد) طراحی شد، مردم از سراسر جهان شروع به محاسبه و تولید آن نمودند و این کار را با استفاده از پردازنده‌های قوی با نام ماینینگ انجام دادند. ریاضیات پیش بینی می‌کند که حداکثر ۲۱ میلیون بیت کوین قابل استخراج است؛ بنابراین تولید این ارز دیجیتال در جایی به پایان خواهد رسید و سپس از تبادلات بازارهای جهانی است که در قیمت آن نقش خواهد داشت.

به هر حال چه به صورت استخراج و چه به صورت خرید و فروش، مردم از سال ۲۰۱۰ تا به حال با اشتیاقی وصف ناپذیر در حال تبادل بیت کوین هستند و دولت‌های بسیاری از سراسر جهان نیز این ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته‌اند. غول‌های تجاری جهان اقدام به معامله با آن نموده‌اند و حال دیگر بیت کوین یک پول ارزشمند الکترونیکی در کیف پول‌های الکترونیکی تمامی کاربران جهان است.

خرید بیت کوین

چرا باید برای خرید بیت کوین اقدام کنیم؟

بیت کوین در ۱۴ سال گذشته همچون اقیانوسی عظیم در حال جذر و مد پیاپی امواج بوده و هنوز نیز نوسانات قیمت آن بسته به استخراج و تولید این ارز دیجیتال در مقابل میزان تبادلات جهانی ادامه دارد. اما آنچه مهم است، این است که با توجه به مسیر طی شده بیت کوین و چشم انداز موجود، بتوانیم درباره آینده این ارز دیجیتال آگاهی روشن‌تری کسب کنیم. در مقدمه این مقاله، نقل قولی از یک ضرب‌المثل معروف آوردیم و گفتیم: «گذشته چراغ راه آینده است! » حال می‌خواهیم این مثل معروف را در دنیای کریپتوکارنسی بررسی نماییم.

در اغلب تبلیغاتی که مدرسین و مبلغین بازار ارز دیجیتال انجام می‌دهند، مدام می‌شنوید و می‌خوانید که اگر دو سال پیش مقدار مشخصی بیت کوین خریده بودید، حال این همه سود کرده بودید. متاسفانه این تبلیغات به گونه‌ای است که انسان تصور می‌کند فرصت را از دست داده و دیگر زمان طلایی خرید بیت کوین گذشته است. در حالی که اینطور نیست و اتفاقاً امروز بیش از هر زمانی می‌توان به خرید این ارز دیجیتال امیدوار بود.

بررسی فراز و فرودهای قیمت بیت کوین

در نمودار زیر می‌توانید فراز و فرودهای قیمت بیت کوین در یک سال اخیر را مشاهده کنید. این نمودار قیمت از سایت بیت پین، اسکرین گرفته شده است.

اهمیت خرید بیت کوین

اهمیت خرید بیت کوین در حال حاضر

هدف از تمام توضیحاتی که تا به اینجا داده شد، این است که بدانید برای خرید بیت کوین نه تنها دیر نشده، بلکه بهترین زمان ممکن است! وقتی می‌گوییم بهترین زمان، یعنی از این لحظه به بعد و با گذشته کار نخواهیم داشت! در نظر داشته باشید که بیت کوین چه مزیت‌های ویژه‌ای دارد. این ارز دیجیتال:

  • به شما امکان انجام معاملات بین المللی را خواهد داد.
  • به سادگی قابل تبدیل به دلار و ریال است.
  • به عنوان یک دارایی سرعت نقدینگی آن بسیار بالا است.
  • شامل مالیات نمی‌شود.
  • سرعت رشد سرمایه‌اش بی‌مانند است.
  • از اعتبار ساقط نخواهد شد.
  • از طلا محدودتر است.
  • تابع قوانین و سیاست‌های یک کشور خاص نیست.

و در کنار این‌ها، این ارز دیجیتال را می‌توان پایه و اساس تمامی ارزهای دیجیتال بعدی دانست. واحد پولی الکترونیکی که هیچ گاه از سروری فرود نخواهد آمد و با وجود سقوط‌های مقطعی همچنان مسیر رو به رشد خود را طی خواهد کرد. در حال حاضر، قیمت بیت کوین بر اساس رابطه عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و به این صورت، مادامی که تولید و استخراج بیت کوین ادامه داشته باشد، این نوسانات نیز ادامه خواهد داشت. تا آن زمان ارزهای دیجیتال سردمدار تجارت‌های الکترونیک و بین‌المللی شده‌اند و برخی دولت‌های هشیارتر، منافع بسیار بیشتری را از آن مردم و کشور خود خواهند کرد.

پس از استخراج بیست و یک میلیونمین بیت کوین، این ارز دیجتال تماماً بر اساس گردش و تبادلات ارزش گذاری خواهد شد و آن زمان است که کمیاب‌تر از طلا، در جهان پادشاهی خواهد کرد. خرید بیت کوین هم اکنون که در قعر قیمت این زمان هستیم، کاری عاقلانه برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است. اما این را نیز در نظر داشته باشید که بیت کوین با وجود استخراج ۹۰ درصدی که تا به امروز داشته هنوز نیمی از راه رشد خود را نیز طی نکرده است. همانطور که هیچ نیروی مقاومتی نتوانست در برابر حرکت انسان از عصر کشاورزی به انقلاب صنعتی و از انقلاب صنعتی به عصر ارتباطات جلوگیری کند، هیچ نیرویی نیز قادر به جلوگیری از پیش روی این ارز دیجیتال و دیگر ارزهای دارای اساس معتبر نخواهد شد.

خرید یا عدم خرید بیت کوین

جمع بندی و نتیجه گیری

دقت داشته باشید که بیت کوین بر اساس اعتماد تمام مردم جهان و ارزش دهی همه مردم به آن اعتبار یافته و این اعتبار، از اعتبار هر دولتی در جهان نیز بیشتر است. بنابراین خرید بیت کوین کاری منطقی به‌خصوص در زمان حال است. این حسرت که‌ای کاش ۱۰ سال پیش یا ۵ سال پیش یا پارسال بیت کوین می‌خریدم را به کل کنار گذاشته و همین امروز برای ورود به بازار کریپتو کارنسی، اقدام نمایید. در سایت بیت پین می‌توانید قیمت ارز دیجیتال را به صورت لحظه ای مشاهده و دنبال کنید.

این نوشتار تنها جهت افزایش دانسته‌های شما بود و تصمیم برای خرید یا عدم خرید بیت کوین، با خود شما کاربر عزیز است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *