فعالین و علاقه مندان به حوزه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی اعم از فرد، تیم و شرکت می توانند در این رویداد شرکت کنند. محور اصلی رویداد حل مسائل فنی/کسب و کاری پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی است. به طرح ها و ایده های برگزیده جمعاٌ سیصد میلیون تومان جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
جزئیات مسائلی که پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی با آن مواجه اند به شرح زیر است:
۱- امنیت سایبری:
روزانه چندین میلیون پیام در پیام رسان های داخلی رد و بدل می شود و حفظ امنیت کاربران از اولویت های اصلی این نرم افزارها است.حال با وجود حملات مختلفی که به پیام رسان ها در سراسر دنیا می شود چگونه می توان امنیت پیام رسان داخلی را تامین کرد؟
۲- هوش مصنوعی_ سیستم پیشنهاد محتوا:
در حال حاضر الگوریتم های پیشنهاد محتوا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب با کیفیت بسیار بالایی براساس تاریخچه جست وجوی کاربر محتوا را به او پیشنهاد می دهند، سیستم هوشمند پیشنهاد محتوا برای شبکه های اجتماعی مسئله ای هست که قابلیت گسترش و رشد زیادی دارد. حال چگونه می توان سیستم پیشنهاد محتوا شبکه های اجتماعی داخلی را بهبود داد؟
۳- هوش مصنوعی – سیستم پایش محتوا:
روزانه حجم بسیار بالایی محتوای صوتی و تصویری بر روی نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی داخلی بارگذاری می شود اما پایش و نظارت بر این محتوا کاری بسیار سخت و تخصصی است و تنها با تکیه بر توان هوش مصنوعی امکان پذیر است، چگونه می توان با استفاده از پتانسیل های هوش مصنوعی، پایش محتوایی زنده و با دقت و سرعت بالا داشت؟
۴- هوش مصنوعی – سیستم تشخیص محتوا:
یوتیوب با توان فنی خود توانسته با دقت بسیار بالایی تشخیص دهد که محتوای بارگذاری شده شامل چه موضوعاتی بوده و آنها را دسته بندی کند، شبکه های اجتماعی داخلی نظیر روبیکا در روز بیش از چند پتا بایت مصرف ترافیک داشته و علاقه مندند که بتوانند محتوای بارگذاری شده را برای استفاده بهتر و آسانتر کاربران، دسته بندی محتوایی کنند. چگونه می توان به این مهم دست یافت؟
۵- طراحی UI/UX:
اغلب پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی بنحوی چند نظوره طراحی شده اند و در آنها خدمات مختلفی ارائه می شود. با توجه به اینکه UI/UX یکی از مهم ترین مسائل موجود برای هر نرم افزاری است و بازطراحی و بهبود آن جزو فعالیت های اصلی شرکت ها است، UI/UX پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی به چه صورت باید طراحی نمود تا این نرم افزارها در حین سادگی خدمات متنوعی به کاربران عرضه کنند؟
۶- مارکتینگ:
پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی نیز مانند همه کسب و کارهای پلتفرمی زیست خود را وابسته به کاربرانش می داند و رشد تعداد کاربران به معنی رشد کسب و کار است. چگونه می توان تعداد کاربران، میزان استفاده آنها از نرم افزار و وفاداری آنها به نرم افزار را افزایش داد؟
۷- برندینگ:
پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی نیازمند بهبود نگاه عموم مردم نسبت به برند خود هستند. تاکنون به دلایل مختلف با وجود کیفیت خوبی که آنها به کاربران خود ارائه می دهند،مورد اقبال عموم مردم واقع نشده اند. چگونه می توان نگاه مردم را به پیامرسان و شبکه اجتماعی داخلی بهبود داد؟
لیست جوایز به شرح زیر است:
علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاع بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.